لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 2
مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 2

مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 2

 

ماسوله:
شهر تاریخی ماسوله بهشتی است که در اکثر فصول سال در مه فرو رفته و آرامشی بی نظیر را تداعی می کند. این شهر در 55 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است و حدود 36 کیلومتر با شهر فومن فاصله دارد. ناحیه ی کوهستانی – جنگلی ماسوله دارای مناظری منحصر به فرد است، و این ویژگی منجر شده تا همه ساله این شهر میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد. ماسوله از غرب به خلخال، از شمال به ماسال و از جنوب به طارم منتهی می شود. معماری منحصر به فرد ماسوله یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. در ماسوله پشت بام ها و محوطه های جلوی خانه ها به عنوان پیاده رو در نظر گرفته می شوند. در واقع حیاط ساختمان بالایی به نوعی پشت بام خانه ی پایینی به شمار می آید. اِشراف ماسوله از سه جهتِ شمال، جنوب و غرب به کوه و نیز اتصال آن از جهت شرق به دره ای عمیق، منظره ای خاص و بهشتی را ایجاد نموده است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به بازار سنتی ماسوله که محل عرضه ی انواع فرآورده های دامی و کشاورزی، صنایع دستی، نان و شیرینی های محلی، غذاهای سنتی و …. می باشد و نیز موزه ی مردم شناسی، آبشار های متعدد نظیر آبشار کوشم و لار چشمه، پارک جنگلی، امامزاده عون بن محمد، ییلاق کوبار، قله شاه معلم و …. اشاره نمود. با سفر به شهر ماسوله و رزرو هتل آرام ماسوله، از جاذبه های کم نظیر آن لذت برده و سفری رویایی را تجربه نمائید.

 

کوچصفهان:
کوچصفهان یکی از شهر های استان گیلان است که مسیر دسترسی به شهر هایی چون رشت، زیبا کنار، آستانه اشرفیه، لاهیجان و …. را فراهم می نماید. برای دسترسی به کوچصفهان از سمت تهران می توان بعد از گذر از پلیس راه رشت، وارد جاده ی سنگر شد و پس از آن به شهر کوچصفهان می رسید. دسترسی دیگر از سمت شهر رشت و نیز لاهیجان نیز امکان پذیر می باشد. کوچصفهان از مناطق بسیار قدیمی استان گیلان به شمار می آید. گفته شده که حمد الله مستوفی در نزهه القلوب، این منطقه را از ساخته های اردشیر بابکان معرفی نموده است. اقوام ساکن در کوچصفهان بازماندگان قوم باستانی گیلک هستند. قابل ذکر است که در کنار ساکنان کوچصفهان، معدود افرادی از آذری زبان ها و کرد ها نیز سکونت دارند. از جاذبه های این شهر می توان به پل تاریخی مورغانه پورد ( پل تخم مرغی ) در روستایی به نام لاله دشت اشاره نمود. لاله دشت از توابع دهستان بلسبنه ی کوچصفهان می باشد که بر روی نهر نورود واقع شده است.
کوچصفهان
پل مذکور به پل لاله دشت نیز معروف می باشد. مرغانه پورد در جاده ی امروزی رشت به لنگرود واقع شده و تعلقاتی از دوران های صفویه و قاجاریه را دارا می باشد. قابل ذکر است که چند بقعه و امامزاده نیز در کوچصفهان واقع شده است، که مورد احترام و توجه مردم آن می باشد. بازار های محلی کوچصفهان محل عرضه ی محصولات دامی و کشاورزی منطقه هستند. در بخش کوچصفهان نانی به نام نان برنجی به صورت انبوه تولید می شود. این نان به نان لاکو نیز شهرت دارد. نان برنجی را از برنج مرغوب تهیه می نمایند و یکی از خوش مزه ترین نان های بومی منطقه ی گیلان به شمار می آید. نان برنجی، نانی نرم و لطیف است، که معمولا در وعده ی صبحانه، به همراه کره، مربا یا حلوا خورده می شود. از دیگر سوغات های این شهر می توان به کلوچه های سنتی گیلان و رشته خشکار اشاره نمود. با سفر به شهر های گیلان و گذر از کوچصفهان و نیز اقامت در هتل غدیر رشت، از جاذبه های بی نظیر این استان لذت برده و خاطراتی زیبا را در دفتر خاطرات خود بیافرینید.

کیاشهر

کیاشهر:
بندر کیاشهر یکی از شهرهای توریستی استان گیلان است که از دیر باز مورد توجه گردشگران بسیاری بوده است. این شهر در 50 کیلومتری شهر رشت و 17 کیلومتری شهرستان آستانه ی اشرفیه قرار دارد. وجود جاذبه های بی شمار گردشگری در کیاشهر و همجواری اش با سواحل آرام دریای کاسپین منجر شده تا این مکان هر ساله با سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی مواجه شود. از جاذبه های گردشگری بی نظیر این نقطه می توان به پارک جنگلی بوجاق، پارک جنگلی کیاشهر، ساحل عسگر آباد، همجواری با روستای توریستی دستک، پل چوبی بندر کیاشهر، بقعه ی آقا سید ابو جعفر، سواحل زیبای دریای کاسپین، روستای توریتس صفرابسته با جاده ی جنگلی و …. اشاره نمود. عرضه ی انواع فرآورده های کشاورزی و دامداری منطقه و نیز بر پایی بازار های هفتگی در کیاشهر، نظر بساری از گردشگران را به خود معطوف داشته است. بازار ماهی فروشان کیاشهر نیز از دیگر جاذبه های مورد توجه توریست ها می باشد. وجود تعداد زیادی از رستوران ها در مسیر که انواع غذاهای محلی و کباب های سنتی را عرضه می دارند، از امتیازات دیگری است که بر شمار گردشگران منطقه افزوده است. با سفر به بندر کیاشهر و رزرو هتل دریا کنار کیاشهر، از جاذبه های این شهر توریستی دیدن نمائید و سفری متفاوت را در همجواری سواحل آرام دریای کاسپین تجربه نمائید.

سیاهکل

سیاهکل:
سیاهکل و دیلمان دو شهر از شهر های زیبای استان گیلان هستند، که در امتداد یکدیگر قرار گرفته اند و به نوعی متصل به هم می باشند. شهر سیاهکل زیبایی بی نظیری دارد که توسط جنگل ها و چشمه های محاصره شده به نمایش در آمده است. چشم انداز های بی نظیر کوه ها، جنگل های انبوه، و نیز بازار های محلی و همجواری اش با دیلمان منجر شده تا این شهر همه ساله میزبان گردشگران بسیاری باشد. از جاذبه های طبیعیِ وصف ناپذیر این شهر می توان به جاده ی سر سبز آن که به دیلمان منتهی می شود، اشاره نمود. دره های عمیق، کوه های سرسبز که درختانی بلند را به نمایش گذاشته اند، آبشارهای زیبا، آواز پرندگان و هزاران ویژگی منحصر به فرد این جاده ی جنگلی، حسی تکرار نشدنی را تداعی می نماید. از جاذبه های دیگر سیاهکل می توان به آبشار لونک که در مسیر سیاهکل به دیلمان واقع شده است، و نیز تی تی کاروانسرا اشاره نمود. گفتنی است که این شهر و مسیر آن به دیلمان زیست بوم های بی نظیری را به نمایش می گذارد. لذا با سفر به این شهر و اقامت در اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل، سفری بی نظیر را در دل جنگل های انبوه تجربه نمایید.

1683367329 354 مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 2

دیلمان:
دیلمان شهری زیبا با ییلاقات بی نظیر است که از قرن پنجم هجری به این نام خوانده می شود. کلمه ی دیلمان به معنای جایی بلند و نگهدارنده ی دام می باشد. امروزه نیز این شهر در مکانی بلند قرار گرفته و دامداری در آن صورت می گیرد. دسترسی به دیلمان بعد از گذر از شهرستان سیاهکل و جاده ی جنگلی آن، امکان پذیر است. قدمت تاریخی منطقه ی دیلمان و کاوش های متعدد باستان شناسی در این منطقه، گویای استقرار انسان ها ی مختلف در ادوار گوناگون می باشد. از جاذبه های دیلمان می توان به چشم انداز های کم نظیر ییلاقات و روستاهای زیبای آن نظیر اسپیلی، جنگل های انبوه، چمنزار های خاص، همجواری اش با آبشار لونک که همگی آنها منظره ای کوهستانی – جنگلی را رقم می زنند، اشاره نمود. آب و هوای متعادل دیلمان و عرضه ی غذاهای محلی در رستوران های سنتی این شهر، منجر شده تا این شهر، همه ساله در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد. با سفر به شهر ییلاقات زیبای دیلمان، و رزرو اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل، سفری را منطقه ای بلند و رویایی تجربه نمایید.

لاهیجان

لاهیجان:
لاهیجان که به عروس شهر های گیلان شهرت دارد، یکی از زیبا ترین شهر های استان محسوب می شود. این شهر به جهت دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، یکی از پر طرفدار ترین شهر های گردشگری گیلان به شمار می آید. دسترسی به لاهیجان از سمت رشت و گذر از شهرهای کوچصفهان و آستانه اشرفیه امکان پذیر می باشد. دسترسی دیگر آن نیز از سمت استان مازندران و نیز گذر از شهرستان لنگرود صورت می گیرد. این شهر از سمت شمال به دریای کاسپین، از جهت شرق به شهرستان لنگرود، از جنوب به دیلمان و از جنوب غربی به سیاهکل و نیز از غرب به شهرستان آستانه ی اشرفیه ( شهر بادام زمینی) منتهی می شود. چشم انداز های بی نظیر این شهر و همجواری اش با یکی از زیبا ترین کوه های منطقه، که دسترسی آسان را به این چشم انداز ها و نیز باغات چای و شالیزارهای برنج را فراهم نموده است، آن را به یکی از شهر های توریستی و حائز اهمیت ایران در این خصوص تبدیل نموده است. لاهیجان در ناحیه ای کوهپایه ای قرار دارد و بوی خوش بهار نارنج و بوته های چای که سراسر شهر را در بر گرفته است، هر مسافر یا رهگذری را به سوی خود فرا می خواند. لاهیجان که دارای قدمت هشتصد ساله می باشد، دارای جاذبه هایی نظیرِ شیطان کوه و آبشار زیبای آن، بام سبز، استخر لاهیجان، تالاب سوستان، مسجد اکبریه، موزه و مقبره ی کاشف السلطنه، بقعه ی میر شمس الدین لاهیجی، بقعه ی شیخ زاهد گیلانی (در شیخانه بر لاهیجان)، و …. می باشد. از سوغات های این شهر می توان به انواع صنایع دستی، چای مرغوب، برنج، انواع کلوچه و کوکی، فراورده های دامی و کشاورزی و …. اشاره نمود. با سفر به لاهیجان و رزرو هتل رسپینا لاهیجان، از چشم انداز های بی نظیر آن بهره مند شوید.

 

لنگرود:
لنگرود نیز یکی دیگر از شهر های زیبای استان گیلان است که در همجواری ساحل زیبای چمخاله واقع شده است. دسترسی به این شهر از سمت لاهیجان و گذر از این شهر و نیز از سمت رودسر و گذر از آن امکان پذیر می باشد. از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر لنگرود می توان به پل خشتی لنگرود که بر فراز آب های رودخانه ی سفید رود واقع شده است و نیز بازار های محلی آن که در نزدیکی این پل برگزار می گردد، و نیز بازار ماهی فروشان، خانه ی منجم باشی، دریاچه ی کومله، دریاچه ی کیاکیاله، همجواری اش با ساحل زیبای چمخاله، بام لنگرود و بام کومله، لیلاکوه و عطا کوه، بقاع شیخ حبیب الله و دوازده امام و …. اشاره نمود. با سفر به این شهر زیبا و رزرو هتل ستاره دریا لنگرود، از چشم انداز های رویایی آن در لیلا کوه و عطا کوه بهره مند شوید.

1683367329 729 مهمترین شهر های دیدنی استان گیلان 2

چمخاله:
شهر ساحلی و زیبای چمخاله از دو کلمه ی چم به معنای رودخانه و خاله که در گویش محلی یا گیلکی به معنی انشعاب می باشد، تشکیل یافته است. در واقع کلمه ی چمخاله به معنای منشعب شده از رودخانه های مختلف می باشد. دسترسی به این شهر از سمت مازندران و پس از گذر از شهر های چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان امکان پذیر می باشد. دسترسی دیگر آن نیز از سمت شرق شهرستان لنگرود و با فاصله ی 10 کیلومتری صورت می گیرد. منطقه ی بکر و ساحلی چمخاله که چشم انداز ی زیبا از ساحل دریای کاسپین را به نمایش گذاشته است، از دیر باز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. از محصولات قابل عرضه ی این شهر می توان به فرآورده های کشاورزی نظیر برنج و هندوانه، فرآورده های دامی، انواع ماهی و …. اشاره نمود. ساحل زیبای چمخاله دارای امکانات بی نظیری است، که پلاژ ها و ویلاهای زیبایی را در همجواری اش به نمایش گذاشته است. علاوه بر ساحل آرام و بی خطر چمخاله، می توان به تالاب زیبای پرندگان گوناگون اشاره نمود. البته همجواری این شهر با مناطق توریستی و جنگلی خرما و اطاقور نیز از دیگر امتیازات آن محسوب می شود. با سفر به شهر زیبا و ساحلی چمخاله و رزرو هتل شالیزار چمخاله و مجتمع اقامتی دهکده ساحلی چمخاله، از زیبایی های کم نظیر این شهر لذت برده، و سفری رویایی را برای خود و عزیزانتان فراهم نمایید.

رودسر

رودسر:
شهرستان زیبا و سر سبز رودسر که بعد از لنگرود واقع شده است، دارای وسعتی حدود 1340 کیلومتر مربع می باشد. این شهر در شرق استان گیلان قراردارد و دارای موقعیتی جلگه ای است. شهرستان رودسر حدود 13 کیلومتر با شهرستان لنگرود و با آب گرم سخت سر رامسر، حدود 43 کیلومتر فاصله دارد. از مهمترین صنایع دستی این شهر می توان به گلیم بافی، نمد بافی و چادر شب بافی اشاره نمود. کلوچه ی سنتی نور در رودسر از دیگر سوغات های این شهر به شمار می آید، که بسیار پر مخاطب نیز است. از جاذبه های گردشگری شهرستان رودسر می توان به ساحل رامدشت، آبشار میلاش، گنبد پیر محله، چشمه ی دمکش فکجور، قلعه گردن، پل تمیجان، جواهر دشت رودسر و …. اشاره نمود. با سفر به شهرستان رودسر و رزرو هتل پدیدار خزر رودسر، از زیبایی های این شهر بهره مند شوید.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
آشنایی با بهترین هتل های پنج ستاره گیلان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر