لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هتل های بیمارستانی
هتل های بیمارستانی

هتل های بیمارستانی

یکی از مسائل مهم در هر سفر مساله مربوط به محل اقامت است. معمولا زمانی که نام سفر شنیده می شود ذهن ها به سمت یک سفر گردشگری می رود اما حقیقت امر چیز دیگری است؛ گاهی اوقات سفر تنها یک توفیق اجباری است چرا که ممکن است هدف از انجام آن یک مورد پزشکی باشد. در اینجا اصطلاحی به نام گردشگری سلامت مطرح می شود. در چنین شرایطی بهتر است در مکانی اقامت کنید که نزدیک به محل مورد نظرتان باشد. نزدیک ترین مکان یک هتل بیمارستانی است. هدف مهمی که هتل های بیمارستانی دنبال می کنند فراهم کردن رفاه حال بیماران و همراهان آنهاست. این هتل ها خدمات و امکاناتی ارائه می دهند که معمولا در دیگر هتل ها یافت نمی شود. با ما همراه باشید تا شما را با این دسته از هتل ها بیشتر آشنا کنیم.

معمولا تعداد هتل های بیمارستانی ایران کم است اما اگر به قصد مراجعه به بیمارستان راهی هر شهر از ایران می شوید می توانید هتلی نزدیک به بیمارستان مورد نظر خود را رزرو کنید. به سایت ایران هتل آنلاین بروید و نام بیمارستان مورد نظر خود را جست و جو کنید تا تمام هتل های نزدیک به آن برای شما نمایش داده شود. شما می توانید در این صفحه فاصله هر هتل از بیمارستان مورد نظر را برحسب کیلومتر و دقیقه ببینید و با توجه به قیمت و سایر مشخصاتی که احتمالا مد نظر دارید هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. فرض کنید قصد رفتن به بیمارستان نمازی شیراز را دارید. می توانید نام آن را در سایت ایران هتل آنلاین نوشته و لیست نزدیک ترین هتل های شیراز به آن را ببینید و مثلا بر هتل پارس شیراز کلیک کنید تا لیست مشخصات آن به طور کامل نمایش داده شود. اکنون تنها کافی است بر دکمه رزرو کلیک کنید و خیالتان را بابت محل اقامت در شیراز راحت نمایید.
هتل های بیمارستانی
معرفی کلی
هتل بیمارستانی یک نوع هتل است که به قصد خدمت رسانی به بیماران و همراهان آنها احداث می شود. این نوع هتل معمولا اقامتگاه مجهزی است که دارای یک تعداد خدمات و امکانات ویژه است. در واقع این نوع از هتل ها برای خدمت رسانی به بیمارانی فراهم شده که لازم نیست حتما در بیمارستان بستری شوند اما باید در فاصله نزدیکی نسبت به بیمارستان اقامت داشته باشند تا هر زمان که لازم شد به سرعت به بیمارستان منتقل شوند. معمولا این هتل ها در همان ساختمان بیمارستان قرار دارند و یک یا چند طبقه از بیمارستان می باشند اما گاهی اوقات نیز در ساختمان های مجاور احداث می شوند.
هتل های بیمارستانی
نکته ی مهمی که در مورد هتل های بیمارستانی وجود دارد اینکه خدماتی که در آنها ارائه می شود در واقع ترکیبی از خدمات ارائه شده در یک هتل و نیز یک بیمارستان است اما به جنبه ی بیمارستانی آن توجه بیشتری شده است. از جمله ی این خدمات می توان به وجود یک کادر پزشکی به صورت 24 ساعته اشاره کرد که هر زمان نیاز باشد آماده ی خدمترسانی به بیماران است. در این میان افراد می توانند از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در هتل نیز بهره مند شوند و اوقات خوشی را سپری کنند مثلا در لابی بنشینند و از تماشای اب نما یا دکوراسیون زیبای آن لذت ببرند. این نوع از هتل ها مخصوصا برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران گزینه ی بسیار مناسبی است.
هتل های بیمارستانی
برای تصور بهتر یک هتل بیمارستانی می توانید یک هتل چند ستاره را در ذهن مجسم کنید که دارای رستوران، لانژ، پارکینگ و وای فای رایگان است. معمولا اتاق های این هتل ها به صورت کاملا مدرن طراحی شده و اغلب آنها دارای میزتحریر، مینی بار و حمام هستند. در کنار تمام این ها از آنجا که یک هتل بیمارستانی برای خدمت رسانی به بیماران راه اندازی می شود در طراحی آن شرایط بیماران نیز در نظر گرفته خواهد شد؛ مثلا دیوارها، کف، مبلمان، سرویس خواب و … باید همواره شستشو شود و نظافت در حد بسیار بالایی رعایت گردد تا خطر سرایت بیماری یک فرد به دیگران به شدت کاهش یابد. در واقع در این نوع هتل ها باید سطح بهداشت در حد یک بیمارستان رعایت شود و در عین حال رفاه حال بیماران و حفظ روحیه ی آنان مورد توجه قرار گیرد. از طرفی بایستی امکاناتی برای برقراری ارتباط آسان با تیم پزشکی در اتاق ها نیز لحاظ شود.
تاریخچه ی هتل های بیمارستانی
تاریخچه ی هتل های بیمارستانی
اصطلاح هتل بیمارستانی برای اولین بار در سال 1988 میلادی در بیمارستان دانشگاه لوند سوئد مطرح و اولین هتل بیمارستانی در همین مکان دایر شد. هدف از ساخت این نوع هتل ایجاد جای خالی در بیمارستان برای بیمارانی بود که واقعا به بستری شدن در بیمارستان احتیاج داشتند. بعد از این ساخت این نوع از هتل ها در منطقه ی اسکاندیناوی رونق گرفت به طوری که امروزه می توان شاهد وجود هتل های بیمارستانی بسیار زیبا و مجللی در کشورهای سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند و نورلاندیا بود. ساخت هتل های بیمارستانی در این کشورها نوعی صرفه جویی در هزینه ها نیز به شمار می رود چون قیمت اقامت در یکی از اتاق های این نوع از هتل ها تقریبا یک سوم قیمت یک تخت در بیمارستان است.
1683378573 351 هتل های بیمارستانی
مزایای اقامت در هتل بیمارستانی
مهم ترین مزیت استفاده از هتل های بیمارستانی همان هدفی است که برای اولین بار دنبال شد یعنی جبران کمبود تخت های بیمارستان برای بیماران. از طرفی بیمار به جای اقامت در بیمارستان با اقامت در یک هتل بیمارستانی می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند. در اینجاست که با یک تیر دو نشان زده می شود. هر چند اقامت در این هتل ها مزایای بیشتری به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.
در هتل های بیمارستانی هر بیمار یک اتاق جداگانه دارد در نتیجه علاوه بر ایجاد یک محیط آرام برای بیمار خطر سرایت بیماری وی به دیگران نیز به شدت کاهش میابد. از طرفی همراهان بیمار می توانند همواره در تمام طول دوره ی درمان در کنار بیمار باشند. از طرف دیگر روحیه ی بیمار حفظ می شود چرا که خود را بیش از اینکه یک بیمار در بیمارستان بداند یک مهمان در هتل تصور می کند که می تواند از امکانات تفریحی هم برخوردار گردد. قطعا بیمار در فضایی که دارای امکاناتی از جمله سونا، جکوزی، سالن ورزشی، آشپزخانه ی اختصاصی، تورهای گردشگری، رستوران و … است در مدت زمان کوتاه تری بهبود میابد.
1683378573 335 هتل های بیمارستانی
هتل های بیمارستانی موجود در ایران
جالب است بدانید که همواره ساکنان بسیاری از کشورهای همسایه برای درمان در زمینه ی ناباروری، سلول های بنیادی، دیالیز، جراحی قلب، جراحی های زیبایی و … به کشور ایران سفر می کنند. این موضوع باعث شده تا ایران به یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود. از جمله شهرهای ایران که دارای پتانسیل جذب گردشگران سلامت هستند تهران، کیش، مشهد، شیراز، یزد و اصفهان می باشند اما هتل های بیمارستانی ایران تنها در تهران قرار دارند. البته تعداد این هتل ها چندان زیاد نیست. در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.
1683378573 515 هتل های بیمارستانی
هتل بیمارستانی گاندی
هتل بیمارستانی گاندی اولین هتل بیمارستان ایران است که فعالیت خود را در سال 1392 در خیابان گاندی جنوبی تهران شروع کرد. بخش هتل این مکان دارای 90 سوئیت اقامتی است که در قالب 10 طبقه بنا شده است. لازم به ذکر است که هتل بیمارستانی گاندی بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی – رفاهی نه تنها در ایران بلکه در تمام منطقه ی خاورمیانه است. در اینجا بیماران می توانند در یک محیط گرم و صمیمی با جدیدترین فناوری ‌های روز در زمینه ی پزشکی دوره ی درمان یا نقاهت خود را پشت سر بگذارند. از جمله مزایای این هتل بیمارستان اینکه تیم پزشکی آن بیماران را تا فرودگاه همراهی می کنند تا در صورت نیاز سریعا وارد عمل شوند. از طرفی مهمانان می توانند در این مکان از وجود رستوران، کافی شاپ، بانک، آژانس مسافرتی، باشگاه ورزشی، اتاق کنفرانس، گل فروشی، مسجد و پارکینگ و … بهره مند شوند.
هتل بیمارستانی گاندی
هتل بیمارستان گاندی طرف قرارداد بیمه ‌های درمانی متعددی است که از جمله ی آنها می توان به بیمه ی البرز، سامان، آرمان، آسیا، ملت، کمک ‌رسان (SOS)، ایران، میهن، دانا، سینا، رازی، شهرداری، صنعت نفت، صدا و سیما، کانون سردفتران و بیمه ی تمام بانک‌ ها اشاره کرد.

این خطرات بهداشتی در هتل، سلامت شما را تهدید می کنند
ادامه مطلب

هتل بیمارستانی قلب
هتل بیمارستانی قلب در سال 1394 در ضلع غربی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی شروع به کار کرد. این مکان دارای 7 هزار و 500 مترمربع مساحت، 70 واحد اقامتی و 5 طبقه است. از جمله امکانات موجود در اتاق ها تلویزیون ال سی دی، سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی، حمام و لوازم بهداشتی، یخچال، مینی بار و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است. از طرفی برای رفاه حال هر چه بیشتر مهمانان در فضای بیرونی هتل سه عدد رستوران، کافی شاپ، سالن همایش، لابی و نمازخانه نیز موجود می باشد. از جمله مزایای این هتل بیمارستانی فاصله ی نزدیک آن به ایستگاه تاکسی و اتوبوس بی آر تی و بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نور و پارک ملت است.

هتل بیمارستانی هلال
هتل بیمارستانی هلال

این هتل بیمارستانی که از آن با عنوان مجتمع دارویی – درمانی هلال یاد می شود فعالیت خود را در سال 1393 در منطقه ی تهران پارس شروع کرد. این مکان دارای 38 سوئیت اقامتی در قالب 3 طبقه است. از جمله امکانات موجود در این هتل بیمارستانی می توان به سیستم های امنیتی ضدحریق، صندوق امانات شخصی، تلفن، تلویزیون، کانال های ماهواره ای، اینترنت پرسرعت Wi-Fi و خدمات 24 ساعته روم سرویس اشاره کرد. از طرفی مهمانان می توانند از رستوران، کافی شاپ و روف گاردن موجود در مجموعه بهره مند شوند. این هتل بیمارستانی شامل بخش های مختلفی از جمله کلینیک تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی، آزمایشگاه، بینایی سنجی، کلینیک تخصصی دندانپزشکی، کلینیک پوست و مو و زیبایی و لیزر و واحد رادیولوژی است.

معرفی هتل سنتی عتیق اصفهان - هتلی دنج و زیبا در قلب شهر اصفهان
ادامه مطلب

بهترین هتل های بیمارستانی جهان
بیماری اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد. البته ما آرزو می کنیم شما هرگز دچار هیچ بیماری نشوید اما بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و از همین حالا که در کمال سلامت به سر می برید بهترین هتل های بیمارستانی جهان را بشناسید تا در موقع نیاز دچار سردرگمی نشوید.

بیمارستان شارپ مموریال، سن دیه گو، آمریکا
بیمارستان شارپ مموریال، سن دیه گو، آمریکا

این بیمارستان که از سال ۱۹۵۵ شروع به کار کرده همواره به عنوان زیباترین و مجهزترین بیمارستان دنیا شناخته می شود. روی دیوارهای آن نقاشی هایی به چشم می خورد که شاید بهتر باشد در موزه نگهداری شود. وجود باغی بسیار زیبا و سرسبز بر روی بام بیمارستان و تعداد زیاد آسانسورهای آن از دیگر مواردی است که توجه همگان را به سمت خود جلب می کند. از دیگر ویژه های منحصربه فرد این بیمارستان می توان به اتاق های بسیار شیک و زیبا، سرویس دهی در حد بالا و امکانات درمانی و تشخیصی اعلا اشاره کرد. این موارد دست به دست هم داده و این بیمارستان را در تمام جهان ممتاز و بی همتا کرده است.

بیمارستان بین المللی ماتیلدا، هنگ کنگ، چین
بیمارستان بین المللی ماتیلدا، هنگ کنگ، چین این بیمارستان یکی دیگر از بیمارستان هایی است که شاید لفظ هتل برای اشاره به آن صحیح تر باشد! از ویژگی های ناب آن اتاق های زیبا با طراحی دلربا، دیوارهای شیشه ای و امکانات پیشرفته ی پزشکی است.

بیمارستان سیتی، دبی، امارات متحده عربی
بیمارستان سیتی، دبی، امارات متحده عربیبیمارستان سیتی یا بهتر بگوییم هتل بیمارستان سیتی دارای امکانات بسیار فراوانی است که از جمله ی آن ها می توان به استخر، سونا، جکوزی، اسپا، سالن ورزشی و برخورداری از طراحی زیبا اشاره کرد پس طبیعی است اگر آن را با هتل پنج ستاره اشتباه بگیرید.

بیمارستان بین المللی بومرانگراد، بانکوک، تایلند
بیمارستان بین المللی بومرانگراد، بانکوک، تایلند

این بیمارستان یکی از محبوب ترین هتل بیمارستان های دنیاست که هر ساله پذیرای حدود ۴۰۰ هزار نفر است. از جمله ویژگی های بارز این مکان استفاده از بهترین نوع مبلمان، رنگ بندی بسیار زیبا در اتاق ها، طراحی دکوراسیون شیک و امکانات بسیار پیشرفته است.

بیمارستان کودکان، پیتزبورگ، آمریکا
بیمارستان کودکان، پیتزبورگ، آمریکا این بیمارستان نیز مکانی برای خدمترسانی به کودکان دلبند است. فضای داخلی جذاب و زیبا و کودک پسند این مکان و امکانات آن از جمله اتاق های بازی، اتاق موسیقی درمانی، سالن غذاخوری، کتابخانه، باغ و فضای بازی موجب شده تا کودکان حتی پس از بهبود بیماری به سختی حاضر به خروج از بیمارستان شوند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر