لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی جاهای تفریحی پیک نیک تهران؛ عکس و آدرس
مکان های تفریحی تهران برای پیک نیک

معرفی جاهای تفریحی پیک نیک تهران؛ عکس و آدرس

با اینکه مناطق گردشگری در بسیاری از نواحی کشورمان مانند شمال و جنوب دارای طرفداران بیشتری هستند. اما از جاذبه‌های فراوان و صد البته متنوع پایتخت و اطراف آن نیز نباید غافل شویم. تفریحگاه، زیارتگاه، موزه‌ها و طبیعت شهر تهران و حوالی آن موجب شده که بسیاری از پایتخت‌نشینان و حتی مسافران از راه‌های دور و نزدیک از جاهای تفریحی تهران برای پیک نیک نیز استفاده کنند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد جاهای تفریحی پیک نیک تهران، آدرس آنها و بسیاری دیگر از ویژگی‌های مخصوص به این جاذبه‌ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعاتی در مورد این مناطق دیدنی به دست آورید.

روستاهای اطراف تهران برای پیک نیک و چادر زدن

روستاهای اطراف تهران برای پیک نیک

1. روستای برگ جهان

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان با طبیعت بکر و سرسبز خود یکی از مکان های تفریحی تهران با ماشین است. فاصله ٤٠ کیلومتری این روستا تا تهران موجب شده تا مسافران از این منطقه زیبا به عنوان یکی از مکان های تفریحی اطراف تهران برای تفریح و گردش‌های آخر هفته خود استفاده کنند. نام دیگر این روستا و البته نام محلی آن نان برگ جون است.

روستای برگ جهان

خانه‌های زیبا و کاه‌گلی اهالی روستا، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و کوچه باغ‌های رویایی از جمله دلایل جذب گردشگران به این روستای ییلاقی هستند. در فصل بهار و تابستان طبیعت در این روستا زیبا‌یی‌های خود را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد.

  • موقعیت مکانی روستای برگ جهان بر روی نقشه به شما در بررسی راه‌های دسترسی، نحوه رسیدن و دیگر جزئیات کمک می‌کند.
  • آدرس روستای برگ جهان: تهران، لواسان، ١١ کیلومتری روستای افجه، روستای برگ جهان

2. روستای آبنیک

روستای آبنیک

زمانی که صحبت از سفرهای آخر هفته‌ای در تهران می‌شود، نام روستای آبنیک به مانند نگینی در ميان جاذبه ‌های اطراف تهران می‌درخشد. این روستا یکی از بهترین مکان های تفریحی اطراف تهران برای چادر زدن است.

روستای آبنیک

از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این روستا طبیعت و آب و هوای خنک و ییلاقی آن در میان دیگر خصوصیاتش بیشتر نمایان است. از دیگر مناطق دیدنی این روستا می‌توان به رودخانه کلارد اشاره کرد.

روستای آبنیک

دشت جانستون، آبشار یخی آبنیک، قله جانستون، چشمه آبنیک، پل آبنیک، امامزاده موسی و امامزاده طیب از دیگر مناطق گردشگری موجود در این روستا هستند. ناگفته نماند اگر شما هم در تعطیلات خود قصد سفر به این روستا را داشتید حتما فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. چراکه این روستا در فصل زمستان پوشیده از برف و دارای هوایی سرد است.

روستای آبنیک

  • موقعیت جغرافیایی روستای آبنیک بر روی نقشه وضعیت دقیق این روستا و همچنین جاذبه‌های اطراف آن را به خوبی نشان می‌دهد.
  • آدرس روستای آبنیک: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای آبنیک

3. روستای افجه

روستای افجه

اگر به دنبال مکان های تفریحی اطراف تهران برای چادر زدن هستید، روستای افجه یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت است. اگر بگوئیم این روستا بهشتی زیبا در اطراف تهران است در واقع سخنی گزاف نگفته‌ایم. آرامش این روستا، کوچه باغ‌های زیبای آن و طبیعت بکر و سرسبزش آن را به یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری اطراف تهران تبدیل کرده است.

روستای افجه

با توجه به ییلاقی و سرد بودن روستای افجه برای تفریح بهتر است فصول بهار و تابستان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که آبشار موآب، دشت هویچ، محله چراغان، قصر ناصرالدین شاه، قلعه ساکا، حمام قاجار و دشت لار از دیگر جاذبه‌های موجود در روستای افجه هستند. در ضمن روستای افجه تا لواسان فقط پنج کیلومتر فاصله دارد  و میتوانید جاهای دیدنی لواسان را نیز در برنامه خود قرار دهید.

  • با بررسی موقعیت مکانی روستای افجه بر روی نقشه اطلاعاتی بسیار دقیق‌تر از وضعیت قرار گیری و راه‌های دسترسی به آن را به دست خواهيد آورد.
  • آدرس روستای افجه: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، پنج کیومتری شمال شرقی لواسان، روستای افجه

مکان های تفریخی تهران که رودخانه دارد

مکان های تفریخی تهران که رودخانه دارد

1. روستای وردیج

روستای وردیج

روستای وردیج یکی از مکان های تفریحی تهران به شمار می‌آید. شمال غرب پایتخت محل قرار گیری این روستای زیبا و خوش آب و هوا است. بسیاری از گردشگران به دلیل فاصله کم این روستا تا تهران از آن به عنوان محلی برای گردش و تفریح استفاده می‌کنند.

روستای وردیج

علاوه بر برپایی پیک ‌نیک‌های خانوادگی از فضای کوهستانی این روستا می‌توان برای کوه‌نوردی نیز بهره برد. روستای وردیج از آن دسته روستاهای اطراف تهران است که باغ‌های سرسبز، رودخانه‌های پرآب، کوه و دره‌های زیبا را همگی به صورت یکجا در خود جمع کرده است.

روستای وردیج

در حقیقت این روستا مکانی مناسب برای تفریحی یک روزه و دور بودن از فضای شلوغ و پر از دغدغه شهر است. اگر قصد رفتن به این روستا را داشتید حتما فصل تابستان و بهار را برای گردش در این روستا انتخاب کنید؛ چراکه زمستان‌های روستای وردیج بسیار سخت و بسیاری از مسیرهای دسترسی به آن پوشیده از برف است.

  • موقعیت مکانی روستای وردیج بر روی نقشه مسیرهای دسترسی و مکان دقیق آن را به شما بهتر نشان می‌دهد.
  • آدرس روستای وردیج: تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیچ

2. جاده کن – سولقان

سولقان

جاده کن – سولقان که در شمال غرب تهران واقع شده یکی از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران می باشد. اگر قصد رفتن به این جاده ی زیبا را دارید پیشنهاد می شود صبح زود حرکت کنید تا بتوانید جای مناسبی در کنار رودخانه بیابید و از گردش خود بیشترین لذت را ببرید. در انتهای مسیر نیز می توانید چند دقیقه ای را به زیارت امام زاده داوود بپردازید.
سولقان

در مسیر رسیدن به جاده ی کن – سولقان می توانید از دره ی ۲ چناران و آبشار رندان نیز دیدن کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه رودخانه ی کن که طولی معادل 33 کیلومتر دارد پرآب ترین رودخانه ی تهران است. پس توصیه می شود از نشستن در کنار رودخانه بپرهیزید تا گرفتار سیلاب احتمالی نشوید. مخصوصا اگر در فصل بهار راهی این مکان زیبا می شوید.

مقایسه هتل فردوسی و هتل اوین تهران
ادامه مطلب

سولقان
رودخانه ی کن از کوه ‌های شمال البرز سرچشمه می گیرد و فضای بسیار دل انگیزی را در منطقه به وجود می آورد. لازم به ذکر است در طول مسیر قهوه‌‌خانه‌‌ها و رستوران‌‌های سنتی بسیاری وجود دارد که بیشتر در روزهای آخر هفته پذیرای گردشگران می‌باشند و ساعات بهتر و دلچسب‌تری را برای آنها رقم می‌زنند.

  • موقعیت مکانی سولقان بر روی نقشه مسیرهای دسترسی و مکان دقیق آن را به شما بهتر نشان می‌دهد.

3. آبشار سله ‌بن

آبشار سله ‌بن

اگر در اطراف تهران به دنبال مکانی برای یک تفریح یک روزه اما بسیار زیبا هستید، آبشار سله ‌بن یکی از مکان‌های مناسب است. طبیعت زیبا و منظره سرسبز اطراف این آبشار هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران و مهمانان تهرانی است.

علاوه بر خود آبشار که دارای زیبایی‌های مخصوص است در مسیر دسترسی به آن می‌توان از روستاهای خسبان و بزج هم بازدید کرد. این آبشار و اطراف آن از جمله  مکان های تفریحی تهران برای کباب درست کردن و لذت بردن از طبیعت در کنار دوستان و خانواده است.

  • برای بررسی دقیق و راه‌های دسترسی به این آبشار بهتر است موقعیت جغرافیایی آبشار سله بن بر روی نقشه را مشاهده کنید.
  • آدرس آبشار سله بن: تهران، طالقان

4. منطقه ی کردان

منطقه ی کردان

منطقه ی کردان که در ۲۵ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده یکی دیگر از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. وجود رودخانه ی کردان در این منطقه بر طراوت و سرزندگی هر چه بیشتر آن افزوده و آب و هوای فوق العاده ای را برای کردان به ارمغان آورده است. باغ های زردآلو، آلبالو، گیلاس منطقه نیز شادابی خود را مدیون آب همین رودخانه هستند.

منطقه ی کردان
در روستای کردان یک دهکده ی تفریحی زیبا وجود دارد که با قیمت مناسبی می توان از امکانات آن استفاده کرد. از طرفی جاذبه های تاریخی زیادی در این منطقه به چشم می خورد که دیدن از آنها خالی از لطف نمی باشد.

  • موقعیت مکانی کردان بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

5. روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان از توابع شهر ساوجبلاغ یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است. دو رود سنج و شاهرود که از کنار روستای برغان می گذرند فضای سبز فوق العاده ای را برای پیک نیک در این منطقه فراهم کرده اند.

روستای برغان

این روستا تقریبا تا آبان ماه مکان مناسبی برای گردش و تفریح است اما بعد از آبان هوای آن به شدت سرد می شود. پیشنهاد می شود در روستای برغان از جاذبه های تاریخی و باشگاه سوار کاری نیز دیدن کنید.

  • موقعیت مکانی روستای برغان بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

جاهای تفریحی تهران برای پیک نیک

جاهای تفریحی تهران برای پیک نیک

1. منطقه ی شهرستانک

منطقه ی شهرستانک

شهرستانک منطقه ای از توابع آسارای کرج است. این منطقه نیز از بهترین مکان های تفریحی برای پیک نیک در تهران به شمار می رود. برای رسیدن به آن باید راهی جاده ی چالوس شوید و با عبور از این جاده یک تیر و دو نشان بزنید.

منطقه ی شهرستانک

بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل زیبای پاییز می باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید سردی هوا و پوشیدن لباس گرم است. منطقه‌ی شهرستانک هم از وجود یک رودخانه بهره می‌برد و طبیعی است که تعداد زیادی درخت در کنار آن دیده شود. کوچه باغ های شهرستانک واقعا دیدنی است.

منطقه ی شهرستانک

تنها مشکلی که وجود دارد عدم امکانات کافی می باشد؛ اما طبیعت منطقه به قدری زیباست که گردشگران را به سمت خود می کشاند. علاوه بر اینها وجود چشمه‌ها و آثار تاریخی موجود در منطقه نظرات را به سمت خود جلب می‌کند.

  • موقعیت مکانی شهرستانک بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

2. منطقه ی گچسر

منطقه ی گچسر

منطقه ی گچسر مکان تفریحی دیگری است که برای رفتن به آن باید راهی جاده چالوس شوید. این منطقه چیزی حدود 65 کیلومتر با کرج فاصله دارد و از آب و هوای بسیار دلپذیری بهره می برد. از جمله مزایای این منطقه، پیست اسکی دیزین در ۱۲ کیلومتری آن است. دیزین با وجود تله ‌کابین، تله سیژ، تله ‌اسکی، زمین‌ بازی کودکان و … می تواند بهترین گزینه برای پیک نیک در اطراف تهران باشد.

  • موقعیت مکانی گچسر بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

3. دره ی چالوس

دره ی چالوسدر مسیر جاده‌ی کرج به چالوس یک دره‌ی بسیار زیبا وجود دارد که یکی از دیدنی‌ترین دره‌های ایران و حتی به جرات می‌توان گفت جهان می‌باشد. دره ی چالوس تصاویر فوق‌العاده ای از طبیعت را در مقابل دیدگان به عرصه‌ی نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است در این دره تعداد زیادی رستوران و هتل نیز وجود دارد که می‌تواند در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
دره‌ی چالوس به قدری زیبا و پرطرفدار است که حتی در فصل زمستان هم که هوا بسیار سرد می‌شود و طبیعت لباس سفید برفی بر تن می‌کند گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می‌خواند. دره ی چالوس یکی از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران است؛ چراکه در تمام طول سال میزبان گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری می باشد.

  • موقعیت مکانی دره چالوس بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.
آشنایی با سوئیت های هتل اسپیناس پالاس و امکانات ویژه آن ها
ادامه مطلب

4. دره اوین – درکه

دره اوین درکهدره اوین – درکه یک مکان زیبا در شمال شهر تهران است که از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. در ابتدای مسیر رسیدن به این دره روستایی به نام روستای درکه قرار دارد که یکی از بهترین مناطق ییلاقی تهران به شمار می رود. از جمله مزایای این دره وجود رودخانه‌‌ی پرآبی است که چهره ی زیبایی به منطقه بخشیده است. این دره، یکی از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران می باشد.

  • موقعیت مکانی دره اوین – درکه بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

5. منطقه ی فشم

منطقه ی فشم

منطقه ی فشم واقع در 35 کیلومتری شمال شرق تهران منطقه ای سرسبز و زیباست که دارای درختان میوه ی فراوانی است. این منطقه در فصل بهار و تابستان از آب و هوای معتدلی برخوردار می ‌باشد. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز که از مناطق تفریحی‌ اطراف تهران به شمار می روند در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

  • موقعیت مکانی فشم بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

بهترین پارک های تهران برای پیک نیک

بهترین پارک های تهران برای پیک نیک

١. پارک پردیسان

پارک پردیسان

یکی از مکان های تفریحی تهران با ماشین پارک زیبا و دیدنی پردیسان است. پارک پردیسان به عنوان بوستانی قدیمی و زیبا در میان گردشگران وساکنان پایتخت شهرت بسیار دارد. بسیاری از تهرانی‌ها با شنیدن نام این پارک ناخودآگاه یاد یکی از جاهای تفریحی مناسب برای پیک نیک می‌افتند.

جالب است بدانید موقعیت مناسب این پارک (واقع شدن آن در مسیر بادهای غربی) و همچنین ممنوعیت استعمال دخانیت در آن، این پارک را به یکی از پارک‌های خوش آب و هوای تهران تبدیل کرده است.

همچنین مساحت زیاد این پارک موجب شده تا از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ های تهران یاد کنند.  در ضمن طراحی این پارک توسط یکی از معماران مشهور خارجی صورت گرفته است.

پارک پردیسان

چهار باغ بوستان در فضای پارک پردیسان توسط این معماران در نظر گرفته شده است. در مجموع این پارک از بخش‌هایی مانند نمایشگاه، زیست‌بوم، کتابخانه، آکواریوم، مراکز آموزشی و پژوهشی تشکیل شده است.

اگر شما هم قصد گذراندن یک روز پر از نشاط و شادی را در این مجموعه بزرگ دارید علاوه بر در کنار هم بودن و لذت بردن از آب و هوای مطبوع پارک، می‌توانید از دیدنی‌های مختلف آن مانند باغ وحش پردیسان، موزه تنوع زیستی پردیسان، سینمای محیط زیست، موزه ملی آب، پل معلق نهج‌البلاغه و مدرسه طبیعت نیز بازدید کنند.

علاوه بر تفریحات مختلف نام‌برده در این پارک، امکانات رفاهی بسیاری نیز برای راحتی مهمانان در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در مسیر تعبیه شده برای پیاده‌روی از قدم زدن  در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید.

پارک پردیسان

این مسیر در حدود هفت کیلومتر طول دارد. از دیگر تفریحات پارک پردیسان دوچرخه‌سواری است. بسیاری از گردشگران در هنگام مراجعه به این پارک دوچرخه خود را نیز برای انجام یک تفریح مهیج و نشاط ‌آور به همراه می‌آورند.

ناگفته نماند اگر از طرفداران و دوست‌داران حیوانات خانگی هستید و یکی از آنها را در منزل نگهداری می‌کنید، می‌توانید در هنگام پیک نیک و تفریح در این پارک آنها را نیز به همراه خود داشته باشید.

  • موقعیت مکانی پارک پردیسان بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.
  • آدرس پارک پردیسان: تهران، ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام

2. پارک ساحلی دریاچه لواسان

پارک ساحلی دریاچه لواسان

پارک ساحلی دریاچه لواسان که در شرق تهران واقع شده یکی دیگر از بهترین مکان ها برای پیک نیک اطراف تهران می باشد. فاصله‌ی این پارک تا اتوبان بابایی چیزی حدود ۱۳ کیلومتر است. از این اتوبان تا پارک لواسان نیز در صورتی که ترافیک نباشد تنها حدود 20 دقیقه راه است.

پارک ساحلی دریاچه لواسان
از جمله امکانات این پارک می توان به سرویس بهداشتی، آلاچیق، بوفه، کافی شاپ، رستوران و محل اجاره ی دوچرخه اشاره کرد. البته تعداد آلاچیق ها زیاد نیست و با توجه به تعداد کم درختان موجود در محوطه احتمالا در روزهای آفتابی نور خورشید آزاردهنده باشد. این در حالی است که معمولا آب و هوای این منطقه از آب و هوای شهر تهران خنک تر است.

  • موقعیت مکانی پارک ساحلی دریاچه لواسان بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

4. پارک ملی خجیر و سرخه حصار

پارک ملی خجیر و سرخه حصار

پارک ملی خجیر و سرخه حصار با ارتفاعی حدود 1550 متر از سطح دریا یکی از مرتفع ترین نقاط اطراف تهران به شمار می رود. تقریبا تمام نواحی این پارک جزء مناطق حفاظت شده است و شکار در آن ممنوع می‌باشد. این پارک با وسعتی حدود 940 هکتار محل مناسبی برای یک گردش روزانه در اطراف تهران محسوب می‌شود و می‌تواند اوقات خوب و خوشی را برای شما به وجود آورد.

  • موقعیت مکانی پارک ملی خجیر و سرخه حصار بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

جاهای تفریحی جنگلی تهران برای پیک نیک

1. بوستان طالقانی

بوستان طالقانیبوستان طالقانی یکی از جاهای تفریحی جنگلی تهران به شمار می‌رود. این بوستان دارای پوشش کم‌نظیری از گونه‌های گیاهی مختلف است؛ بلوط، کاج، توت سپیدار، نارون، چنار، گردو، افرا، انجیر و سرو نمونه‌هایی از درختان سربه‌فلک کشیده این منطقه هستند. وجود این درختان و گونه‌های دیگر گیاهی باعث شده لقب یکی از سرسبزترین پارک‌های تهران را به خود اختصاص دهد.

هوای آزاد در این پارک بسیار فرح‌بخش و دل‌انگیز است. به طوری که ساعت‌ها می‌توانید در آن قدم بزنید و نفسی تازه کنید. این پارک نیز به مانند پارک پردیسان دارای مساحتی بسیار زیاد در حدود ٣١٠ هزار مترمربع است.

مکان های ایده آل برای شبگردی در تهران
ادامه مطلب

بوستان طالقانیزمانی که به این پارک برای گردش و تفریح مراجعه می‌کنید، می‌توانید از بسیاری از امکانات و تفریحات موجود در آن به راحتی بهره‌مند شوید. بسیاری از افراد در صبحگاه فعالیت‌های ورزشی را در این پارک زیبا انجام می‌دهند.

از ورزش‌هایی که شما نیز می‌توانید به راحتی از آنها بهره‌مند شوید شامل بسکتبال، گل کوچک، تنیس روی میز، شطرنج و … است. علاوه بر ورزش‌های تک نفره در پارک طالقانی ورزش‌های گروهی نیز از طرفداران بسیاری برخودارند.

picnic places in tehran 4پس از ورزش و تفریح نیز می‌توانید از کافه و رستوران‌های این پارک برای خوردن غذا یا نوشیدن قهوه و چای بهره ببرید. عکاسی و پیاده‌روی بر روی راه چوبی از دیگر تفریحات موجود در این پارک هستند. لازم به ذکر است که پارک طالقانی یکی از جاهای تفریحی تهران برای کباب درست کردن و دور هم بودن نیز هست.

  • برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد موقعیت مکانی پارک طالقانی بر روی نقشه کلیک کنید.
  • آدرس بوستان طالقانی: تهران، منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

2. پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی وردآوردپارک جنگلی وردآورد با وسعتی حدود 1020 هکتار به عنوان دومین پارک جنگلی بزرگ تهران شناخته می‌شود. این پارک در جوار کوه‌ های وردآورد و در محلی بین اتوبان کرج و پادگان سپاه واقع شده است و با توجه به وسعت زیادی که دارد به راحتی می تواند پذیرای گردشگران عزیز باشد و مکان مناسبی را برای پیک نیک به آنها عرضه کند.

  • موقعیت مکانی پارک جنگلی وردآورد بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

3. پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلویکی از پارک‌های جنگلی و البته بسیار بزرگ در تهران پارک جنگلی تلو است. درختان سربه فلک کشیده این پارک و تنوع پوشش گیاهی آن منظره‌ای زیبا و آب و هوایی فرح‌بخش به آن داده است.

پارک جنگلی تلودر این پارک جنگلی امکانات تفریحی و رفاهی مانند زمین بازی کودکان، کافه، رستوان، آلاچیق و… برای رفاه مهمانان تدارک دیده شده است. این پارک به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی جنگلی تهران در میان گردشگران شهرت دارد.

  • همچنین با ارزیابی موقعیت مکانی پارک جنگلی تلو بر روی نقشه اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تر از این پارک به دست خواهید آورد.
  • آدرس پارک جنگلی غزال: تهران، اتوبان بابایی شرق، جاده تلو

4. پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسارپارک جنگلی کوهسار منطقه ای است که در نزدیکی ورودی جاده ی کن – سولقان می‌توانید مسیر آن را در پیش بگیرید. این پارک جنگلی یک بوستان بسیار بزرگ و زیباست که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک نیک اطراف تهران به شمار آید. در این بوستان می‌توانید درختان توت فراوانی را ببینید و در فصل بهار از توت های رسیده و خوشمزه ی آن بچینید.

پارک جنگلی کوهسارخوشبختانه پارک جنگلی کوهسار از آن دسته تفرجگاه‌هایی است که دارای جاده ی آسفالته می‌باشد؛ لذا دسترسی به آن کار آسانی است. مزیت دیگری که این پارک از وجود آن بهره می‌برد وسعت زیادش می‌باشد. در واقع این بوستان چیزی حدود ۵۷۰۰ هکتار وسعت دارد لذا انتخاب‌های متفاوتی برای بر پا کردن بساط پیک نیک پیش رویتان قرار می‌دهد.

پارک جنگلی کوهسارلازم به ذکر است در بوستان کوهسار می‌توانید از امکانات متفاوتی که برای گردشگران فراهم شده استفاده کنید. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، امکانات ورزشی، مسیر پیاده روی، کافه و رستوران و … اشاره کرد. از طرفی در این مکان می‌توانید تجربه‌ی انجام تفریحات هیجان انگیزی مانند کایت سواری، پاراگلایدر، بالن سواری، چتر نجات، پرتاب بومرنگ و… را به دست آورید.

  • برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد موقعیت مکانی پارک جنگلی کوهسار بر روی نقشه کلیک کنید.

5. پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان که حدود 1100 هکتار وسعت دارد تقریبا در اکثر نقاط خود مکان مناسبی برای پیک نیک را در اختیار گردشگران و طبیعت دوستان قرار می دهد. این پارک از سمت شمال به قوچک، از سمت جنوب به شمس ‌آباد، از سمت غرب به روستای لویزان و از سمت شرق به پادگان خاتم ‌الانبیاء می رسد. پارک لویزان یکی از بزرگترین تفرجگاه های اطراف شهر تهران محسوب می شود.

  • موقعیت مکانی پارک جنگلی لویزان بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

6. پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر یکی از معروف ترین جاها برای پیک نیک می باشد. البته امروزه این پارک جزء محدوده‌ی شهر تهران محسوب می شود اما همچنان گزینه ی مناسبی برای گردش و تفریح می باشد و شما را از شلوغی شهر دور می کند. این پارک حدود ۹۵۰ هکتار وسعت دارد لذا هر تعداد افرادی را که در آن وارد شوند به راحتی در دل خود جای می دهد.

پارک جنگلی چیتگراز جمله امکانات پارک چیتگر می توان به سرویس بهداشتی، پیست دوچرخه سواری، محل اجاره‌ی دوچرخه، پیست اسکیت، باشگاه سوارکاری، زمین پیینت بال، غرفه‌های فروش تنقلات و … اشاره کرد. این در حالی است که به راحتی می‌توان با وسایل نقلیه عمومی خود را به پارک چیتگر رساند و اوقات خوب و خوشی را پشت سر گذاشت.

  • موقعیت مکانی پارک چیتگر بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

جاذبه‌های متنوع موجود در تهران و اطراف آن فرصت مناسبی را برای تفریح و گردش ساکنان در تعطیلات آخر هفته مهیا کرده‌اند. در این مقاله سعی کردیم تا جاهای تفریحی تهران برای پیک نیک را به صورت خلاصه برای شما شرح دهیم. امیدواریم توانسته باشیم تا شما را در انتخاب بهتر این مکان‌ها و تصمیم برای گردش در این جاذبه‌ها راهنمایی کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر