لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر به تایوان
راهنمای سفر به تایوان

راهنمای سفر به تایوان

• تایوان با داشتن قله های مرتفع فراوان، آبشار های خروشان و پارک های جنگلی طبیعی و دست نخورده، برای ماجراجویی در فضای باز، یک بهشت به حساب می آید .

به هر کجای تایوان که بروید ، مسیر های کوهنوردی، آبشار ها و مناظر بی نظیر کوهستانی فراوانی در دسترسند، کوهستان های پوشیده از جنگل آن دو سوم مساحت این کشور 14400 مایل مربعی را فرا گرفته اند و برای آن هزاران مسیر مختلف گردش در مناطق زیبای طبیعت، خلق کرده اند و هم چنین نواحی کوهستانی تایوان، با داشتن بیش از 200 قله ی بلند تر از 9800 فوتی مانند ” یوشوان ، Yushuan ” ، که ارتفاعی بالغ بر 12966 فوت دارد و بلند ترین کوه شمال شرقی آسیا می باشد، بسیار با شکوه است. اگر که به دنبال یک چالش کوهستانی می گردید، در اینجا با 10 مورد از شگفتی بلند قامت تایوان آشنا خواهیم شد و امیدواریم شما هوشمندانه سفر کنید و تایوان را به لیست مقصد های گردشگری خود اضافه کنید ! با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
Taroko Gorge
1 – دره ی ” تاروکو، Taroko “:

در دره ی پر پیچ و خم و پارک مرکزی ” تاروکو “، قدرت طبیعت، شما را محو خود خواهد کرد. رودخانه ی ” لیوو، Liwu ” در تمام 11 کیلومتر این تنگه ادامه خواهد داشت و دیوار های مرمرین آن، در بعضی نواحی به 985 فوت هم می رسند. در ایستگاه های قطار ” ژین چنگ ،Xincheng ” یا ” هوالین ،Hualien ” ،اسکوتر اجاره کنید و در تقاطع جزایر در بزرگراه هشتم به گشت و گذار بپردازید.

2 – آبشار ” شیفن، Shifen “:
در مه ایجاد شده در اطراف آبشار حیرت انگیز ” شیفن ” به دنبال رنگین کمان ها باشید. این آبشار بر روی رودخانه ی ” کیلونگ، Keelung ” ،که در منطقه ی روستایی ” پینگ ژی، Pingxi ” تایپی جدید قرار دارد، در جریان است و به دلیل عرض 130 فوتی دیوار عظیم آبی، آن را با نام ” آبشار نیاگارای تایوان ” نیز می شناسند. آب این آبشار، با قدرت و به طور مداوم افشان می شود و در زیر نور آفتاب، می توان در داخل آن رنگ های مختلف رنگین کمانی را پیدا کرد.

3 – ” تاتاکا، Tataka ” و ” دونگ پو، Dongpu “:

در تقاطع کوهستانی ” تاتاکا “، که در ارتفاع 5563 فوتی قرار دارد، از مناظر 360 درجه ی اطراف خود لذت ببرید. ” تاتاکا ” بالا ترین نقطه ی مرکز بزرگراه میان جزیره ای جدید به حساب می آید و در تقاطع بزرگراه 18 و 21 شمال غربی پارک جنگلی ” یوشان، Yushan ” قرار گرفته است. این رانندگی پر منظره را در صبحگاه و یا در زمان غروب انجام دهید تا در میان قله های کوهستانی، دریایی از مه و ابر را ببینید. در بزرگراه 21 ام، به سمت شمال مسیر خود را ادامه دهید تا به روستای ” دونگ پو ” برسید، که بخاطر چشمه های آب گرمی که توسط مرکز زمین حرارت می بینند مشهور است. برای تجربه ی یک کوهنوردی با هیجان در مناطق شیبی که نقاط دیدنی آن باور نکردنی است، دنباله ی راه ” باتون گوان، Batongguan ” را در بخش ” دونگ پو ” بگیرید و تا آبشار ” یون لانگ، Yun Long ” پیش بروید. بعد از این کوهنوردی، در یکی از حمام های گرم و طبیعی مهمانخانه ها و یا هتل های اطراف، مانند اسپای هتل ” تیلون دونگ پو، Tilun Dongpu ” استراحت کنید.
Shei-Pa National Park
Shei-Pa National Park
4 – پارک ملی ” شی – پا، Shei – Pa “:
منطقه ی کوهستانی شمال مرکزی پارک ملی ” شی – پا ” تایوان، بسیار طبیعی و دست نخورده است و بهتر است وجود آن را مانند یک راز پیش خود نگهدارید ! دسترسی بازدید کنندگان محدود شده است، تا از مناطق وحشی نا هموار اطراف، که شامل 51 قله با ارتفاعاتی بیش از 9800 فوت می شود، محافظت شود. بهترین روش برای سیاحت و گشت و گذار در ” شی – پا “، یک سفر چند روزه با کوله پشتی است. از مسیر چهارگانه ی ” وولینگ، Wuling ” بروید تا از 3 تا از کوه های معروف تر این پارک دیدن کنید: ” پینتیان، Pintian “، ” چیهیو، Chihyou ” و ” کالاهی، Kalahei “. برای یک تجربه ی آسان و سبک تر، در منطقه ی تفریحی جنگل ” وولینگ ” به کمپینگ بروید. این منطقه با نام ” مزرعه ی وولینگ ” هم شناخته می شود و یکی از پر طرفدار ترین نقاط استراحت کوهنوردان می باشد. این محل با داشتن درختان شکوفه زده ی آلبادو در بهار و شاخ و برگ های پر جنب و جوش رنگارنگ در پاییز، برای عکس برداری یک منطقه ی ایده آل به حساب می آید.

5 – راه های کوهستانی ” ژیاوزویلو، Xiaozhuilu ” و ” شاکادنگ، Shakadang “:

در زمان کوهنوردی در میان مناظر زیبا و مسیر ساده ی پارک ملی ” تاروکو “، از دیوار های بلند قامت صخره ای دیدن کنید، از پل معلق آن بگذرید و مسیر کنار دو رودخانه ی زلال کوهستانی را دنبال کنید. این مسیر پر پیچ و خم و پر از جنگل از مسیر ” ژیاوزویلو “، که در غرب مرکز بازدیدکنندگان ” تاروکو ” قرار دارد، شروع می شود و در دره ی رودخانه ی ” لیوو ” ادامه می یابد. مسیر سمت غرب راه ” شاکادنگ ” را، که تقریباً به طور کامل صاف و هموار می باشد و در دل کوه حفاری شده و از رودخانه ی ” شاکادنگ ” می گذرد را دنبال کنید.
Mount Qixing

6 – کوه ” کیژینگ، Qixing “:

در مسیر ” کیژینگ “، که کوهستان ” هفت ستاره ” نیز نام دارد و در پارک ملی ” یانگ مینگ شان، Yangmingshan ” قرار دارد، از منظره ی ردیف اول و جلو دست کوه های آتشنشانی که تایوان را شکل داده اند دیدن کنید. کوهستان ” کیژینگ ” بلند ترین کوه آتشنشانی تایوان می باشد و با وسیله های نقلیه عمومی، فقط یک ساعت با شمال ” تایپی، Taipei ” فاصله دارد. در بالا ترین قله، که در ارتفاع 3674 فوتی قرار دارد، از منظره ی شهر ” تایپی “، قله های پایین دست و پارک لذت ببرید. در مسیر برگشت از کنار چندین پدیده ی زمین شناسی مانند؛ خروجی های بخار طبیعی و هم چنین فوران های آتشنشانی خواهید گذشت.
Xiao Wulai Waterfall

7 – آبشار ” ژیاو وولای، Xiao Wulai “:

استوری های اینستاگرامی خود را با سفر به بالای یک آبشار در شمال شرق ” تاویوان، Taoyuan “، ارتقا دهید. ” ژیاو وولای ” یک پل هوایی می باشد، که کف آن از شیشه ساخته شده است و در ارتفاع 230 فوتی بر روی آبشار ” ژیاو وولای ” قرار دارد. از زیر کف شفاف آن، به مناظر اطراف نگاهی بیاندازید و از زیبایی آب های زیرین آن لذت ببرید. بعد از این ماجراجویی هوایی، از مسیر کنار آبشار ” ساندیائولینگ، Sandiaoling ” بالا بروید تا از سه مورد از آبشار های دیگر دیدن کنید و سپس با استفاده از نردبان های طنابی به صورت آکروباتیک از صخره های سنگی آن بالا بروید.

8 – ” شیبا لوئوهانشان، Shihba Luohanshan “:

در جنوب مرکز منطقه ی ” لیوگوی، Liugui ” تایوان، 18 صخره به اشکال حیرت انگیزی در کنار رودخانه ی ” لائونونگ، Laonong ” قرار گرفته اند. این پدیده ی نا هموار زمین شناسی، ” شیبا لوئوهانشان ” و یا ” هجده آرهات، 18 Arhats “، که نام مریدان بودائی می باشد، نام دارد و محل زندگی میمون های دم کوتاه و سنجاب های شکم سرخ می باشد. در کنار صخره ها و رودخانه ی آن به سیاحت بپردازید و به دنبال حیات وحش منطقه بگردید.
Lishan and Hehuan Mountains

9 – کوهستان های ” لیشان، Lishan ” و ” هئوهان، Hehuan “:

” لیشان ” را به سکوی پرتاب خود برای ماجراجویی های کوهستانی در ارتفاعات قلب تایوان تبدیل کنید. منطقه ی خوش منظره ی ” لیشان ” در میان پارک های ملی ” شی – پا ” و ” تاروکو ” قرار دارد و بخاطر مناظر شگفت انگیز، آبشار ها و سیب ها، هلو ها، گلابی ها و دیگر میوه های منطقه ای خود مشهور می باشد. موقعیت مرکزی آن در میان بزرگراه میان جزیره ای، ” لیشان ” را به یکی از توقف گاه های پر طرفدار کوهنوردانی، که قصد بالا رفتن از کوه ” هئوهان ” را دارند، تبدیل کرده است. با داشتن ارتفاعی بالغ بر 11207 فوت و بیش از 240 قله، ” هئوهان ” برای هر کوهنوردی، چه آماتور و چه حرفه ای، چالش بزرگی خواهد بود. برای دیدن کردن از کوهستان هایی پر تعداد، دره ها و مناظر جنگلی، از ” هئوهان وولینگ ” با ماشین و یا به صورت پیاده بالا بروید. ارتفاع آن 10745 فوت می باشد و بلند ترین مسیری است که در کل تایوان، به وسیله ی جاده قابل دسترسی است.
Alishan Forest Railway
Alishan Forest Railway
10 – راه آهن جنگلی ” آلیشان، Alishan “:

در میان دریایی از بخار و مه، در خط راه آهن تاریخی ” آلیشان ” که با دیزل کار می کند به سفر بروید. این خط راه آهن در سال 1911 میلادی برای حمل و نقل درخت های قطع شده افتتاح شد و بعد از کمی تعمیرات، در سال 2017 دوباره درب های آن به صورت محدود به روی علاقه مندان گشوده شد. قطار توریستی آن از مسیر شیب مارپیچ پر از مه منطقه ی تفریحی جنگلی ” آلیشان ” بالا می رود. این سفر نوستالژیک خیلی آهسته پیش می رود، پس راحت بنشینید و در حالی که از چندین تونل و پل می گذرید، از مناظر اطراف خود لذت ببرید .

مسیرهای پیشنهادی برای رسیدن به روستای نمونه گردشگری رویین اسفراین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر