لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس
جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم با عکس و آدرس

قشم در کنار پدیده‌های طبیعی متفاوت و حیرت‌انگیزی که دارد، امکانات خوبی برای تفریح و سرگرمی گردشگران نیز فراهم کرده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر خود ضمن بازدید از مناظر طبیعی و آثار تاریخی به دنبال ماجراجویی و امتحان کردن تفریحات متنوع هستید، قشم مقصد مناسبی برایتان است.

در این جزیره شگفت‌انگیز شما می‌توانید بهترین تفریحات آبی قشم وسط دریای نیلگون خلیج‌فارس را تجربه کنید یا در وسط خشکی آدرنالین بدنتان را به اوج برسانید. در این بخش می‌خواهیم با هم نگاهی به مکان های تفریحی قشم بیندازیم و انواع آن‌ها را با هم مرور کنیم.

دیدنی های قشم | پارک های تفریحی و ساحلی

پارک‌های هر شهر برای مسافران مقصدی برای استراحت و تفریح محسوب می‌شوند که می‌توانند دمی در آن توقف کنند و با عزیزان خود اوقات خوشی را در آن سپری کنند. در قشم نیز پارک‌های ساحلی و غیرساحلی فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و مجموعه‌ای از تفریحات مهیج را امتحان کنید. برخی از این جاذبه های گردشگری قشم را برایتان آورده‌ایم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی دقیق‌تر با مراکز خرید قشم هستید حتماً نگاهی به راهنمای سفر به قشم بیندازید. 

1- پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم

ممکن است شما با شنیدن نام پارک کروکودیل قشم متعجب شوید یا فکر کنید این پارک نیز مانند سایر پارک‌هاست و تنها نام عجیبی دارد! اما باید بگوییم اینطور نیست. پارک کروکودیل جزیره قشم محل زندگی کروکودیل‌ها و خزندگان نایاب است که فرصتی به شما می‌دهد تا از نزدیک با زندگی این گونه‌های کمیاب آشنا شوید.

ایده و فعالیت‌های اولیه روی این پارک در سال 1389 توسط خانم مژگان روستایی اجرا شد و پس از یک سال پارک کروکودیل تاسیس شد. این بانوی شجاع ایرانی به همراه همسرشان در ابتدا 8 کروکودیل را از آسیای مرکزی وارد ایران کردند و سپس فعالیت‌های خود را گسترش دادند.

در پارک کروکودیل علاوه بر کروکودیل‌های ریز و درشت، شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، بز تالی، کبک، طاووس، ایگوانا، میمون، جوجه‌تیغی و پرندگانی مانند کرکس، مرغ شاخدار، طوطی و… نیز وجود دارد. اگر به حیات وحش و تماشای گونه‌های عجیب‌وغریب از فاصله خیلی کم علاقه‌مندید، پارک کروکودیل قشم را از یاد نبرید.

آدرس هرمزگان، قشم، کیلومتر 7 بزرگراه قشم درگهان.
شماره تلفن 07691026017
لوکیشن پارک کروکودیل روی نقشه گوگل مپ

2- پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم

پارک‌های ساحلی قشم از محبوب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره به شمار می‌روند که در آن‌ها ضمن تماشای پیوند میان خشکی و دریا، تجهیزات و امکانات زیادی برای تفریح نیز پیدا می‌شود. پارک زیتون یکی از جاذبه های گردشگری قشم در 2 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره با وسعت 45 هزار مترمربع است.

این پارک بزرگ در حوالی جایی قرار گرفته که آغوش ساحل به روی دریا باز می‌شود و تصاویر خیال‌انگیزی خلق می‌کند. از جذابیت‌های پارک زیتون قشم می‌توان به درخت‌های نخل تنومند و سرسبز، فضای تمیز و آلاچیق‌های سرپوشیده و وجود انواع تفریحات قشم اشاره کرد.

پارک زیتون انتخاب اول بسیاری از مسافران برای پیک‌نیک یا تفریح در ساحل است. همچنین اگر بخواهید در حوالی ساحل اطراق کنید، این پارک امنیت بالایی دارد و جای مناسبی برای کمپینگ محسوب می‌شود.

آدرس هرمزگان، قشم، تقاطع خیابان دریا و بلوار چهار باغ، خیابان زیتون.
لوکیشن پارک ساحلی زیتون قشم روی نقشه گوگل مپ

3- ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم که بازدید از آن حسابی شما را به وجد می‌آورد، ژئوپارک است. ژئوپارک جزیره قشم نخستین ژئوپارک در منطقه خاورمیانه است که حدود 30 هزار متر مربع وسعت دارد. اما ژئوپارک چیست و چرا تماشای آن برای بازدیدکنندگان جالب است؟

ژئوپارک‌های توسط بخش علوم زمین یونسکو با هدف بهره‌برداری پایدار از سرمایه‌های طبیعی یک منطقه و نگهداری میراث طبیعی ایجاد شده است. این مناطق با هدف دوستی میان انسان و طبیعت طراحی شده‌اند که سبب ارتقای دانش مردم در زمینه علوم طبیعی و مشارکت آن‌ها در نگهداری میراث طبیعی می‌شود.

ژئوپارک قشم یکی از باارزش‌ترین ژئوپارک‌های دنیاست که در آن پوشش گیاهی و جانوری کمیاب، پدیده‌های طبیعی متنوع و زیستگاه‌های خاص دیده می‌شود. این پارک طبیعی از شمال و جنوب به سواحل دریای خلیج‌فارس، از شرق به روستای طبل و سلخ و از غرب به روستای گوری محدود می‌شود.

ژئوپارک قشم حدود 25 سایت از جمله دره ستارگان، تنگه چاهکوه، موزه ژئوپارک، دره قاضی، خلیج دیرستان، جنگل حرا، صخره خرچنگ‌ها و… دارد که تا خودتان آن‌ها را با چشم نبینید، جذابیت و عظمت آن‌ها را درک نخواهید کرد.

آدرس هرمزگان، غرب جزیره قشم.
شماره تلفن 07635252237
لوکیشن ژئوپارک قشم روی نقشه گوگل مپ

4- پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب قشم

یکی از زیباترین مکان های تفریحی قشم، پارک ساحلی آفتاب در یک موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده است. این پارک تقریباً 37 هزار مترمربع وسعت دارد و امکاناتی مانند سکوی نصب چادر، زمین فوتبال و والیبال ساحلی، سرویس بهداشتی و چندین مورد دیگر دیده می‌شود.

پارک آفتاب جزیره قشم فضاسازی بسیار دلنشینی دارد و ترکیب سرسبزی درختان پارک با آبی دریای خلیج‌فارس به تصویری خیالی شباهت دارد. جالب است بدانید پارک ساحلی آفتاب به لاک‌پشت‌هایش معروف است که حضور همیشگی مردم در آن از تعداد آن‌ها کاسته است.

آدرس هرمزگان، قشم، شهرک آفتاب.
لوکیشن پارک ساحلی آفتاب قشم روی نقشه گوگل مپ

5- پارک سینما دریا

پارک سینما دریا

یکی از دنج‌ترین جاذبه های گردشگری قشم، پارک سینما دریا در انتهای بلوار امام قلی خان است. این پارک 20 هزار مترمربع وسعت دارد و اولین پیست اسکیت جزیره قشم در آن قرار گرفته است.

اگر پس از پرسه در جزیره به دنبال مکانی آرام و ساکت هستید تا روی نیمکت‌های نزدیک به دریا بنشینید و به زیبایی و عظمت آن خیره شوید، سری به پارک سینما دریا بزنید. این پارک سرسبز از باصفاترین مکان های تفریحی قشم است که در آن می‌توانید ساعت‌ها نظاره‌گر دریا و رفت و آمد قایق‌ها و کشتی‌های کوچک و بزرگ باشید.

آدرس هرمزگان، قشم، انتهای بلوار دریا.
لوکیشن پارک سینما دریا قشم روی نقشه گوگل مپ

6- کمپ پارک سوزا

کمپ پارک سوزا

می‌خواهید به جایی بروید که آرامش و هیجان را در کنار هم تجربه کنید؟ کجا بهتر از کمپ پارک سوزای قشم که هم می‌توانید در فضای تمیز و آرام آن کمپ بزنید و هم از تفریحات آبی قشم بهره بگیرید.

پارک سوزا یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع است. در این پارک چند آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ و انواع تفریحات آبی قشم مانند شاتل، جت اسکی، غواصی، شنا و… دیده می‌شود.

آدرس هرمزگان، 39 کیلومتری قشم، شهر سوزا.
لوکیشن کمپ پارک ساحلی سوزا قشم روی نقشه گوگل مپ

7- بندر و پارک ساحلی لافت

بندر و پارک ساحلی لافت

بندر لافت در قله قشم در کنار جنگل حرا واقع شده است. با وجود آنکه یزد اغلب به عنوان شهر بادگیرها در نظر گرفته می‌شود؛ اما بادگیر یک ساختار معماری باستانی ایرانی است که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شود و با نگاهی به منظره پانورامیک این بندر تاریخی رقابتش با یزد را می‌توان دید.

تعداد کمی آب‌انبار (مخازن آب‌های قدیمی) نیز وجود دارند که هنوز هم توسط مردم محلی استفاده می‌شود. این شهر ماهیگیری نیز دارای پل‌هایی است که آب تمیز را ذخیره می‌کنند و با برش‌ها و سوراخ‌های لایه‌ای سنگی ایجاد شده است. اگر چه در گذشته تعداد چاه ها برابر با تعداد روزها در یک سال بود، اما در حال حاضر کمتر از 100 عدد از این چاه ها باقی مانده اند که هر کدام یک نام منحصر به فرد دارند.

وقتی سخن از پارک‌های ساحلی جزیره قشم به میان می‌آید، یکی از گزینه‌ها پارک ساحلی لافت است. این پارک طبیعت بکری دارد که در آن می‌توان به تماشای غروب دریا نشست و در سکوتی عمیق از زیبایی‌های آفرینش لذت برد.

اگر از تفریح در پارک‌های ساحلی شلوغ خسته شده‌اید و می‌خواهید در مکانی آرام خستگی در کنید و اوقات خوشی را رقم بزنید، از پارک ساحلی لافت غافل نشوید. همچنین در حوالی این پارک چند کافه و رستوران سنتی نیز وجود دارد که می‌توانید غذاهای تند و تیز جنوبی را در آن‌ها امتحان کنید.

آدرس هرمزگان، 59 کیلومتری قشم، روستای لافت.
لوکیشن پارک ساحلی لافت قشم روی نقشه گوگل مپ

8- پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی هلر

در فاصله 18 کیلومتری از قشم روستای زیبایی به نام هلر قرار دارد که یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم را در خود پنهان کرده است. پارک سرسبز هلر فضایی آرام و بکر برای استراحت و چادر زدن در نزدیکی دریا دارد که امکانات قابل‌قبولی برای مهمانان فراهم کرده است.

سرویس بهداشتی، غرفه‌های فروش مواد غذایی و نوشیدنی، غرفه محصولات سنتی و صنایع‌دستی برخی از امکانات پارک هلر است. اگر تصمیم دارید شب را مهمان دریای خلیج‌فارس باشید و در نزدیکی ساحل اطراق کنید، ساحل هلر احتمالاً انتخاب خوبی برایتان است.

آدرس هرمزگان، 18 کیلومتری قشم، روستای هلر.
لوکیشن پارک ساحلی هلر روی نقشه گوگل مپ

9- پارک ساحلی و مجموعه گردشگری هامون

مجموعه گردشگری هامون

نوبتی هم باشد به پارک ساحلی هامون می‌رسیم که بی‌شک یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری قشم است. این پارک در مسیر جاده قشم به سوی درگهان و در اطراف اسکله هامون قرار دارد.

مسیر دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل دریا، سرویس بهداشتی، آلاچیق، جایگاه کمپ، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، میز پینگ‌پنگ و… برخی از امکانات پارک هامون جزیره قشم است. در این پارک تنوع تفریحات قشم نیز کم از دیگر پارک‌های ساحلی جزیره ندارد و در آن از بنانا گرفته تا شاتل و جت‌اسکی و غواصی به مسافران ارائه می‌شود.

اجرای زنده موسیقی و جُنگ‌های شبانه از دیگر جذابیت‌های این پارک ساحلی است. همچنین چند رستوران با غذاهای لذیذ و خوشمزه نیز اطراف پارک هامون قرار دارد که می‌توانید در آن‌ها دلی از عزا درآورید.

آدرس هرمزگان، کیلومتر 3 جاده قشم به درگهان.
لوکیشن پارک ساحلی هامون قشم روی نقشه گوگل مپ

10- شهربازی سیتی‌سنتر قشم

شهربازی سیتی سنتر قشم

سیتی‌سنتر یک شهربازی سرپوشیده با حدود 240 دستگاه بازی در مرکز خرید ستی‌سنتر 1 قشم است. این شهربازی با دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده و برای رنج‌های سنی مختلف پیشنهادات ویژه‌ای در چنته دارد.

آدرس هرمزگان، قشم، بلوار امام قلی خان.
شماره تلفن 07635241501
لوکیشن شهربازی سیتی‌سنتر قشم روی نقشه گوگل مپ

دیدنی های قشم | پارک های آبی

پارک‌های آبی از پرطرفدارترین تفریحات قشم به شمار می‌روند که در آن می‌توان اوج ماجراجویی و هیجان را تجربه کرد. اگر عاشق تفریحات باحال و مهیج هستید و از به چالش کشیدن خود لذت می‌برید، در این بخش با ما همراه باشید تا یکی از بهترین پارک‌های آبی قشم را به شما معرفی کنیم.

پارک آبی قشم

پارک آبی قشم

پارک آبی قشم یکی از بهترین پارک‌های آبی در ایران با تجهیزات پیشرفته و متنوع است. این پارک بخش‌های جذابی همچون استخر، سرسره‌های پیچ‌در‌پیچ آبی، سونا، جکوزی، کافه و رستوران و سالن بیلیارد دارد که یک روز مفرح و به‌یادماندنی را به شما هدیه می‌دهد.

پارک آبی قشم از مهیج‌ترین جاذبه های گردشگری قشم است که برای گذران یک روز شاد و پرانرژی نباید از دستش بدهید. چاله فضایی، سرسره‌های منحنی و شیب مستقیم تنها بخش کوچکی از امکانات این مجموعه است.

آدرس هرمزگان، قشم، خیابان زیتون، مجموعه آبی پارک زیتون.
لوکیشن پارک آبی قشم روی نقشه گوگل مپ

تفریحات آبی قشم

تفریحات آبی قشم

تفریحات آبی قشم بخش بزرگی از سفر به این جزیره رؤیایی را تشکیل می‌دهد که نمی‌توان بی‌خیال آن‌ها شد. در این شهر فرنگِ رنگارنگ شما می‌توانید در دریای مواج خلیج‌فارس سرگرمی‌های مختلفی را تجربه کنید که تا عمر دارید آن‌ها را از خاطر نخواهید برد.

1- پاراسل قشم

پاراسل قشم

پاراسل یا چترسواری یکی از جذاب‌ترین تفریحات قشم است که می‌توانید تنها یا با اعضای خانواده بر فراز جزیره پرواز کنید. پاراسل شما را به اوج آسمان‌ها می‌برد و تصاویری افسانه‌ای از جزیره را مقابل چشمانتان به نمایش می‌گذارد.

2- قایق‌سواری

قایق سواری قشم

اگر از هواداران سرعت و هیجان هستید، حتماً قایق‌سواری روی موج‌های دریای خلیج‌فارس را امتحان کنید. قایق‌سواری تفریحی گروهی است که در بسیاری از جاهای دیدنی قشم امکان استفاده از آن وجود دارد.

تصور کنید وقتی قایق با سرعت بسیار بالا روی موج‌های دریا بالا و پایین می‌رود چه حجمی از هیجان و ترس به قلبتان سرازیر می‌شود! اگر به جزیره قشم رفتید، حس تعلیق را در این قایق‌ها به خودتان هدیه دهید.

3- اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی قشم

دوست دارید به دنیای زیر آب سفر کنید، اما تجربه کافی در شنا ندارید یا اصلاً شنا بلد نیستید؟ به هیچ عنوان ذره‌ای نگرانی به دل خود راه ندهید، زیرا برای این مشکل یک راه‌حل آسان وجود دارد و آن چیزی نیست جز اسکوتر زیردریایی!

اسکوتر چیزی شبیه به موتور است که دستگاه اکسیژن به آن وصل می‌شود. شما به کمک این وسیله به زیر دریا سفر و تفریحی متفاوت را تجربه خواهید کرد.

4- غواصی در قشم

غواصی در قشم

تماشای موجودات ریز و درشت و عجیب‌غریب زیر دریا احساس جالبی است که به کمک غواصی می‌توانید آن را تجربه کنید. تنها کاری که باید کنید پوشیدن لباس غواصی و سفر به زیر آب است. غواصی به شما فرصتی می‌دهد تا شانه به شانه موجودات دریایی شنا کنید و از آنچه می‌بینید، لذت ببرید.

اگر می‌خواهید در کلوپ های غواصی قشم تجربه بی‌نظیری در زندگی خود کسب کنید، در این جزیره چندین گزینه پیشِ رو دارید. در این بخش دو تا از معروف‌ترین مراکز غواص قشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • مرکز غواصی و تفریحات نگین
معرفی اقامتگاه صفا آباد قشم - اقامتگاهی دنج و متفاوت در 60 کیلومتری شهر
ادامه مطلب

مرکز غواصی و تفریحات نگین

قشم مراکز غواصی زیادی دارد که مجموعه نگین یکی از بهترین آن‌هاست. در این مرکز تفریحی علاوه بر غواصی انواع خدمات همچون شاتل‌سواری، قایق‌سواری، بنانا و… نیز به گردشگران ارائه می‌شود. مرکز غواصی نگین هیجان، سرعت و تجربه‌های متفاوت را به شما هدیه خواهد داد.

آدرس هرمزگان، قشم، خیابان زیتون، پارک زیتون.
شماره تلفن 09175781053
لوکیشن مرکز غواصی و تفریحی نگین قشم روی نقشه گوگل مپ
  • کلوپ دریایی دلفین مرجان قشم

کلوپ دریایی دلفین مرجان قشم

کلوپ دریایی دلفین مرجان قشم یکی از محبوب‌ترین مراکز غواصی در جزیره است که فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است. در این کلوپ از غواصی گرفته تا قایق‌سواری، فلای‌بورد، شاتل و… با تجهیزات پیشرفته و بالاترین سطح ایمنی به مسافران ارائه می‌شود.

آدرس هرمزگان، قشم، خیابان زیتون.
شماره تلفن 09172100366
لوکیشن کلوپ دریایی دلفین مرجان قشم روی نقشه گوگل مپ

5- جت اسکی

جت اسکی در قشم

یکی از لاکچری‌ترین تفریحات قشم جت اسکی است که اغلب آقایان طرفدار پروپاقرص آن هستند. در خیلی از جاهای دیدنی قشم جت اسکی برای استفاده گردشگران فراهم شده که با آن می‌توانید به معنی واقعی کلمه دل را به دریا بزنید!

6- اسکی روی آب

اسکی روی آب در قشم

اسکی روی آب تجربه جالبی است که در مناطق محدودی از ایران می‌توانید آن را امتحان کنید؛ پس اگر به جزیره قشم آمدید و خواستید شجاعت خود را به چالش بکشید، اسکی روی آب را به خاطر بسپارید. در این تفریح هیجان‌انگیز و مفرح شما کفش مخصوصی به پا می‌کنید و با یک طناب توسط قایق یا جت با سرعت روی آب موج‌سواری می‌کنید.

7- فلای بورد

فلای بورد قشم

یکی از جدیدترین و البته گران‌ترین امکانات تفریحی در جزیره، فلای بورد است که در برخی از جاهای دیدنی قشم دیده می‌شود. با فلای بورد شما با سرعت از سطح دریا کنده و به بالا پرتاب می‌شوید و صدای فریادتان به آسمان خواهد رفت. اگر می‌خواهید انرژی و هیجانات کامل تخلیه شود، چه چیزی بهتری از فلای بورد؟

8- شاتل سواری

شاتل در قشم

شاتل سواری تفریحی مهیج و در عین حال کم‌ریسک است که در آن شما با یکی دو نفر یا حداکثر 4 نفر دیگر سوار تیوپ‌های بادی می‌شوید. تیوپ بادی توسط قایق تندرو یا جت خیلی سریع روی آب کشیده می‌شود و با حرکت‌های ناگهانی شما را هیجان‌زده می‌کند.

9- بنانا سواری

بنانا سواری در قشم

بنانا تیوپی به شکل موز است که یک تا پنج نفر روی آن می‌نشینند و با سرعت بالا روی آب‌های مواج خلیج‌فارس کشیده می‌شوند. بنانا سواری نیز در برخی از جاهای دیدنی قشم دیده می‌شود و تفریح نسبتاً ارزان قیمتی محسوب می‌شود.

هزینه تفریحات آبی در قشم چقدر است؟

هزینه تفریحات آبی در قشم با هم یکسان نیست و هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. برای مثال غواصی، فلای بورد و پاراسل جزء امکانات لاکچری و گران‌قیمت محسوب می‌شوند در حالی که شاتل‌سواری و بنانا قیمت مناسب‌تری دارند.

تفریحات غیر آبی قشم

در جزیره قشم علاوه بر امکانات تفریحی آبی، گزینه‌های زیادی برای تفریح در دل خشکی جزیره نیز وجود دارد. پاراگلایدر، سافاری قشم، تفریح در شهربازی سیتی‌سنتر قشم، بازدید از پارک‌ها و بوستان‌های قشم برخی از تفریحات غیر آبی در این جزیره زیباست.

جاذبه های گردشگری قشم | زیباترین سواحل جزیره

قشم ساحل‌های تماشایی و جادویی زیادی دارد که هیچ جای ایران شبیه آن را پیدا نخواهید کرد. اگرچه تعدادی از ساحل‌های زیبا و معروف این جزیره پر رمز و راز را در بخش پارک‌های ساحلی به شما معرفی کردیم، اما در این بخش می‌خواهیم برخی دیگر از باصفاترین سواحل آن را نام ببریم.

ساحل نقره‌ای جزیره هنگام

ساحل نقره‌ای جزیره هنگام

جزیره هنگام که در جنوب قشم گرفته است، مکانی است که صبح زود قایق توریستان به تماشای دلفین‌هایی می‌نشینند که از آب بیرون می‌آیند. همچنین در این آکواریوم طبیعی خلیج‌فارس انواع مختلفی از ماهی‌های گرمسیری و دیگر آبزیان وجود دارد؛ علاوه بر آن گوزن‌هایی در این جزیره ساکن‌اند که گفته می‌شود با استفاده از ضربه زدن شاخ‌هایشان به زمین آب شیرین به دست می‌آورند. جزیره زیبای هنگام پر از سنگ‌های جذاب، ماسه‌های درخشان و پوشیده شده از ماسه‌های بژ رنگ است.

ساحل نقره‌ای در شمال غربی جزیره هنگام قرار دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین ساحل‌های جزیره قشم است که نظیرش را در جای دیگر نمی‌بینید. ساحل نقره‌ای و ماسه‌های درخشانش در روز و شب بسیار تماشایی‌اند؛ درخشندگی و تلالو این ماسه‌ها پس از برخورد آب با آن‌ها بیشتر می‌شود و تصاویری عجیب خلق می‌کند.

آدرس هرمزگان، قشم، جزیره هنگام.
لوکیشن ساحل نقره‌ای جزیره هنگام قشم روی نقشه گوگل مپ

ساحل روستای کاسه سلخ

ساحل روستای کاسه سلخ

روستای کاسه سلخ یکی از جاهای دیدنی قشم است. در این روستا شغل اصلی مردم ماهیگیری است و بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی در آن پیدا می‌شود. اگرچه این ساحل بسیار مجهز و پیشرفته نیست؛ اما فضای بکر و اصیل آن و معاشرت با مردم محلی روستا و آشنایی با آداب و رسوم خاصشان برای بسیاری از گردشگران جذاب است.

آدرس هرمزگان، 72 کیلومتری قشم، روستای سلخ.
لوکیشن ساحل روستای سلخ روی نقشه گوگل مپ

ساحل جزیره ناز

جزیره ناز قشم

جزیره ناز در ساحل جنوبی قشم واقع شده است. در جزر و مد دریا، می توانید در شن و ماسه های نرم و پر از صدف های رنگی قدم بزنید. در طول جزر، منطقه به وجود آمده نقطه ایده آل مسابقه برای اتومبیل ها و کامیون ها است. با این حال، هنگامی که آب بالا می آید، سخت است تصور کنید که تمام این ساحل چند ساعت قبل خشک شده بوده اند.

این جزیره که حدود 3 هکتار مساحت دارد، کاملا مسطح بوده و تعدادی دیواره هاى صخره اى به ارتفاع 5 تا 10 متر اطراف آن را احاطه کرده اند.

آدرس هرمزگان، 30 کیلومتری قشم، بلوار آزادگان به سوی جاده دریا.
لوکیشن ساحل جزیره ناز نقشه گوگل مپ

ساحل روستای شیب دراز

ساحل شیب دراز قشم

شیب دراز روستایی در نزدیکی سوزا و در 40 کیلومتری جنوب جزیره قشم است. این روستا یکی از اصلی‌ترین بندرگاه‌های هرمزگان است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

شیب دراز زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری بی‌شماری است و به همین دلیل ارزش بالایی دارد. این روستا در سال 1390 به عنوان آثار طبیعی در لیست آثار ملی به ثبت رسید. سواحل صخره‌ای شیب دراز معمولاً خلوت است و مکانی بکر برای تماشای زیبایی‌های دریای قشم به شمار می‌آید.

آدرس هرمزگان، 40 کیلومتری جنوب قشم، روستای شیب دراز.
لوکیشن ساحل روستای شیب دراز روی نقشه گوگل مپ

ساحل روستای مسن

ساحل روستای مسن

برخی از جاهای دیدنی قشم که کمتر شناخته شده‌اند، طبیعتی دست‌نخورده و بکر را در دل خود پنهان کرده‌اند که روستای مسن یکی از آن‌هاست. مسن شهری با قدمتی طولانی در جزیره قشم است که شگفتی‌های زیادی در آن به چشم می‌خورد. اگر به دنبال ساحلی دنج و خلوت هستید، مسن قطعاً گزینه خوبی برایتان است.

آدرس هرمزگان، 40 کیلومتری قشم، روستای مسن.
لوکیشن ساحل روستای مسن روی نقشه گوگل مپ

مکان های تفریحی قشم | جاذبه های طبیعی

قشم مقصدی فوق‌العاده با جاذبه‌های طبیعی شگرف است که هر تکه از آن جواهری ارزشمند را در خود جای داده است. در این بخش می‌خواهیم گشتی در جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم بزنیم و از حس و حال خاص و متفاوتشان برایتان بگوییم.

دره ستارگان

دره ستارگان قشم

مردم محلی معتقد هستند، زمانی که یک ستاره در این ناحیه سقوط کرد، سنگ هایی با این اشکال را در دره ستارگان قشم ایجاد کرد که به نظر می رسد از سیاره دیگری هستند.

در حقیقت، این دره نتیجه سال های فرسایش سنگ ها با بارش سنگین است. دره از سنگ مرمر و ماسه سنگ تشکیل شده و دارای سازه های سنگی با ستون های بلند است. دره ستارگان مسیرهای تودرتو و فضاهای توخالی و سنگ های صاف و گرد دارد.

با کمی تخیل، چشم می تواند شکل ترسناک چهره ها، دست ها، حیوانات و حتی نقشه ایران را در این دره تشخیص داد؛ جالب است بدانید که یک افسانه محلی وجود دارد که می گوید دره ستارگان محل رفت و آمد ارواح و اجنه است. با یک پیاده روی کوتاه به بالای دره شما می توانید یک سنگ کوه لایه ای را مشاهده کنید.

آدرس هرمزگان، جنوب شرقی قشم، حوالی روستای برکه خلف.
لوکیشن دره ستارگان قشم روی نقشه گوگل مپ

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم

زیبایی طبیعی قابل توجه غار و تنگه چاهکوه قشم به دلیل عمق زیاد آن در ابتدای ورود قابل مشاهده است. عبور از قسمت ورودی با وسعت زیاد شروع می شود، اما سپس باریک تر شده و در برخی از قسمت ها دیوارها تقریبا لمس می شوند و به شانه تان برخورد می کنند. همانند دره ستارگان، ایجاد این تنگه، نتیجه فرسایش سنگ رسوبی با آب باران است.

آدرس هرمزگان، 70 کیلومتری غرب ساحل شمالی قشم، نزدیک روستای چاهوی شرقی.
لوکیشن تنگه چاهکوه روی نقشه گوگل مپ

غار خربس

غار خربس قشم

غار خربس قشم از دو بخشی طبیعی و انسانی ساخته شده است. به طور کلی در کشورمان ایران، غارها به یک سری از تونل ها گفته می شود که توسط ایرانیان باستان ساخته شده اند. گفته می شود که این غار به عنوان یک سیستم مراقبتی برای هشدار دادن به حملات قریب الوقوع مورد استفاده قرار می گرفته است.

آدرس هرمزگان، 15 کیلومتری جنوب قشم، روستای خربس.
لوکیشن غار خربس قشم روی نقشه گوگل مپ

غار نمکدان

غار نمکدان قشم

این غار با 6،850 متر طول، با نام نمکدان، طولانی ترین غار در جهان است. غار نمکدان قشم در جنوب غربی جزیره واقع شده است که نتیجه از جمع شدن آب دریا در گسل ها است. راهروهای طولانی منتهی به گنبد نفس گیر در غار تزئین شده با لوسترهای سفید، شور و استالاکتیت است.

هنگامی که داخل غار شده و کمی در اعماق آن جلوتر بروید متوجه خواهید شد که برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک به یک چراغ قوه قوی نیاز دارید.

آدرس هرمزگان، 90 کیلومتری جنوب غربی قشم، حوالی ساحل جنوبی.
لوکیشن غار نمکدان قشم روی نقشه گوگل مپ

بام قشم

بام قشم

در بخش غربی جزیره یکی از دیدنی های قشم در ارتفاعات آن جای گرفته که با نام بام قشم میان مردمان بومی و مسافران شناخته می‌شود. این بام بخشی از ژئوپارک قشم است که از آنجا می‌توان به تماشای شب‌های پرستاره قشم نشست و از هر چه شلوغی و دغدغه‌های شهریست دل کند.

راه رسیدن به بام قشم چندان مشکل نیست و این آثار باستانی و طبیعی جذاب یکی از دنج‌ترین جاذبه های گردشگری قشم است که می‌توان از آنجا مناظری زیبا از جزیره را تماشا کرد. توجه کنید که در این بام امکانات خاصی وجود ندارد؛ بنابراین اگر قصد بازدید از بام قشم را داشتید آب، خوراکی و کفش و لباس مناسب را فراموش نکنید.

آدرس هرمزگان، غرب قشم، 13 کیلومتری بخش مرکزی.
لوکیشن بام قشم روی نقشه گوگل مپ

تنگه چاکاویر

تنگه چاکاویر قشم

تنگه چاکاویر بخشی از ژئوسایت‌های قشم در 92 کیلومتری جزیره است. این تنگه تماشایی بر اثر فرسایش به وجود آمده و حفره‌ها و تورفتگی‌های جالبی بر صخره‌های غول‌پیکر آن دیده می‌شود.

آدرس هرمزگان، 92 کیلومتری قشم، نزدیکی روستای گوران.
لوکیشن تنگه چاکاویر قشم روی نقشه گوگل مپ

تنگه عالی محمد

تنگه عالی محمد قشم

تنگه عالی محمد از جالب‌ترین جاهای دیدنی قشم در جنوب روستای چاهوی شرقی است. این تنگه از همنشینی حوضچه آب و صخره‌های غول‌پیکر ایجاد شده که ورودی آن دهانه عریضی دارد و رفته‌رفته هرچه در آن جلو برویم باریک‌تر می‌شود. این تنگه مسیر نسبتاً سختی دارد و بازدید از آن برای افرادی که از ماجراجویی لذت می‌برند، مناسب است.

آدرس هرمزگان، 39 کیلومتری قشم، جنوب غربی روستای چاهوی غربی.
لوکیشن تنگه عالی محمد قشم روی نقشه گوگل مپ

روستای برکه خلف

روستای برکه خلف

روستای برکه خلاف را می‌توان تمیزترین روستای قشم دانست که در آن اثری از زباله و کثیفی وجود ندارد. همچنین دره ستارگان نیز در مجاورت این روستا قرار دارد که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به آثار طبیعی و تاریخی جذاب است. نام این روستا از برکه آب شیرینی به نام خلف گرفته شده که متعلق به فردی به همین نام بود.

آدرس هرمزگان، 15 کیلومتری شرق قشم.
لوکیشن روستای برکه خلاف قشم روی نقشه گوگل مپ

جاهای دیدنی جزیره هنگام

جزیره هنگام قشم

هنگام جزیره‌ای رؤیایی است که برای دیدنش اگر ساعت‌ها وقت بگذارید باز هم کافی نیست. در جای‌جای این جزیره حیرت‌انگیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نهفته که برخی از آن‌ها را در ادامه نام می‌بریم.

  • نخلستان‌های هنگام
  • پارک کروکودیل (نوپک)
  • دهکده ماهیگیری
  • سنگ مادر و دختر
  • حیات وحش غنی هنگام
  • کشتی به گِل نشسته پرتغالی‌ها
  • دلفین‌های جزیره هنگام.

1- سنگ مادر و دختر جزیره هنگام

سنگ مادر و دختر جزیره هنگام قشم

سنگ مادر و دختر یکی از عجیب‌ترین جاذبه های گردشگری قشم است که افسانه‌های زیادی درباره آن نقل شده است. داستان پشت این مکان دیدنی اگرچه کمی دور از ذهن است، اما شنیدنش خالی از لطف نیست.

داستان از این قرار است که روزگاری کاروانی قصد جان مردم جزیره را می‌کنند و پس از آن هر کدام از مردم ساده‌دل روستا به سمتی فرار می‌کنند. در این میان مادر و دختر بی‌پناهی به سوی دریا دویدند و دشمنان نیز آن‌ها را تعقیب کردند.

مادر و دختر که مسیر خود را بسته دیدند دست به درگاه خدا بلند کردند و از او خواستند تا نجاتشان دهد حتی به قیمت سنگ‌ کردنشان! خدا نیز به خواسته آن‌ها جامه عمل پوشاند و شد آنچه شد.

از داستان عجیب این جاذبه جذاب که بگذریم، از صخره‌هایی که شکل انسان را به خود گرفته‌اند نمی‌توان گذشت. این تندیس تماشایی و اسرارآمیز هنر دست خالق هستی است که هر چه از عظمت و ظرافتش بگوییم کم گفته‌ایم.

آدرس هرمزگان، قشم، جزیره هنگام، روستای غیل.
لوکیشن سنگ مادر و دختر قشم روی نقشه گوگل مپ

2- دلفین‌های جزیره هنگام

دلفین‌های جزیره هنگام

در مقاله سفر به قشم از جنب و جوش دلفین‌ها در کنار قایق در جزیره هرمز برایتان گفتیم که در کمتر جایی می‌توان چنین تجربه نابی کسب کرد. این صحنه و بازی سرخوشانه دلفین‌ها در جزیره هنگام حسابی روحیه شما را شاد خواهد کرد و خاطرات خوبی از جزیره برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

جاهای دیدنی هرمز

هرمز قشم

جنوب با شب‌های زنده، مردم فعال و جزایر رنگارنگش همیشه مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر کشور محسوب می‌شود. جزیره هرمز یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی قشم است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این جزیره حدود 42 کیلومتر با خلیج‌فارس فاصله دارد که برای رسیدن به آن باید از اسکله‌های شهید حقانی یا شهید ذاکری استفاده کرد. بیشتر شهرت جزیره هرمز به خاک قرمز رنگ و آتشینش است که آن را بهشت مسافران تبدیل کرده است.

قدم زدن بر خاک هرمز شما را به یاد مریخ می اندازد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن دلتان را خواهد برد. در ادامه به برخی از دیدنی های قشم که در این جزیره دوست‌داشتنی قرار دارند اشاره خواهیم کرد.

1- جنگل های دریایی حرا

جنگل های حرا قشم

جنگل های حرا در پشت شمال غربی قشم قرار دارد و دارای حدود 8000 هکتار مانگرو است که به صورت محلی به نام حرا شناخته می شوند. مانگروها و ریشه شان در طول جزر و مد قابل رویت هستند، اما این جنگل در طول جزر و مد از بین می رود.

مانگروها در آب نمکی خلیج فارس ریشه دارند، اما سیستم تصفیه پوسته اش نمک را استخراج می کند و اجازه می دهد آب شیرین به برگ ها برسد. این جنگل عمدتا کاربرد ماهیگیری و گشت توریستی با قایق دارد و مقدار کمی از برگ ها برای خوراک دام استفاده می شود.

لاک پشت های دریایی، خرچنگ ها، میگوها، مارها، مرغ های ماهی خوار و پلیکان ها از جمله حیواناتی اند که زیستگاهشان این جنگل است.

آدرس هرمزگان، قشم، شهرک گورزین، تنگه خوران.
لوکیشن جنگل های دریایی حرا روی نقشه گوگل مپ

2- دره تندیس ها یا همان دره مجسمه‌ ها

دره مجسمه های قشم

دره تندیس ها یکی از عجیب‌ترین دیدنی های قشم است که دلیل شهرتش وجود صخره‌هایی به شکل مجسمه است. هر سال مسافران زیادی برای تماشای این سنگ‌های بامزه که در اثر رسوب ایجاد شده‌اند به دره تندیس سفر می‌کنند و از هیبت و شکوه آن شگفت‌زده می‌شوند.

دره تندیس های یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری قشم با قدمتی به اندازه میلیون‌ها سال است. این مکان دیدنی از فرسایش سنگ و خاک در دوره‌های مختلف تاریخی ایجاد شده و طرح‌های مختلف و هنرمندانه‌اش، هدیه‌ای از طبیعت در طی سال‌ها به انسان‌هاست.

آدرس هرمزگان، ضلع غربی قشم، 5.5 کیلومتری جنوب غربی روستای طبل.
لوکیشن دره تندیس‌های قشم روی نقشه گوگل مپ

3- فرش خاکی هرمز

فرش خاکی در هرمز قشم

عجایب و آثار دیدنی حیرت‌آور در جزیره هرمز هیچگاه پایانی ندارد. یکی از زیباترین دیدنی های قشم که زیبایی آن در کلام نمی‌گنجد فرش خاکی هرمز است که نقش و نگار رنگارنگ آن هر بیننده‌ای را در خود غرق می‌کند.

فرش خاکی در بخش غربی جزیره قرار دارد که در آن با خاک‌های رنگی هرمز در کنار هم نقش فرشی باشکوه ایجاد شده است. این فرش خاکی طی سال‌های 1387 تا 1396 توسط هنرمندان با ظرافتی مثال‌زدنی در هرمز اجرا شد که نقوش مختلفی از نقش لاک‌پشت پوزه عقابی گرفته تا سازهای محلی و قلعه پرتغالی‌ها در آن دیده می‌شود.

آدرس هرمزگان، بندرعباس، جزیره هرمز.
لوکیشن فرش خاکی هرمز قشم روی نقشه گوگل مپ

4- دره سکوت یا غار مراقبه

دره سکوت یا غار مراقبه

دره سکوت یکی از آرام‌ترین دیدنی های قشم است که در آن سکوت محض برقرار است. این دره با کوه‌های نمک و شوره‌زارها پر شده که بنا بر باور عمومی در جذب آلودگی صوتی مؤثرند. از آنجا که نمک انرژی‌های منفی و استرس شما را از بین می‌برد و حس و حال خوبی را به وجودتان تزریق می‌کند، این دره میان گردشگران بسیار محبوب است.

یکی از جذابیت‌های دره سکوت، کوه الهه نمک آن است که از فرسایش نمک در طول سال‌ها ایجاد شده و ابهت بی‌نظیری دارد. این کوه بلوری و نمکی با رنگ‌های مختلف خیلی سریع دلتان را خواهد برد.

آدرس هرمزگان، بندرعباس، جزیره هرمز، دره سکوت.
لوکیشن دره سکوت قشم روی نقشه گوگل مپ

مکان های تفریحی قشم | جاذبه های تاریخی 

دیدنی های قشم فقط محدود به جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی آبی و غیرآبی آن نمی‌شود. در این جزیره زیبا جاذبه‌های تاریخی بی‌شماری نیز به چشم می‌خورد که بازدید از آن‌ها می‌تواند برایتان جالب باشد. با ما باشید تا سری به برخی از بناهای تاریخی جزیره قشم بزنیم.

1- سد گوران قشم

سد گوران قشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم را می توان روستای گوران در این جزیره دانست. این روستا در غرب جزیره یاد شده قرار گرفته و یکی از بهترین مناطقی است که می توان به آسانی در آن با زندگی بومیان آشنا شد.

شاید جالب باشد بدانید دلیل نام گذاری روستای گوران آن است که در گذشته زرتشتیان در این منطقه ساکن بودند. یکی از جاذبه های دیدنی روستای یاد شده سد گوران است که تاریخچه ساخت آن به دوره هخامنشیان باز می گردد.

آدرس هرمزگان، 78 کیلومتری قشم، روستای گوران.
لوکیشن سد گوران قشم روی نقشه گوگل مپ

2- کارگاه لنج سازی قشم

کارگاه لنج سازی قشم

در 75 کیلومتری غرب جزیره قشم و در روستای گوران، مرکز اولیه ساخت لنج قرار دارد. لنج‌سازی یکی از مشاغل اصلی مردم اطراف سد گوران است و این روستا از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لنج‌های سنتی در ایران به حساب می‌آید.

لنج در قشم تنها نوعی کشتی نیست، بلکه رفیق روزهای تنهایی ناخدا و مفهومی زنده است که داستان‌های زیادی درباره آن نقل می‌شود. کارگاه لنج‌سازی قشم سابقه طولانی در تولید انواع لنج در اندازه‌های مختلف دارد و بازدید از آن شما را به یاد حضرت نوح و کشتی معروفش میندازد.

آدرس هرمزگان، 75 کیلومتری قشم، روستای گوران.
لوکیشن کارگاه لنج‌سازی گوران قشم روی نقشه گوگل مپ

3- قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی ها قشم

این قلعه در قرن شانزدهم توسط پرتغالی ها زمانی که قشم را با تلاش های استراتژیک برای حفظ کنترل تنگه هرمز غارت می کردند ساخته شد. قلعه پرتغالی ها برای بیش از یک قرن مورد استفاده قرار گرفت و امروزه آثاری همچون چهار برج مراقبت، تعدادی توپ و دو مخزن از آن باقی مانده است.

آدرس هرمزگان، قشم، محله باهنر، بلوار ژئوپارک.
لوکیشن قلعه پرتغالی‌های قشم روی نقشه گوگل مپ

4- روستای توریان قشم

روستای توریان قشم

توریان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای قشم است که تاریخ پر فراز و نشینی را پشت سر گذاشته است. این روستا یادگاری از دوران گذشته است که از جاهای دیدنی آن می‌توان به حمام توریان شاه، گورستان باستانی و مسجد قدیمی روستا اشاره کرد.

روستای توریان علاوه بر تاریخ شنیدنی‌اش به نخل‌های سربه‌فلک کشیده و مزارع آفتاب‌گردان نیز معروف است. اگر از قدم‌زدن و گشت‌وگذار در بافت روستایی لذت می‌برید، تاریان مقصد خوبی برایتان است.

آدرس هرمزگان، 31 کیلومتری جنوب قشم، روستای توریان.
لوکیشن روستای توریان قشم روی نقشه گوگل مپ

5- گورستان های تاریخی قشم

گورستان‌های تاریخی قشم

قشم گورستان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ جالب است. برخی از گورستان‌های تاریخی قشم عبارت است از:

  • گورستان سید مظفر در مرکز قشم
  • گور فرنگی‌های قشم (محل دفن انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها)
  • گورستان مسنی قشم
  • گورستان کولغا در ارتفاعات کوه کولغا
  • گورستان روستای کوشه
  • گورستان تاریخی توریان
  • گورستان روستای لافت
  • گورستان 900 ساله روستای تم سنیتی
  • گورستان خربس قشم
  • و…

6- خانه موزه ناخدا علی

خانه موزه ناخدا علی

خانه موزه ناخدا علی دومین موزه شخصی قشم است. این موزه در سال 1398 افتتاح شده و در آن اشیای ارزشمندی مانند تجهیزات ماهیگیری، ابزارآلات کشاورزی و زیورآلات زیبایی دیده می‌شود که به همت ناخدا علی جمع‌آوری شده است.

آدرس هرمزگان، قشم، بندر لافت.
لوکیشن خانه موزه ناخدا علی قشم روی نقشه گوگل مپ

7- آب انبار بی بی قشم (برکه بی بی)

آب انبار قشم

آب‌انبار بی‌بی یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی قشم و اولین آب‌انبار جزیره است. این آب‌انبار به برکه بی‌بی نیز معروف است و معماری جالبی دارد. برکه بی‌بی در سال 1202 توسط زنی به نام صوغیه (همسر شیخ عبدالله، حاکم وقت قشم) ساخته شد.

آدرس هرمزگان، قشم، بخش شهاب.
لوکیشن آب‌انبار بی‌بی قشم روی نقشه گوگل مپ

8- چاه های تلا قشم

چاه های تلا قشم

در بندر لافت چاه‌هایی برای نگهداری آب شیرین حفر شده که تماشایشان ممکن است برایتان جالب باشد. این چاه‌ها نشان‌دهنده ابتکار مردم در زمان‌های دور برای حفاظت از آب شرب است. چاه‌های تلا لافت و چاه‌های تل آو نام‌های دیگر این جاذبه تاریخی قشم است.

این مجموعه چاه‌ها قدمت بسیار زیادی دارند و در پایین‌تر از سطح زمین حفر شده‌اند. پس از بارندگی آب باران در این گودال‌ها نگهداری می‌شد و درِ چاه بسته می‌شد تا آب داخل آن خنک و گوارا باقی بماند.

آدرس هرمزگان، 67 کیلومتری قشم، بندر لافت.
لوکیشن چاه‌های تلا لافت قشم روی نقشه گوگل مپ

9- درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد قشم

درخت لور به درخت انجیر معابد شناخته می‌شود که بومی مناطق جنوب شرقی آسیا و هند است. این درخت همیشه‌سبز در کیش، بندرعباس، چابهار و قشم نیز دیده می‌شود و میان مردمان ارج و قرب خاصی دارد.

درخت انجیر معابد قشم نیز درختی حدوداً 600 ساله در منطقه تم سنیتی (توریان) است که ریشه‌های متعدد و تاجی بزرگ دارد. این درخت در نزدیکی بقعه زیارتگاه پیر قرار دارد و برای مردمان بومی بسیار عزیز و مقدس است.

آدرس هرمزگان، قشم، منطقه توریان.
لوکیشن درخت انجیر معابد قشم روی نقشه گوگل مپ

10- مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)

مقبره بی بی مریم قشم

اگرچه مقبره بی‌بی مریم جزء جاهای دیدنی پرطرفدار قشم نیست، اما این بنای کهن و مرموز ارزش تاریخی بالایی دارد. قدمت این آرامگاه به قرن هشتم ه.ق برمی‌گردد و مردم محلی آن را با نام آرامگاه پیر تم سنیتی نیز می‌شناسند. تم سنیتی به معنی مقبره مقدس است که بر اساس روایات، این نام از زمان تسلط اسپانیایی‌هایی میان مردم رایج شده است.

هتل پنج ستاره زیگورات، برج رقصان جزیره قشم
ادامه مطلب
آدرس هرمزگان، قشم، منطقه تم سنیتی
لوکیشن مقبره بی‌بی مریم قشم روی نقشه گوگل مپ

جاهای دیدنی قشم برای خرید | بهترین مراکز خرید قشم

مراکز خرید قشم - سیتی سنتر

قشم بزرگ‌ترین بنادر تجاری ایران را در خود جای داده و جزء مناطق آزاد است که در آن می‌توان انواع محصولات را با قیمت مناسب تهیه کرد. در ادامه سری به مراکز خرید قشم می‌زنیم که برای خریدی لذت‌بخش می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

  • بازارچه ساحلی هنگام
  • بازار دریا
  • بازار قدیم قشم
  • بازار نخل
  • بازار ستاره قشم
  • مرکز خرید سیتی‌سنتر
  • درگهان و مراکز خرید قیمت مناسب و بی‌شمار آن
  • مرکز خرید سیمرغ
  • مرکز خرید پردیس
  • مرکز خرید زمرد
  • مرکز خرید دو دلفین
  • بازار خلیج‌فارس.

جاذبه های گردشگری قشم | رستوران ها

بهترین رستوران های قشم

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به جنوب امتحان کردن غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه این منطقه است. چه علاقه‌مند به چشیدن طعم غذاهای بومی در سفر باشید و چه اهل غذاهای مدرن و فست‌فودی باشید، در جزیره قشم گزینه‌های زیادی برایتان وجود دارد.

بنابراین، بابت رستوران‌های این شهر توریستی خیالتان راحت باشد و غم به دلتان راه ندهید. در ادامه برخی از معروف‌ترین رستوران‌های قشم را برایتان آورده‌ایم.

  • رستوران شمالی بهشت قشم
  • رستوران کافه کباب
  • رستوران الوند
  • رستوران خوان بوم
  • رستوران قلعه
  • رستوران ایران‌زمین
  • رستوران شب‌های طلایی
  • رستوران آبشار
  • رستوران شب‌های جزیره قشم
  • رستوران امیران
  • رستوران شب‌های دفاری
  • رستوران گلدن فود
  • رستوران خاله
  • رستوران نعیم
  • فست‌فود محمد شریف.

 جاهای دیدنی قشم نزدیک دریا

جاهای دیدنی قشم نزدیک دریا

خوشبختانه بیشتر جاهای دیدنی قشم نزدیک دریا قرار گرفته‌اند. تعدادی از جاهای دیدنی قشم نزدیک دریا را در زیر برایتان آورده‌ایم.

  • پارک ساحلی زیتون
  • پارک ساحلی آفتاب
  • جزیره ناز
  • جزیره نقره‌ای هنگام
  • جنگل‌های حرا
  • بندر و پارک ساحلی لافت
  • پارک کروکودیل نوپ قشم
  • قلعه پرتغالی‌های قشم
  • غار خربس
  • دره ستارگان
  • برکه خلف
  • ژئوپارک قشم
  • پارک ساحلی سوزا
  • ساحل روستای مسن
  • روستای شیب دراز
  • و…

بهترین جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

بهترین جاهای دیدنی قشم تنوع بسیاری دارد و هر یک از جاذبه‌های گردشگری که تا اینجا نام بردیم با توجه به علاقه‌مندی‌های افراد طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه نام تعدادی از بهترین جاهای دیدنی قشم را آورده‌ایم.

  • پارک ساحلی زیتون
  • پارک ساحلی آفتاب
  • دره ستارگان
  • دره سکوت
  • غار نمکدان
  • بندر و پارک ساحلی لافت
  • درگهان
  • دره تندیس‌ها
  • دره مادر و دختر
  • تنگه چاهکوه
  • جنگل‌های حرا
  • ساحل نقره‌ای هنگام
  • جزیره ناز
  • جزیره هرمز
  • سد گوران
  • غار خربس
  • و…

جاهای دیدنی قشم در زمستان

جاهای دیدنی قشم در زمستان

بهترین زمان سفر به قشم پاییز و زمستان است تا هم از شر گرمای سوزان قشم در امان باشید و هم بتوانید نهایت استفاده از امکانات تفریحی و آبی جزیره را بکنید. جاهای دیدنی قشم در زمستان مانند سایر فصول سال است و هیچ محدودیتی برای بازدید از دیدنی های قشم برایتان وجود نخواهد داشت.

زمستان‌های قشم هوا خنک است و شما می‌توانید با لباسی مناسب فصل بهار بیرون بروید و تفریح کنید. برخی از جاهای دیدنی قشم در زمستان عبارت است از:

  • پارک‌های ساحلی قشم مانند پارک ساحلی زیتون، آفتاب، لافت، سینما دریا، هلر و…
  • شهربازی‌های قشم
  • مراکز خرید قشم
  • دره ستارگان
  • دره سکوت
  • جزیره هنگام
  • جزیره ناز
  • جنگل حرا
  • تنگه چاهکوه
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • گورستان‌های تاریخی قشم
  • روستاهای زیبا قشم مانند شیب دراز، سوزا، گوران و توریان و…
  • غار نمکدان
  • پارک کروکودیل
  • دره مجسمه‌ها
  • فرش خاکی هرمز
  • خانه موزه ناخدا علی
  • تنگه عالی محمد
  • سنگ مادر و دختر
  • و…

جاهای دیدنی قشم در بهار

جاهای دیدنی قشم در بهار

اوایل فصل بهار قشم حال و هوای خوبی دارد و حجم زیادی از مسافران به‌ سوی این جزیره سرازیر می‌شوند. البته کم‌کم که به اواسط بهار می‌رسیم هوا رو به گرمی می‌رود تا این‌که به دمای بالا 50 تا 60 سانتی‌گراد می‌رسد. فصل بهار به‌ویژه شب‌های آن برای تفریح در ساحل‌های تماشایی جزیره زمان بسیار خوبی محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی قشم در بهار عبارت است از:

  • پارک ساحلی زیتون
  • پارک ساحلی آفتاب
  • پارک ساحلی هلر
  • پارک ساحلی لافت
  • پارک سینما دریا
  • پارک هامون
  • جزیره هنگام
  • جزیره ناز
  • جنگل های حرا
  • پارک آبی کیش
  • دره ستارگان
  • دره سکوت
  • و…

جاهای دیدنی قشم در تابستان

جاهای دیدنی قشم در تابستان

تابستان هوای جزیره بسیار گرم و سوزان است و تعداد مسافران به حداقل می‌رسد. به همین دلیل در فصل تابستان بسیار خلوت است و امکانات و خدمات مختلف با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌شود. اگر مشکلی با گرمای هوا ندارید تابستان می‌تواند فصل خوبی برای سفر به قشم و صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد.

اگر تابستان به قشم رفتید می‌توانید در شب‌های پرشور جزیره به بازدید جاهای دیدنی قشم بروید. جاهای دیدنی قشم در تابستان شامل پارک‌های ساحلی، تفریحات آبی در کلوپ‌های غواصی و ساحل‌های زیبای جزیره، پارک آبی قشم و مراکز خرید و رستوران‌های قشم می‌شود.

جاهای دیدنی قشم در پاییز

جاهای دیدنی قشم در پاییز

پاییز بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی قشم است. در این فصل هوای جزیره معتدل می‌شود و جان می‌دهد برای تفریح و خرید در جزیره. اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی قشم در پاییز آشنا شوید باید بگوییم هر جاذبه تفریحی که در این مقاله نام بردیم برای بازدید در پاییز مکانی ایده‌آل است. با این حال برخی از آن‌ها را در این بخش نام می‌بریم.

  • مجموعه تفریحی هامون
  • پارک زیتون
  • پارک آفتاب
  • پارک کروکودیل
  • پارک و بندر لافت
  • ژئوپارک قشم
  • سینما دریای قشم
  • غار خربس
  • جزیره ناز
  • جنگل های حرا
  • غار نمکدان
  • دره ستارگان
  • دره سکوت
  • تنگه چاهکوه
  • قلعه پرتغالی‌ها
  • گورستان‌های تاریخی قشم
  • تنگه عالی محمد
  • سنگ مادر و دختر
  • روستای شیب دراز
  • روستای توریان
  • روستای مسن
  • و…

جاهای دیدنی قشم برای کودکان

جاهای دیدنی قشم برای کودکان

امکانات و جاهای دیدنی قشم برای کودکان کم از امکانات تفریحی بزرگ‌سالان ندارد. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

  • شهربازی‌های سیتی سنتر قشم
  • شهربازی رمکان
  • پارک کروکودیل
  • مجتمع گردشگری هامون
  • پارک آبی قشم
  • پارک ساحلی زیتون
  • پارک سینما دریا
  • پارک ساحلی آفتاب
  • تماشای دلفین‌ها در جزیره هنگام
  • آکواریوم قشم
  • امکانات تفریحی آبی
  • جنگل حرا و بازدید از پرندگان زیبا.

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم در شب بسیار دیدنی و متنوع هستند. شما می‌توانید در خنکی و آرامش شب به پارک‌های قشم سر بزنید یا در شهربازی‌ها و سواحل آن خوش بگذرانید. برخی از جاهای دیدنی قشم در شب عبارتند از:

  • ساحل نقره‌ای هنگام
  • ساحل لارک
  • پارک سینما دریا
  • شهربازی سیتی‌سنتر
  • مراکز خرید قشم
  • پارک ساحلی زیتون
  • پارک ساحلی آفتاب
  • بام قشم
  • پارک ساحلی هلر
  • جزایر ناز قشم
  • بندر لافت قشم
  • رستوران‌های قشم در شب.

اقامتی راحت در هتل های قشم

یک روز با کروکودیل ها در پارک نوپک جزیره قشم
ادامه مطلب

رزرو هتل قشم

هتل های قشم در شکل و اندازه‌های مختلف و با امکانات متنوع و تمام و کمال از بهترین مجموعه‌های اقامتی در جزیره هستند که برای اقامتی راحت و خاطره‌انگیز می‌توان از آن‌ها کمک گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های قشم شما می‌توانید به وب‌سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.

در این سایت از ارزانترین هتل های قشم گرفته تا لاکچری‌ترین و گران‌ترین هتل‌های جزیره پیدا می‌شود و شما مختارید با توجه به بودجه و شرایط خود یکی از بهترین واحدهای را برای خود رزرو کنید. همچنین امکانات و قیمت واحدهای هر هتل آورده شده که به شما اجازه می‌دهد برای سفر خود متناسب با بودجه‌ای که دارید، برنامه‌ریزی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از ایران هتل آنلاین معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم را به شما معرفی کردیم. قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران با جاذبه‌های گردشگری فراوان است که حداقل یک بار در زندگی باید از آن دیدن کنید.

این جزیره پر از پدیده‌های طبیعی و باستانی، جاذبه‌های تاریخی، روستاهای کوچک و بزرگ و جزیره‌های رویایی است که نظیرشان را در جای دیگر پیدا نمی‌کنید. جاهای دیدنی قشم در کنار مردم خونگرم و شاد این خطه، مراکز خرید قیمت مناسب و غذاهای خوش‌عطر جنوبی همان چیزیست که برای فرار از دغدغه‌های زندگی به آن نیاز دارید.

آیا شما تا به حال مهمان قشم بوده‌اید؟ نظر شما درباره این شهر توریستی چیست؟ آیا شما جایی را می‌شناسید که ما در این مقاله نام نبرده باشیم؟ در بخش نظرات هرچه درباره این جزیره زیبا در دل دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی قشم کدامند؟

جزیره هنگام، جزایر ناز، دره ستارگان، جنگل‌های حرا، پارک‌های ساحلی و آبی قشم، بندر لافت، سایت‌های ژئوپارک ایران، قلعه پرتغالی‌ها و… از بهترین جاهای دیدنی قشم هستند.

بهترین مراکز خرید قشم کدامند؟

مرکز خرید سیتی سنتر، سیمرغ، پردیس، زمرد، دو دلفین، فردوسی و بازار قدیم، بازار خلیج‌فارس، بازار دریا و ستاره قشم از بهترین مراکز خرید قشم هستند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر