لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی طبیعت >> جنگل جیغ مشهد
جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

درباره جنگل جیغ مشهد چه می‌‌دانید؟ بله درست متوجه شدید. همان جنگل معروف از جاهای دیدنی مشهد که احتمالا بارها نام آن را از زبان افراد مختلف شنیده‌‌اید. شاید شما نیز با شنیدن نام جنگل جیغ تعجب کرده و شاید هم ترسیده باشید. کاملا حق با شماست. چراکه در پشت پرده این جنگل، داستان‌‌ها و رازهای متعددی پنهان شده است.

به باور بعضی‌‌ها، شیاطین این جنگل را نفرین کرده‌‌اند. اما برخی نیز بر این باورند که چنین داستان‌‌هایی، افسانه‌‌ای بیش نیستند. به‌‌طوری که آن‌‌ها معتقدند که این صدای جیرجیرک‌‌ها است که به‌‌شکل زنجیره‌‌ای بر روی درختان می‌‌نشینند و هنگامی که شب فرا می‌‌رسد، حکمرانی آن‌‌ها در این جنگل آغاز می‌‌گردد. اگر شما نیز به مشهد سفر کرده ­اید و در یکی از هتل های مشهد اقامت دارید، رفتن به این جنگل را به شما پیشنهاد می کنیم.

این داستان هرچه که باشد، هنوز پاسخ درستی برای آن ارائه نشده است. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق طبیعت‌‌گردی هستند و در عین حال، دلی همچون شیر دارند و سری نترس؛ همراه ما در این سفر مجازی به جنگل جیغ طرقبه شوید تا با هم گردشی به این جنگل مخوف، رازآلود، ترسناک و در عین حال هیجان‌‌انگیز و بکر داشته باشیم.

جنگل زیبای جیغ مشهد در کجا قرار گرفته است؟

درختان جنگل جیغ

احتمالا شما نیز با خواندن بخش اول این متن مشتاق شدید تا به دیدن جنگل جیغ مشهد بروید؛ بنابراین، پیش از آماده شدن برای رفتن به این جنگل، احتمالا قصد دارید تا بدانید که جنگل زیبای جیغ در کجای شهر مشهد قرار دارد؟ خوب است بدانید که این جنگل زیبا و سرسبز در روستای سربرج از توابع استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

روستای سربرج از جاهای دیدنی اطراف مشهد و در جنوب شهرستان مشهد و در فاصله 32 کیلومتری از این شهرستان قرار دارد. باید بگوییم که این مسافت به‌‌طور میانگین، بدون توقف با 50 دقیقه رانندگی کردن طی می‌‌گردد. چنانچه بخواهید تا از کلانشهر تهران راهی جنگل دیدنی جیغ شوید نیز بایستی با پیمودن مسافتی حدود 924 کیلومتری به این جنگل زیبا برسید.

شایان ذکر است که برای پیمودن مسافت تهران تا جنگل جیغ به 11 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. لذا اگر دوست دارید تا جزئیات بیشتری را در خصوص جنگل شگفت‌‌انگیز جیغ بدانید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

نشانی دقیق جنگل جیغ بدین شرح است: استان خراسان رضوی، 32 کیلومتری جنوب شهرستان مشهد، منطقه طرقبه، دهستان طرقبه، به سمت روستای سربرج، جنگل بکر جیغ.

آب ‌و هوای جنگل زیبای جیغ چگونه است؟

همانطور که در بخش‌‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره شد، جنگل جیغ در روستای ییلاقی سربرج قرار دارد. همین موضوع نیز سبب شده است تا آب و هوای این جنگل، کمی از دیگر مناطق اطراف خنک‌‌تر باشد. به طور کلی، در فصل بهار و تابستان، جنگل زیبای جیغ آب و هوای خنک و دلپذیری دارد.

بدین ترتیب شما می‌‌توانید در روزهای گرم سال از هوای خنک و مطبوع جنگل زیبای جیغ نهایت لذت را ببرید. گفتنی است که در اوایل پاییز و خصوصا مهرماه، آب و هوای جنگل جیغ مشهد بسیار دلپذیر است. اما به‌‌تدریج با نزدیک شدن به فصل زمستان و شروع بارش‌‌های سنگین باران و برف، این جنگل نیز به تدریج به سمت سرد شدن می‌‌رود.

چگونه به جنگل جیغ مشهد دسترسی داشته باشیم؟

مناظر طبیعی جنگل جیغ مشهد

همانطور که پیش‌‌تر نیز اشاره کردیم، جنگل سرسبز جیغ در فاصله 924 کیلومتری از پایتخت قرار دارد. برای سفر کردن از تهران به جنگل جیغ، بایستی سفر خود را از اتوبان آزادگان تهران آغاز کنید. سپس وارد اتوبان امام رضا شوید و سپس مسیری در حدود 870 کیلومتر را به سمت مشهد پیمایش کنید.

در این مسیر، با پیمودن شهرهای مختلفی از جمله سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و در نهایت به نیشابور می‌‌رسید. بعد از آن که شهرستان زیبای نیشابور را نیز پشت سر گذاشتید، با عبور از ملک آباد، از طریق اتوبان نیشابور-مشهد، وارد آزادراه مشهد-باغچه خواهید شد. با پیمودن این آزادراه در ابتدا از بزرگراه سلسله‌‌الذهب و پس از آن نیز از بزرگراه کلانتری عبور نمایید.

پس از آن، از سمت چپ خود و از طریق خروجی، وارد خیابان حافظ شوید. در انتهای خیابان حافظ، به سمت جاده خلج تغییر مسیر دهید و وارد جاده خلج شوید. گفتنی است که از این جاده زیبا و پرپیچ و خم تا روستای سربرج، حدود نیم ساعت با به‌‌عبارتی حدود 23 کیلومتر راه وجود دارد.

با پیمودن این مسافت در اولین دوراهی پس از مشاهده تابلو روستای سربرج، به سمت چپ جاده که نگاه کنید، می‌‌توانید درختان بلند و سرسبز جنگل خاطره انگیز جیغ را به‌‌خوبی ببینید. این نکته را باید اشاره کنیم که این جنگل، مسیر پیاده‌‌روی چندان سخت و خسته‌‌کننده‌‌ای ندارد. بدین ترتیب، کودکان و افراد میانسال نیز می‌‌توانند از دیدن زیبایی‌‌های جنگل جیغ، نهایت لذت را ببرند.

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ چه موقع است؟

تابش آفتاب از لابه لای درختان جنگل جیغ

همانگونه که در بخش قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، بهترین زمان برای سفر کردن به جنگل جیغ، فصل بهار و تابستان است؛ چراکه هوا در این برهه زمانی، بسیار عالی و مطبوع است. به‌‌طوری که می‌‌توانید گل‌‌ها و گیاهان خوش عطر، درختان بلند و سرسبز و مناظر و چشم‌‌اندازهای وصف‌‌نشدنی و بی‌‌نظیر این جنگل را از نزدیک نظاره‌‌گر باشید.

هتل های مشهد برای ماه عسل
ادامه مطلب

اما اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای بهره‌‌مندی از سفری هیجان‌‌انگیز، در خرداد ماه سفری به جنگل بی‌‌نظیر جیغ بزنید. چراکه در این ماه در کنار طبیعتی شگفت‌‌انگیز و سرسبز، صداهای عجیب‌‌وغریب نیز بهتر و واضح‌‌تر به گوش شما خواهد رسید.

از طرفی، اگر طرفدار دو آتیشه فصل پاییز هستید و دوست دارید تا طبیعت هزار رنگ جنگل جیغ را ببینید و از آن لذت ببرید، بایستی بارندگی و اندکی سرمای هوای این جنگل را نیز تحمل کنید. گفتنی است که طبیعت یک‌‌دست سفیدپوش جنگل معروف جیغ نیز در فصل زمستان، ارزش دیدن دارد.

اما باید بگوییم که در فصل زمستان، هوای این منطقه بسیار سرد و استخوان سوز است. با این وجود، اگر به سرتان زد که در زمستان هم سری به جنگل جیغ بزنید، حتما با یک راهنمای حرفه‌‌ای و همچنین تجهیزات کافی راهی این جنگل زیبا شوید.

چه فعالیت هایی را در جنگل جیغ می توان انجام داد؟

درست است که بسیاری از افراد معتقدند که شب‌‌های جنگل جیغ به دلیل وجود صداهای عجیب و غریب، ترسناک به‌‌نظر می‌‌رسد؛ اما از جهتی، روزهای این جنگل نیز بسیار زیبا و دیدنی است. برخورداری از درختان سربه‌‌فلک کشیده، گونه‌‌های جانوری و گیاهی متنوع و جذاب و طبیعتی بکر و آرامش‌‌دهنده، تنها بخشی از جاذبه‌‌های شگفت‌‌انگیز این جنگل است.

اما اگر به جنگل جیغ رفتید، می‌‌توانید با انجام فعالیت‌‌های متعددی همچون عکاسی، کمپینگ و طبیعت‌‌گردی و جنگل نوردی، سفر خود را لذتبخش و به‌‌یادماندنی‌‌تر کنید.

دلیل نام‌گذاری جنگل جیغ مشهد چیست؟

درختان سر به فلک کشیده جنگل جیغ

جنگل جیغ مشهد را به علت شنیدن صداهای عجیب و غریبی که مانند سوت یا جیغ در طول شب تا سپیده دم در آن طنین‌‌انداز می‌‌شود به این نام، نام‌‌گذاری کردند. جالب است بدانید که تمای افرادی که تا به امروز از جنگل جیغ مشهد بازدید کرده‌‌اند، این صداهای جیغ گوش‌‌خراش و عجیب و غریب را تأیید می‌‌کنند.

بد نیست بدانید که نکته دلهره آور و ترسناک دیگر در رابطه با این جنگل، این است که صدای جیغ پس از تاریک شدن هوا به گوش می‌‌رسد. بدین ترتیب، روزهای جنگل جیغ مشهد با دیگر جنگل‌‌های معمولی، هیچگونه تفاوتی ندارد.

صدای جیغی که از این جنگل شنیده می‌‌شود، دقیقا شبیه به صدای جیغ زنی است که گویی در حال سوختن در آتش است و از ته دل این فریادها را می‌‌زند. بی‌‌تردید، شنیدن این صدا هر شخصی را می‌‌ترساند.

در سال‌‌های اخیر، بسیاری از افرادی که این داستان را باور نداشتند، یا اهل ماجراجویی و کنجکاوی در طبیعت بودند، به بازدید از جنگل جیغ مشهد پرداختند. اما بسیاری از آن‌‌ها در نیمه راه پشیمان می‌‌شوند و از مسیر خود باز می‌‌گردند.

در جنگل جیغ مشهد که با نام‌‌هایی همچون جنگل سربرج و جنگل مج نیز آن را می‌‌شناسند، درختانی همچون گیلاس، گردو، سیب و چنارهای سربه فلک کشیده را در اطراف رودخانه بزرگ آن می‌‌توان دید. همچنین در این جنگل، حیواناتی همچون روباه، گرگ و پرندگانی از جمله عقاب و قرقی زندگی می‌‌کنند.

راز جنگل جیغ مشهد چیست؟

رودخانه جنگل جیغ

همانطور که می‌‌دانید، باور به موضوعات ماورایی در قرن بیست و یکم، ممکن است کمی برای افراد سخت به‌‌نظر بیاید. بدین ترتیب، آیا توجیهی علمی برای صداهای جیغی که در جنگل جیغ مشهد شنیده می‌‌شود وجود دارد؟ به راستی راز جنگل جیغ چیست که همه را ترسانده است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

پیش از توضیح و تفسیر صداهای عجیب و غریبی که در جنگل جیغ مشهد شنیده می‌‌شود، بد نیست بدانید که این جنگل در درون دره و در کنار رودخانه بزرگ سربرج، یکی از سرچشمه‌‌های سد طرق قرار گرفته است. رودخانه سربرج در طول ادوار گذشته، رودی بسیار پرآب و خروشان به‌‌شمار می‌‌رفت.

اما متاسفانه این رود خشک شد و تنها در برخی از فصول سال آب در آن جریان داشت. گفتنی است که این رودخانه پس از سال‌‌ها دوباره در سال 1390 پرآب شد. در این سال، همزمان با پرآب شدن عجیب و رمزآلود رودخانه سربرج، صداهای جیغ در این روستا و جنگل نیز به گوش رسیدند.

نکته جالب توجه در داستان این روستا از این قرار است که پس از به وجود آمدن صدای جیغ در این جنگل، آب رودخانه سربرج در تمامی فصول جریان دارد و در هیچ فصلی دچار بی‌‌آبی نمی‌‌گردد. همین موضوع نیز سبب شد تا افسانه‌‌ها و روایات زیادی توسط افراد بومی این منطقه درباره منشأ صداهای جنگل جیغ مشهد شکل گیرند.

برخی از افراد محلی بر این باورند که جنگل جیغ مشهد، محل سکونت شیاطین و اجنه است. به همین دلیل نیز شب‌‌هنگام، شیاطین و روح‌‌های نفرین شده و سرگردان در این روستا پرسه می‌‌رنند و این صداهای دلخراش را از خود تولید می‌‌کنند.

برخی افراد نیز اعتقاد دارند که زنی در این جنگل در میان شعله‌‌های آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است. به همین خاطر نیز هر شب با صدای جیغ و فریادهای بلند به دنبال قاتل خود می‌‌گردد.

امروزه تحقیقات متعدد و بسیاری درباره علل به وجود آمدن صداهای جیغ در جنگل جیغ مشهد صورت گرفته است. بر اساس یکی از این نظریه‌‌ها، حمله تعداد بسیار زیادی ملخ در سال 1390 به این جنگل، یکی از دلایل به وجو آمدن صدای جیغ مانند در آن است.

این ملخ‌‌ها به دلیل وجود آب رودخانه، به روستای سربرج حمله کردند و در طول شب صداهایی را از خود تولید می‌‌کنند که سبب ایجاد صداهای عجیب و غریب و ترسناک مانند جیغ در این منطقه شده است.

همچنین برخی از افراد بر این باورند که تغییرات آب و هوایی و پیچیدن صدای باد در بین شاخ و برگ درختان این جنگل، منجر به تولید صداهای جیغ مانند در جنگل جیغ مشهد می‌‌شود. البته باید بگوییم که در بسیاری از شب‌‌ها، حتی نسیم ملایمی نیز در این جنگل نمی‌‌وزد. بدین ترتیب، باز هم این صداهای جیغ به گوش می‌‌رسند.

معرفی هتل ابریشم مشهد به همراه عکس و آدرس
ادامه مطلب

علی‌‌رغم وجود این نظریه‌‌های متعدد، باز هم پاسخ چندان مشخصی برای چگونگی به وجود آمدن این صداهای عجیب و غریب و ترسناک به وجود نیامد. چراکه خود این پاسخ‌‌ها، سبب ایجاد سوالات جدید بسیاری در ذهن افراد شدند.

به‌‌عنوان مثال، چرا ملخ‌‌ها هیچگونه خسارتی را به این منطقه وارد نمی‌‌کنند؟ یا این مورد که آیا پیش از سال 1390، باد در این جنگل نمی‌‌وزید؟ خوب است بدانید که اوایل، اهالی این روستا، توجهی به جیغ‌‌ها نشان نمی‌‌دادند.

نمایی دیگر از رودخانه جنگ جیغ

اما با گذشت زمان و با ادامه‌‌دار شدن این صداهای ترسناک، دهیار روستای سربرج طرقبه تصمیم گرفت تا به پیگیری این موضوع بپردازد. بر اساس گفته‌‌های دهیار این روستا، وی درباره منشا صداهای جیغ که از جنگل جیغ مشهد شنیده می‌‌شود این چنین اظهار می‌‌کند که هنگامی که اين صداهای عجیب و غریب سبب ترس برخی اهالی روستا و همچنین گردشگران جنگل جیغ شد، سریعا موضوع را به بخشداری منطقه طرقبه اطلاع داديم.

بخشداری منطقه نیز با اعزام کارشناس به این منطقه و پس از بررسی و انجام تحقیقات ویژه اعلام کردند که این صداهای جیغ و دلخراش، مربوط به نوعی خاص از جیرجیرک است. این جیرجیرک‌‌ها در زبان محلی با نام‌‌های کز یا چز شناخته می‌‌شوند.

در واقع باید این‌‌طور بگوییم که در سال‌‌های پربارش و در مواقعی که آب فراوان است و رودخانه سربرج دچار کم آبی یا خشک شدن نمی‌‌شود، این جیرجیرک‌‌ها به روستا حمله‌‌ور می‌‌شوند. بدین ترتیب، در لابه‌‌لای درختان و گیاهان این منطقه پنهان می‌‌شوند.

جالب است بدانید که امکان دارد تا روی هر درخت نزدیک به 300 جیرجیرک بشیند. تمام این جیرجیرک‌‌ها، در حاشیه دو کیلومتری رودخانه سربرج وجود دارند. همچنین گفتنی است که تعداد زیاد این جیرجیرک‌‌ها سبب شده است تا در هنگام آواز دسته جمعی، شاهد شنیدن صدایی همچون زوزه و جیغ از آن‌‌ها باشیم.

این جیرجیرک‌‌ها تنها به مدت 40 روز زنده هستند و پس از این مدت از بین می‌‌روند. اما باوجود تحقیقات گسترده و معرفی جیرجیرک‌‌های محلی به‌‌عنوان منبع اصلی صداهای جیغ در جنگل جیغ مشهد، باز هم این سوال در ذهن افراد مطرح می‌‌شود که چرا از سال ۱۳۹۰ و درست از زمانی که این رودخانه مجددا به جریان افتاد و پرآب شد، دیگر حالت فصلی ندارد و همواره پر از آب است؟

یا این موضوع که چرا تابحال هیچ یک از گردشگرانی که برای گشت و گذار به جنگل جیغ مشهد می‌‌روند، این تعداد جیرجیرک را در نزدیکی رودخانه پرآب روستای سربرج مشاهده نکرده‌‌اند؟ در حقیقت تا به امروز هیچگونه پاسخ درست و مشخصی به این سوالات داده نشده است.

برخی از افراد نیز بر این باورند که نتیجه این تحقیقات و بررسی‌‌ها، تنها تلاش مسئولان برای جلوگیری و ممانعت از رعب و وحشت هرچه بیشتر در میان روستاییان این منطقه است.

در پایان نیز بایستی به این مورد اشاره کنیم که وجود شایعات متعدد درخصوص جنگل جیغ مشهد سبب شده است تا مشکلات زیادی برای روستاییان این منطقه به وجود آید. مشکلاتی از قبیل ارزان شدن زمین‌های کشاورزی و باغ‌های این منطقه و همچنین عدم تمایل غیربومیان برای خرید ملک در روستاهای این منطقه.

یک جاذبه طبیعی و رعب‌‌آور همچون جنگل جیغ مشهد ممکن است برخی از گردشگران را به این منطقه بکشاند؛ اما باید بگوییم که اغلب افراد یا به بازدید از روستای کوهستانی و تاریخی سربرج نمی‌‌آیند، یا شب هنگام این منطقه را ترک می‌‌کنند و شب را در آن‌‌جا سپری نمی‌‌کنند.

مکان های دیدنی نزدیک جنگل جیغ کدامند؟

اکنون که با کوله‌‌باری بسته برای تجربه سفری شگفت‌‌انگیز و بی‌‌نظیر راهی جنگل زیبای جیغ شده‌‌اید، بد نیست تا سری نیز به مکان‌‌های دیدنی که در نزدیکی این جنگل قرار دارند هم بزنید تا این سفر هیجان‌‌انگیز شما کامل‌‌تر و خاطره انگیز تر شود. در ادامه به معرفی برخی از مکان‌‌های دیدنی که در نزدیکی جنگل زیبای جیغ قرار دارند، خواهیم پرداخت.

روستای زیبای تجر؛ ییلاقی خوش آب و هوا با طبیعتی بکر

روستای تجر

روستای تجر، یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوا در استان خراسان رضوی است که به‌‌صورت مثلثی در محل تلاقی با سه شهر نیشابور، مشهد و طرقبه قرار دارد. خوب است بدانید که این روستای ییلاقی در فاصله 4 کیلومتری روستای سربرج قرار دارد. همچنین گفتنی است که این روستا با جنگل جیغ، تنها 10 کیلومتر فاصله دارد.

شایان ذکر است که تجر از جمله روستاهای پلکانی در ایران به‌‌شمار می‌‌رود و با برخورداری از مکان‌‌های دیدنی همچون کوه‌‌ها، طبیعت سرسبز و زیبا و همچنین رودخانه‌‌های پرآب و خروشان، به مکان مناسبی برای تفریح و گشت وگذار در طبیعت بدل شده است.

نشانی روستای زیبای تجر: استان خراسان رضوی، شهرستان طرقبه، دهستان طرقبه، روستای ییلاقی تجر

روستای به یاد ماندنی سربرج؛ سرسبز و خاطره انگیز

روستای سربرج

روستای زیبای سربرج، یکی از روستاهای به‌‌یاد ماندنی و سرسبز است که در جنوب شهر مشهد قرار دارد. این روستای زیبا، طبیعت سرسبز خود را مدیون رودخانه‌‌ پرآب و خروشانی است که سال‌‌ها پیش خشک شده بود. اما خوشبختانه در طی سال‌‌های اخیر، به‌‌طور ناگهانی و شگفت‌‌انگیزی پر آب شده‌‌ است.

طول رودخانه این روستا 13 کیلومتر است و از ابتدای جاده پیر رودخانه تا روستای تجر، امتداد دارد. خوب است بدانید که تنها رودخانه و جنگل جیغ نیست که در دل این روستا جای گرفته‌‌اند. بلکه شما عزیزان می‌‌توانید با کمی زحمت دادن به خود، با طی مسیر هفت کیلومتری این روستا تا بعد از آخرین دوراهی، از قلعه ویران شده که یکی از جاذبه‌‌های تاریخی روستای زیبای سربرج است نیز بازدید کنید.

معرفی هتل الماس 2 مشهد | نگینی چشمگیر در خیابان امام رضا
ادامه مطلب

نشانی روستای سربرج: استان خراسان رضوی، جنوب شهر مشهد، شهرستان طرقبه، دهستان طرقبه، روستای زیبای سربرج

غار مغان؛ غاری زیبا با قدمتی بیش از ۱۰۰ میلیون سال

غار مغان

اگر دارای روحیه گردشگری متنوع و بانشاطی هستید، پس از گردش و طبیعت‌‌گردی در دل جنگل سرسبز و دیدنی جیغ، می‌‌توانید سری نیز به مکان‌‌های تاریخی که در نزدیکی این جنگل قرار دارند، بزنید. غار تاریخی و دیدنی مغان، یکی از جاذبه‌‌های دیدنی است که در امتداد جاده خلج و پس از روستای سربرج قرار دارد.

خوب است بدانید که فاصله این غار تاریخی تا روستای سربرج تنها 30 کیلومتر است. بدین ترتیب، برای پیمودن مسافت این غار، به یک ساعت زمان نیاز دارید. کشف شواهد تاریخی متعدد و فسیل‌‌های حلزونی نشان‌‌دهنده قدمت طولانی و دراز این غار است.

به‌‌طوری که نشان می‌‌دهند، قدمت غار زیبای مغان به حدود 100 میلیون سال پیش برمی‌‌گردد. شایان ذکر است که این غار تاریخی، در ارتفاع 2910 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای دو دهنه اصلی، پرتگاه‌‌ها، دهلیزها و همچنین مسیرهای پرپیچ و خم بسیار زیادی است.

به همین دلیل نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر قصد ماجراجویی و بازدید از این غار را دارید، حتما از افراد حرفه‌‌ای و راهنماهای مجرب کمک بگیرید.

نشانی غار مغان: استان خراسان رضوی، مسیر جاده خلج، ۳۰ کیلومتری روستای سرسبز سربرج، در نزدیکی روستای مغان

آیا می توان در جنگل جیغ مشهد اقامت داشت؟

جنگل مخوف

اگر عاشق طبیعت هستید، ممکن است با دیدن زیبایی‌‌های وصف‌‌ناپذیر جنگل جیغ دلتان نیاید تا به این راحتی، از این همه زیبایی و سرسبزی دل بکنید؛ بنابراین، اگر به جنگل زیبای جیغ رفتید و دلتان خواست تا چند صباحی را در آنجا ساکن شوید و از زیبایی‌‌های طبیعت آن منطقه نهایت لذت را ببرید، بد نیست بدانید که گزینه‌‌های متعددی برای اقامت در این جنگل برای شما وجود دارد.

یکی از این گزینه‌‌ها برای اقامت در جنگل خاطره انگیز جیغ، کمپینگ است. جنگل جیغ تا دلتان بخواهد، برای کمپ کردن جا در اختیارتان قرار می‌‌دهد. اما بنا بر اعتقاد برخی افراد، ماندن در این جنگل در هنگام شب دل شیر می‌‌خواهد! چرا؟

یکی از دلایل وجود چنین حرف‌‌هایی، شنیدن همان صداهای جیغ است؛ اما دلیل منطقی‌‌تر آن، وجود حیوانات وحشی همچون گرگ و شغال در این جنگل است. پس اگر تصمیم گرفتید که شب را نیز در جنگل جیغ به صبح برسانید، حتما سعی کنید تا مناطقی را برای اقامت و برپایی چادر در این منطقه انتخاب کنید که کمترین خطر را متوجه شما سازد.

همچنین گفتنی است که افزون بر فصل پاییز و زمستان، جنگل جیغ در شب‌‌های تابستان نیز هوای سردی دارد. به همین دلیل برای اینکه در هنگام شب سردتان نشود، حتما لباس گرم و کیسه خواب به‌‌همراه خود داشته باشید.

علاوه بر کمپ کردن، با معروف شدن جنگل جیغ در میان گردشگران و مسافران، بسیاری از اهالی این منطقه، خانه‌‌های خود را جهت اقامت به گردشگران اجاره می‌‌دهند. بدین ترتیب، شما می‌‌توانید از این خانه‌‌های روستایی و گرم استفاده کنید و از طرفی از مهمان‌‌نوازی گرم مردم روستا نیز برخوردار شوید.

نکات مهمی که لازم است پیش از سفر به جنگل جیغ مشهد بدانید

جنگل جیغ مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارد، در نیمه دوم سال، دارای آب و هوایی به شدت سرد و کوهستانی است؛ بنابراین، چنانچه در فصل پاییز و زمستان قصد دارید تا به جنگل جیغ مشهد سفر کنید، حتما لباس گرم و تجهیزات ضروری را با خود به همراه داشته باشید.

همانطور که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، جنگل جیغ مشهد، دارای درختان سرسبز و همچنین گونه‌‌های گیاهی متنوعی است؛ بنابراین، سعی کنید تا در هنگام بازدید و طبیعت‌‌گردی در این جنگل، آسیبی به طبیعت وارد نسازید.

در جنگل جیغ مشهد از روشن کردن آتش تا حد امکان خودداری نمایید؛ اما اگر هم قصد دارید تا آتش روشن کنید، حتما پیش از ترک کردن جنگل، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنید. شایان ذکر است برای این که با خاطری آسوده در جنگل جیغ مشهد به قدم زدن بپردازید، حتما کفش مناسب پیاده‌‌روی در طبیعت بپوشید. برای سفر به جنگل جیغ مشهد، نیاز به وسیله خاصی ندارید.

اما اگر قصد کمپ کردن و چادر زدن در جنگل جیغ را دارید، حتما بایستی وسایل و تجهیزات مخصوص کمپینگ را به همراه خود داشته باشید. گفتنی است که ورود به جنگل جیغ مشهد رایگان است و هیچ محدودیت زمانی نیز برای وارد شدن به این جنگل برای گردشگران وجود ندارد.

جمع بندی

در این مقاله، به طور مفصل مطالبی را درخصوص معرفی جنگل جیغ مشهد به شما عزیزان ارائه دادیم. جنگلی که با وجود حرف و حدیث‌‌های فراوانی که در پشت سر آن وجود دارد، همچنان دل بزرگی دارد و با آغوش باز به انتظار میزبانی از شما نشسته است.

شما عزیزان می‌‌توانید ساعت‌‌های طولانی در میان درختان بلند جنگل جیغ مشهد قدم بزنید و از سکوت شگفت‌‌انگیز و محیطی رویایی این منطقه، نهایت لذت را ببرید. اما همانطور که گفتیم، حواستان باشد که آرامش جنگل سرسبز و به یاد ماندنی جیغ را برهم نزنید و آسیبی به طبیعت و پوشش گیاهی این جنگل زیبا وارد نسازید.

بازدید از جنگل زیبا و شگفت‌‌انگیز جیغ، یکی از پرهیجان‌‌ترین گردش‌‌های شما خواهد بود. بدین ترتیب، اگر شما نیز دل شیر دارید و دوست دارید تا سفری هیجان‌‌انگیز را تجربه کنید، سفر به جنگل جیغ مشهد را از دست ندهید. شما عزیزان می‌‌توانید در کنار بازدیدی لذتبخش از این جنگل، سری نیز به مکان‌‌ها و جاذبه‌‌های تاریخی این منطقه مانند غار مغان، چالیدره و دره ارغوان نیز بزنید و تعطیلات فوق‌‌العاده‌‌ای را برای خود و خانواده‌‌تان رقم بزنید.

4/5 - (16 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر