لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان شیراز
دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان شیراز

دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان شیراز

شیراز شهری است که نیاز به معرفی ندارد و همه مردم ایران به خوبی با این خطه آشنایی کامل دارند. شاید برای برخی این سوال پیش آید که چه چیزی باعث شهرت این شهر شده است؟ برای پاسخ به این سوال جواب های فراوانی وجود دارد اما یکی از دلایل شهرت شیراز طبیعت و آب و هوای مطبوعش می باشد، خصیصه ای که به شهر های اطراف این مرکز استان نیز سرایت کرده است. در این مقاله به سراغ یکی از توابع شهر شیراز با طبیعت بکر و سرزنده اش یعنی کوه و دریاچه برم سپیدان رفته ایم. شما می توانید هنگام سفر به شهرراز با یک تیر دونشان بزنید و ضمن لذت بردن از جاذبه های شیراز روزهای با نشاطی را نیز در سپیدان که فاصله چندکیلومتری با شیراز دارد را بگذرانید. در این سفر دلچسب ایران هتل آنلاین همراه شما است و می توانید هتل مورد نظر خود را از بین هتل های شیراز به صورت آنلاین رزو نمایید و با اقامت در هتل بزرگ شیراز پایتخت فرهنگی ایران را از بالا نظاره کنید و یا با اقامت در هتل ستارگان روز های خاطره انگیزی را برای خود و عزیزانتان بسازید.

معرفی دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان شیراز

زمانی که 90 کیلومتر از شمال شهر شیراز فاصله می گیریم به شهری خوش آب و هوا که یکی از شهرهای دیدنی استان فارس است میرسیم، مکانی که آب و هوای خنکش شادابی و سلامتی را برایمان به ارمغان خواهد آورد. در این منطقه که چشمانمان جز سرسبزی چیزی نمی بیند کوهی قرار گرفته که در دامنه اش دریاچه ای در حال جوش و خروش است، بلند ترین نقطه این کوه با صلابت قله ” ریز بلند” نام دارد که ارتفاعش از سطح دریا 3720متر می باشد و از این حیث دومین قله مرتفع استان فارس و اولین قله مرتفع شهرستان سپیدان به شمار می رود. این قله مرتفع به قله “برم فیروز” مشهور گشته و در شمال دریاچه ای به غایت دیدنی و منحصر به فرد واقع شده است.
نام کوه دیگری که در مجاورت قله بلند برم قرار دارد، کوه “قلاگرد” با ارتفاع 3650متر می باشد که در ساختن منظره ای منحصر به فرد سهیم می باشد. ارتفاع زیاد کوه برم باعث بارش فراوان باران و برف شده که از برکت این بارش ها چشمه سار های فراوانی در دل قله برم بیرون می اید، یکی از معروف ترین چشمه هایی که از این کوه برافراشته سرچشمه گرفته است چشمه ” شش پیر” می باشد که اب گوارا و معدنی اش روح بخش مردمان این منطقه و شهر های دیگر شده است. بارش های قله برم فیروز که به 1000 میلی لیتر می رسد باعث شده که این کوه در بیشتر ماه سال پوشیده از برف باشد و در هر کجا که اب باشد زندگی، شادی و نشاط نیز موج می زند و با آب شدن برف ها دریاچه برم جان می گیرد و تبدیل به یکی از پر اب ترین دریاچه استان فارس می شود.
دریاچه و کوه برم
این اتفاق مبارک که در اواخر فروردین تا اوایل خرداد به وجود می اید باعث شکل گرفتن منظره ای سرسبز با چمنزار های انبوه می شود و اگر در فصل بهار قدم به این منطقه بکر بگذارید بی شک می توانید اکسیژن خالص را به درون شش هایتان هدایت کنید و با نسیم خنک این منطقه روحتان مانند پرنده ای به پرواز در می اید، در زمستان نیز که براثر سرمای زیاد، اب دریاچه یخ زده است این منطقه چهره ی زیبایی را به خود می گیرید و ترکیب رنگ سبز چمنزار ها با سفیدی برف های انبوه تبدیل به زیباترین نقاشی طبیعت می شود همچنین می توانید با برف های فراوان این مکان، ادم برفی درست کنید و با عزیزانتان لحظاتی سرشار از هیجان و خوشحالی را سپری کنید. همه این زیبایی ها که در انحصار کوه های استوار قرارگرفته اند این منطقه را تبدیل به جاذبه ای دیدنی کرده است.
دریاچه و کوه برم سپیدان شیراز
اگر در فکر پیدا کردن منطقه ای برای کوهنوردی می باشید ما کوه پیمایی در این مکان را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا کوهنوردی در این منطقه لذت دوچندانی را به شما خواهد داد، تصورش را بکنید زمانی که قدم بر روی دامنه کوه می گذارید بوی دلنشین گل ها و سبزه ها شما را مدهوش خواهد کرد و یا نظاره منظره ای که حاصل انعکاس علفزار ها در ابی دریاچه است شما را به خیال و رویا خواهد کشاند، اما این پایان ماجرا نیست، زمانی که به قله کوه صعود می کنید انجاست که با مشاهده دشت ها و دریاچه پرآب از آن ارتفاع، تازگی و سبکی وجودتان را در بر می گیرد و طراوت را به بند بند وجودتان هدیه می دهد. یکی دیگر از مشخصه های کوه برم وجود شیب ها و دره های کوچک است که به دریاچه برم فیروز ختم می شود و هم چنین چشمه های متعددی که در این کوه قرار دارد این محیط را تبدیل به یکی از زیباترین مناطق گردشگری شهرستان سپپیدان کرده است.

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان

همان گونه که اشاره شد از وجود نعمت مایه حیات تمام این منطقه پوشیده از علفزار وگیاهان متعدد می باشد. گونه های گیاهی که در این منطقه رشد کرده اند شامل: گل لاله، پونه، پیاز، جاشیر، بن سرخ، گیاهان بوته ای و گونه هایی از فرفیون می باشد، همچنین گونه های جانوری این منطقه شامل: پستانداران کوچکی مانند: خرگوش و موش و پستانداران بزرگ مانند: گرگ، کفتار، روباه، شغال و خرس می باشد، همچنین حشراتی بسیار زیادی مانند: سنجاقک و کفشدوزک نیز این مکان خوش اب و هوا و بکر را برای زندگی انتخاب کرده اند.

جنس سنگ های منطقه

سنگ های این مناظر زیبا همگی از جنس آهک و مارن( مخلوط سیلیس و آهک) می باشد. تفریحات منطقه: علاوه بر تفریح و ورزش کوه نوری، شما می توانید با قایق بادی در دریاچه حرکت کنید و از لذت قایق سواری در دریاچه ای که دورتادورش را سرسبزی فرا گرفته است، لذت ببرید. دلیل نامگذاری “برم” برروی این کوه و دریاچه : مردم بومی و محلی این قسمت از استان فارس به برکه ها و آبگیر های کوچک ” برم” می گویند همچنین به این دلیل که رنگ دریاچه در فصل گرم سال فیروزه ای می شود این دریاچه و قله بلند با نام ” برم فیروزه” مشهور گشته اند.
دریاچه و کوه برم سپیدان شیراز

موقعیت مکانی کوه و دریاچه برم سپیدان

کوه برم فیروزه جزء رشته کوه زاگرس می باشد که با دریاچه ای که در شمالش قرار دارد در 15 کیلومتری شهرستان سپیدان و در مجاورت پیست اسکی اردکان مرکز شهرستان سپیدان واقع شده است.
آدرس: 19 کیلومتری شمال اردکان فارس

هتل ها و اقامتگاه های شیراز

جاذبه‌های شهر شیراز تمام شدنی نیست که یکی از معروف‌ترین آنها دریاچه و کوه برم فیروز سپیدان است. البته ناگفته نماند که این طبیعت بکر و زیبا در اطراف شیراز قرار گرفته و فاصله اندکی تا این شهر دارد. اگر به مکان‌های خاص علاقه‌مند باشید و بخواهید دریاچه‌های ایران را تک به تک ببینید و لذت ببرید، باید شهر شیراز را به لیست ایرانگردی خود اضافه کنید! همان‌طور که می‌دانید شهر بزرگ و زیبای شیراز دارای بهترین اقامتگاه‌ها است؛ چراکه به عنوان پایتخت فرهنگی ایران هم شناخته می‌شود. برای اقامت در این شهر فرهنگی و تاریخی می‌توانید یکی از هتل های شیراز را رزرو کنید. پرآوازه‌ترین هتل های شیراز عبارتند از هتل چمران شیراز، هتل زندیه شیراز و هتل بزرگ شیراز است. شک نکنید با رزرو یکی از این هتل ‌ها اقامتی به‌یادماندنی در شهر بهار نارنج‌ها خواهید داشت. این اقامت خاطره‌انگیز خواهد شد؛ چون هتل‌هایی که به آنها اشاره کردیم از امکانات و خدمات چیزی کم ندارند!

کلام آخر

همان گونه که سفر به این منطقه هیجان و لذت فراوانی را به دنبال دارد با رعایت نکردن اصول و همراه نداشتن لوازم مورد نیاز مانند: کفش و لباس ورزشی، تجهیزات کوهنوردی و لباس گرم برای فصل زمستان، می تواند اسیب هایی را به افراد وارد کند پس با تجهیزات کامل و اصولی سفر خود را بی خطر و لذت بخش کنید. ایران هتل آنلاین اوقات خوشی را در این سفر مهیج برایتان آرزومند است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
باغ دلگشا شیراز
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر