لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کرواسی کجاست | ماجراجویی در قاره سبز
کرواسی کجاست

کرواسی کجاست | ماجراجویی در قاره سبز

اروپا، این قاره تماما سبز کره زمین همواره پربازدیدترین مقاصد گردشگری را در خود جای داده است. قاره ای جذاب با فرهنگ های مختلف و متنوع و طبیعتی بکر که اغلب مقاصد هیجان انگیزی را برای یک سفر به یاد ماندنی پیشکش مسافران می نماید. ایتالیا با ونیز، فرانسه با شب های پاریس، انگلیس با برج ساعت از جمله مشهورترین مقاصد گردشگری اروپا هستند. اما از آنجا که خط مشی ما این است که هوشمندانه سفر کنید، این بار مقصدی را در اروپا برگزیده ایم که با طبیعت حیرت انگیز و تاریخ قرون وسطایی اش یک سر و گردن از بقیه کشورهای قاره سبز بالاتر است. کشوری که حالا چند سالی است جزو مقاصد پرگردشگر اروپاست و بی هیچ بزرگ نمایی شما را در زیبایی خود غرق می کند. کرواسی، به انگلیسی Croatia، مقصد این باره سفر ماست. حتما با شنیدن نام کرواسی، فوتبال اولین واژه ای است که به ذهنتان می رسد. بعد از فینالیست شدن کرواسی در جام جهانی، یکی از بالاترین عبارت های جستجو شده در موتور گوگل، کرواسی روسیه بود، اما منتظر شگفتی های بیشتری در این کشور متمایز باشید. با ایران هتل آنلاین متخصص در زمینه رزرو آنلاین هتل است، در آغاز یک ماجراجویی همراه باشید.

کرواسی پای ثابت بازی تاج و تخت
کرواسی کشوری در جنوب مرکزی اروپا یا همان شبه جزیره بالکان است که جالب است بدانید به دلیل تفاوت بارز آن ها با همسایگانشان چه در پوشش و چه در گویش نظریه قوی در تاریخ وجود دارد که اذعان دارد، کروات ها ایرانیانی هستند که سال ها قبل از غرب ایران باستان مهاجرت کرده اند. کشوری کروات زبان و فوتبال دوست در همسایگی اسلوونی، مجارستان،مونته نگرو، صربستان، هرزگووین و دریای آدریاتیک، با آب و هوای مدیترانه ای و قاره ای که با هزار جزیره دریای آدریاتیک می توان به آن لقب کشور جزیره ها را داد. باغ های زیتون و تاکستان های انگور در کنار جنگل ها و آبشارهای کرواسی جلوه زیبایی به شهرهای آن داده است.
کرواسی
کرواسی بیشتر به خاطر خطوط ساحلی منحصر بفردش شهره است اما اگر کمی حوصله کنید با زیبایی های حیرت انگیزتری روبرو خواهید شد. غذاهای مدیترانه ای خوشمزه، پارک های ملی جذاب و چشم نواز، شهرهای قرون وسطایی با معماری های جذاب، جزیره ها و سواحل رویایی و تفریحات ماجراجویانه کرواسی دلایلی است که سفر به این نقطه از زمین را توجیه می کند. شاید بارها طبیعت شهرهای مختلف کرواسی را در سریال بازی تاج و تخت دیده باشید. کرواسی کشوری است که می توانید در سواحلش نشسته و با موسیقی آب هایش روشن شدن چراغ های شهر را نظاره کنید. کرواسی کشوری است که حالا به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای برگزاری مراسم ازدواج و ماه عسل است و مطمئن باشید سال ها بعد جزو کشورهایی است که در رتبه های اول جذب گردشگر قرار خواهد گرفت.
کرواسی
زاگرب، پایتخت کرواسی
زاگرب پایتخت و بزرگتررین شهر کرواسی است. در زاگرب آسمان خراش ها در کنار خانه هایی با سقف های قرون وسطایی ترکیبی بی نظیر را از شهر ارائه می دهند.
کرواسی
اگر چه در زاگرب خبری از ساحل نیست اما خودتان را برای یک گشت و گذار فوق العاده در شهر آماده کنید. زاگرب شهر فستیوال های معروف موسیقس زنده و عروسک گردانی، موزه ها، تئاترها با آثار غنی تاریخی است که با اقلیم قاره ای خود تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد. گردشمان را از محله ی بالاشهر آغاز می کنیم.
کرواسی
آدرس: کرواسی، زاگرب، محله بالاشهر
اینجا یکی از خیابان های قدیمی شهر زاگرب است، با خیابان های باریک و البته سنگ فرش که بسیاری از بناهای تاریخی شهر را در خود جای داده است.
کرواسی
از میدان کینگ تو میسلاو آغاز می کنیم، میدانی که به افتخار اولین پادشاه کرواسی نام او را بر میدان نهاده اند و تندیسی زیبا از پادشاه را در آنجا نصب کرده اند. ساختمان آرت پاویون به همراه یک پیست اسکی زمستانی روباز در این میدان قرار دارد.
کرواسی
آدرس کلیسای جامع زاگرب:کرواسی، زاگرب، خیابان Ribnjak ul
کرواسی
مقصد دوم کلیسای جامع زاگرب است. کلیسایی قدیمی که از زلزله های مهیب جان سالم بدر برده و با برج های دوقلوی زیبایش نمای فوق العاده ای بر هم زده است. این کلیسا به دلیل بامش شهره است. موزه باستان شناسی، موزه آثار پیر رنو آر، باغ گیاه شناسی و موزه هنر در کنار تراموا از جاذبه های دیگر این محله است.
کرواسی
زاگرب جاذبه های دیگری هم دارد، چشم زاگرب با نمایی کامل و پانارومایی به کل شهر، قدیمی ترین پارک عمومی شهر با رودخانه و دریاچه ای که در کنار یک باغ وحش قرار گرفته است. بازار مرکزی شهر که دولاک نامیده می شود هم از زیبایی های زاگرب است.
کرواسی
اگر به دنبال خرید هستید سری به خیابان بلند لیکا با فروشگاه های بزرگ برندهای مختلف تا بوتیک های کوچک و کافه ها و رستوران های لوکس و شیک و گاه ساده و راحت بزنید.
کرواسی
اگر یک روز صبح سری به این کافه ها بزنید حتما یک وعده غذای لذیذ کرواتی را تجربه کنید. موزه جذاب روابط شکست خورده حتما شما را در این پایتخت همه کاره غافلگیر می کند. امیدوارم از گشت و گذار در شهر لذت ببرید.

کرواسی
کرواسی

اسپلیت
اسپلیت دومین شهر بزرگ کرواسی در مناطق جنوبی و در سواحل در یای آدریاتیک قرار دارد. شهری که تاریخ در آن جان گرفته و لابه لای هر چه مدرنیته است جذابیت خود را حفظ کرده است. معماری اسپلیت شما را مسحور خود خواهد کرد.

طاق پیروزی محبوب ترین بنای تاریخی فرانسه در بین گردشگران
ادامه مطلب

آدرس کاخ دیوکلتیان: کرواسی، اسپلیت، خیابان Dioklecijanova ul
کرواسی

نگین اسپلیت کاخ مشهور دیوکلتیان است. کاخی با معماری با شکوه رومی که متعلق به یکی از امپراطوران رم قدیم بوده است. کاخی سنگ فرش با دیوارهایی مستحکم که یاد آور عهد قدرتمندی رمی هاست.
کرواسی
آدرس کلیسای جامع سنت دومینوس: کرواسی، اسپلیت، Kraj Svetog Duje

کرواسی
کلیسای جامع سنت دومینوس مقصد دوم ماست، برج ناقوس کلیسا از جاذبه های اصلی آن است. اینجا شهر زیر پای شماست. موزه ایوان و بندر رویایی اسپلیت هم جزو جذابیت های آن است و البته به خاطر داشته باشید این شهر بندری دروازه ورود به برخی جزایر ساحل مشهور دالماسی است. شهری که سال ها قبل در دوران باشکوه خود چهار دروازه و یک میدان اصلی داشته و سه دروازه رو به خشکی و یک دروازه رو به دریا قرار داشته است. مطمئن باشید آنچه در اسپلیت در انتظار شماست یک سفر خوب و لحظات به یادماندنی است.
کرواسی
دوبرونیک، تاریخ زنده در ساحلی رویایی
کرواسی
در ساحل دریای آدریاتیک شهری آرمیده است که مروارید آدریاتیک نامیده می شود. خانه هایی سفید با سقف های نارنجی قرن شانزدهمی و قرون وسطایی، کلیساهای باروک و یادآور عصر رنسانس، رستوران هایی با غذاهای سنتی و دریایی لذیذ، سواحل سنگ ریزه ای جذاب و رمانتیک، تاکستان های انگور، باغ های زیتون، مزارعی که خانواده ها در آن مشغول به کارند ، با دیوارهایی باستانی و بناهای باشکوه تاریخی همه و همه از جاذبه های مشهورترین شهر کرواسی دوبرونیک است. دوبرونیک در تابستان ها پر از غوغای مسافران و در زمستان مهیای کارناوالی مشهور است. پائیزش بی نهایت زیبا و دلربا و بهارش دل انگیز است. دوبرونیک قرون وسطا را با دیوارهای اطراف شهر به سواحل رویایی دریای آدریاتیک رسانده است. دیوارها دور تا دور شهر را در برگرفته است.
کرواسی
چندین قلعه و برج سنگی نیز در اطراف شهر قرار دارد. یکی از این قلاع قلعه مشهور فیلم بازی تاج و تخت است. قلعه سنت لارنس که قلعه ای کهن بر روی یک صخره بلند و شیب دار است. برای رسیدن به قلعه پا در پلکانی هزار و چند ساله گذاشته از پل معلق سنگی عبور می کنید.
کرواسی
کرواسی
آدرس قلعه: کرواسی، دوبرونیک
با مجسمه قدیس سنت لارنس در سر در ورودی قلعه ملاقات کرده و وارد قلعه می شوید، هنوز هم توپ های جنگی قلعه در معرض دید است. روی یک کتیبه در ورودی قلعه جمله ای قرار دارد که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد: آزادی بهایش از تمام طلاهای جهان بیشتر است. در دوبرونیک قدم زده و از تاریخ جاری در زمان در کنار سواحل زیبا لذت ببرید. بازدید از جزیره ها، موزه ها و کلیساهای تاریخی شهر را از دست ندهید.
کرواسی
زادار
کرواسی

در بین همه گردشگران نقل است که زادار زیباترین غروب جهان را دارد. اینجا خورشید هر روز در هاله ای از خون از چشم ها پنهان می شود. شهری تاریخی و البته ساحلی با کلیسای تاریخی و زیبای سنت دوناتوس در ساحل زادار که در تمام لحظات نوای موسیقی به گوش می رسد که نوازنده آن دریاست. شاید باور نکنید اما این نوا حاصل جزر و مد آب دریاست. هفت پله مرمرین لب ساحل که پله های آخر تا زیر آب فرو رفته است. درون پله ها لوله هایی کار گذاشته شده که با یک معماری خاص تا روی زمین درون پله ها کشیده شده است.
کرواسی

آدرس ارگ دریایی: کرواسی، زادار، Obala kralja Petra Krešimira IV
کرواسی
هر بار با جزر و مد آب نوایی خاص و وهم انگیز در ساحل جزیره به گوش می رسد. زیبایی ساحل اینجا تمام نمی شود چرا که چندین صفحه خورشیدی در کنار هم در ساحل قرار گرفته که با تولید انرژی برق از نور خورشید نور چراغ های ساحل را فراهم می کنند. هر روز غروب ساحل چراغانی می شود و انگار خورشید در ساحل نمایان می شود که در ترکیب با صدای امواج با نوای سازدهنی دریا شما را مسحور می کند طوری که حالا حالاها قصد دل کندن از آن را نخواهید داشت.
کرواسی
ایستریا
کرواسی
ایستریا بزرگترین شبه جزیره آدریاتیک است. با باغ های انگور دلربا که بر فراز تپه هایش روستاهای قدیمی و سنتی قرار دارند. ایستریا بین ایتالیا،اسلوونی و کرواسی مشترک است. دو شهر بندری پولا و رووینی در قسمت کرواسی قرار دارند که هر دو شهر از شهرهای بندری زیبا و بسیار دیدنی ایستریا هستند.
کرواسی
رووینی، غوغای رنگ و زیبایی
آدرس: کرواسی، ایستریا، رووینی
1683374469 152 کرواسی کجاست ماجراجویی در قاره سبز
رووینی شهری بندری در منطقه ایستریا است. به جرات میتوان گفت اینجا یکی از زیباترین بنادر دریای آدریاتیک است همه چیز اینجا گویاست و نیازی به توضیح نیست فقط کافیست به چشم هایتان اجازه دهید تا یک دل سیر شهر را تماشا کنند. شما عاشق این شهر با خانه های رنگی اش خواهید شد.
کرواسی
آدرس: کرواسی، ایستریا، رووینی، Trg Sv. Eufemije
کرواسی
اینجا هم ردپای معماری رومی در باسیلیکا یا آب انبار رومی دیده می شود که در کنار کلیسای تاریخی سنت یوفیما چهره باستانی به این شهر بندری بخشیده است. پارک جنگلی زلانی هم طبیعت خارق العاده شهر را در برابر چشمانتان قرار خواهد داد.
کرواسی
خطوط ساحلی کرواسی
سواحل رویایی کرواسی شهر جهانیان است. دالماسی با سواحل طولانی رمانتیک و صخره ای و ساحل برلا با آب های زلال و سواحل زیبایشان از خطوط ساحلی به نام کرواسی هستند.
کرواسی
جزایر زیبای کشور جزیره ها
کرواسی 1200 جزیره دارد و فقط شصت و اندی جزیره مسکونی است.در میان این جزایر چند جزیره، جزو زیباترین جزایر کرواسی هستند که شهرتی جهانی دارند. جزیره هوار پر از رستوران و کافه، جزیره ای پر از زندگی و غوغا است. هیچ خودرویی حق ورود به هوار یا خوار را ندارد، چرا که هوار ملکه دالماسی است. هوار سبز سبز است و شاید سبز ترین جزیره این کشور، ساحلی شنی، تاکستان ها و مزارع زیتون بخشی از هوار است. هوار آفتاب گیر ترین نقطه کرواسی است.
کرواسی
کورچولا جزیره شهری با دیوارهایی یادگار قرن شانزدهم، جزیره ای تاریخی و زیبا که حتما ارزش دیدن دارد. جزیره ملیت با پارک ملی ملیت که سرآمد پارک های ملی اروپاست که در قسمت پارک های ملی به آن خواهیم پرداخت. بیشتر وسعت این جزیره پوشیده از جنگل های انبوه است و طبیعت آن تا حد جنون زیباست.
کرواسی
جزیره براچ سومین جزیره بزرگ آدریاتیک هم با ساحل شاخ طلایی معروفش حسابی غوغا کرده و بهشتی برای عکاسان و عاشقان موج سواری است. مجموعه جزایر ویز هم با رستوران های غذای دریایی خود شما را غافلگیر خواهد کرد. جزیره های بسیار دیگری برای بازدید در کرواسی قرار دارند که حتما در زمان مناسبی به آن ها نیز سفر خواهیم کرد.
کرواسی
پارک های ملی اعجاب انگیز و مافوق زیبای کرواسی
شما به معروف ترین و جذاب ترین و البته شگفت انگیز نقطه کرواسی رسیده اید. مکانی که کرواسی را به جهانیان معرفی کرد. مکانی که حالا پارک ملی پلیتویک یا پلیتوایس نامیده می شود. در میان کوه های سربفلک کشیده، شانزده دریاچه حیات دارند که آب آن ها از پستی ها و بلندی ها گذشته و پس از طی مسافتی هشت کیلومتری همدیگر را ملاقات می کنند و تولد آبشارها و رودخانه ها را رقم می زنند.
آدرس: کرواسی، Plitvički Ljeskovac
کرواسی
پارکی با جنگل هایی وحشی و بکر صنوبر و کاج با حضور آهوان، پرندگان، گرگ ها، گرازها و آبشارهایی کوتاه قامت اما بسیار زیبا و پرتعداد که بیشتر شبیه تصورات ما از بهشت است. سرزمینی رویایی با یک مسیر چوبی برای پیاده روی که شما را تا رسیدن به بلندترین آبشار این بهشت همراهی می نماید.در این پارک انواع گل های ارکیده می روید که دیدنشان شما را ذوق زده خواهد کرد. شاید زوج جوانی را دیدید که مراسم ازدواجشان را اینجا برگزار می کنند. پائیز قطعا در این بهشت تا سرحد جنون زیباست.
کرواسی
آدرس:کرواس، جزیره ملیت، پارک ملیت
کرواسی

پارک ملی ملیت در جزیره ملیت در ساحل رویایی دالماسی در میانه دو دریاچه آب شور با مناظری بدیع و جنگل های رویایی یکی دیگر از مکان های رویایی است که باید حتما سری به آن بزنید.
کرواسی
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر