لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بندر کیاشهر
جاهای دیدنی در بندر کیاشهر

بندر کیاشهر

 

بندر کیاشهر در فاصله هفده کیلومتری شهرستان « آستانه اشرفیه » و حدود پنجاه کیلومتری «رشت» قرار گرفته است. این منطقه گردشگری دارای جاذبه های منحصر به فردی نظیر پارک ملی بوجاق، پارک جنگلی، ساحل زیبای عسگر آباد، پل چوبی و تالاب و ساحل دیدنی آن می باشد. فرآورده های کشاورزی نظیر برنج، بادام زمینی، سبزی و صیفی و همچنین وجود انواع ماهی در فصل صید در کنار جاذبه های فوق الذکر از جمله عواملی است که هر ساله نظر گردشگران داخلی و خارجی را در خصوص سفر به این شهر معطوف می دارد. همجواری با دریا و سفید رود و همچنین قرار گیری در خطی سرسبز و جنگلی چشم اندازی دلپذیر به این شهر بخشیده است. با رزرو هتل در کیاشهر، نظیر هتل دریا کنار کیاشهر که چشم انداز بسیار دل انگیزی از دریا، مرداب و جنگل های اطراف را به مهمانان خود عرضه می دارد، لحظاتی به یاد ماندنی را با عزیزانتان تجربه نمائید.

نمایی زیبا از غروب ساحل بسیار زیبای کیاشهر

معرفی بندر کیاشهر و نحوه دسترسی به آن
همانطور که ذکر شد، بندر کیاشهر در فاصله هفده کیلومتری شهرستان « آستانه اشرفیه » و حدود پنجاه کیلومتری « رشت » واقع شده است. منشاء غربی سفید رود که سرچشمه آن کوه های شمال زنجان می باشد، پس از طی مسیر سرانجام در محلی به دریای خزر متصل می شود. این نقطه بندر کیاشهر نام دارد. مناسب ترین مسیر از سمت تهران جهت رفتن به بندر کیاشهر آن است که پس از عبور از پلیس راه رشت – قزوین و سه راه سنگر به سمت شهر های سنگر،کوچصفهان و آستانه اشرفیه تغییر مسیر داده و پس از عبور از شهر های مذکور، بعد از آستانه اشرفیه به سمت کیاشهر که فاصله کمی با آن دارد حرکت نمایید.همجواری کیاشهر با دریا و سفید رود منجر به شکل گیری خانه های ویلایی با چشم انداز های زیبا شده است که از بدو ورود به شهر کاملا نمایان و آشکار است. با رزرو ویلا در کیاشهر و حتی خرید ویلا در کیاشهر گیلان می توانید همه ساله از مناظر جذاب و دلپذیر آن لذت برده و لحظاتی شاد را تجربه نمایید.
بندر کیاشهر

نمایی زیبا از تالاب کیاشهر ِ گیلان

مسیر هایی دیگری نیز جهت دسترسی به این شهر توریستی وجود دارد. از جهت غرب و از سوی بندر انزلی و زیبا کنار نیز می توان به بندر کیاشهر ورود نمود و همچنین از سمت لاهیجان و از مسیر رودبنه و یا شهرستان لنگرود و چمخاله هم می توان به این شهر دسترسی یافت.
برنج مرغوب کیاشهر در کنار سایر فرآورده های کشاورزی و نیز موجود بودن انواع ماهی در فصل صید و وجود چهارشنبه بازار محلی در این شهر از جمله مواردی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. زیست بوم های دریایی، ساحلی و رودخانه ای و نیز تالاب های بسیار زیبا و جنگل های فرح بخش آن در کنار بیشه زار ها، علفزار ها و همچنین جویبارها چنان ویژگی بارزی از منظر زیبایی به این شهر بخشیده است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. در این بخش به معرفی مهمترین جاذبه های این شهر توریستی می پردازیم.

جاذبه های گردشگری کیاشهر

پارک ملی بوجاق: پارک ملی بوجاق در واقع منطقه ای حفاظت شده در کیاشهر می باشد که از آن به عنوان نخستین پارک ملی خشکی – دریایی ثبت شده در ایران یاد شده است. وسعت این پارک را حدود 3260 هکتار عنوان نموده اند که حدود 1600 هکتار دارای محوطه دریایی و حدود 160 هکتار از آن دارای محوطه تالابی و مابقی آن را نیز محوطه های خشکی نظیر زمین های ساحلی،جلگه ای و علفزار تشکیل می دهند.

همه ساله مهاجرت پرندگان در فصل زمستان،چشم انداز بسیار زیبایی به پارک ملی بوجاق بخشیده است.

بندر کیاشهر

چشم انداز زیبای مهاجرت پرندگان به بندر کیاشهر در گیلان

 

 

پارک جنگلی کیاشهر: پارک جنگلی کیاشهر از سوی شمال به سواحل دریا و از جهت جنوب به بافت شهری و در شرق به دهکده ساحلی و از سوی غرب نیز به نهالستان کیاشهر منتهی می گردد. درختان توسکا ی ساحلی که در سطح پارک و همچنین مجاورت جاده و مزرعه ها ی برنج قابل رویت هستند، عمده پوشش گیاهی این پارک را تشکیل می دهند. نزدیکی و مجاورت پارک جنگلی با مرداب، پل چوبی و نیز ساحل دریا یکی از ویژگی های بارزی است که نشانگر پیوستگی این جاذبه های گردشگری طبیعی می باشد و از این لحاظ مورد توجه بسیاری بوده است.
بندر کیاشهر
پل چوبی و تالاب زیبای کیاشهر: پل چوبی یک جاذبه گردشگری طبیعی در بندر کیاشهر محسوب می شود. این پل حدود یک کیلومتر طول دارد و از میان تالاب بین المللی بوجاق گذر نموده و به ساحل دریا منتهی می شود. عرض پل حدود دو و نیم متر می باشد. پل چوبی کیاشهر محبوبیت بسیاری در بین گردشگران و هم چنین بومیان منطقه دارد.
این پل چوبی، ساحل را به پارک جنگلی متصل می نماید و این مزیت منجر شده تا گردشگران در طی مسیر احساس دل انگیزی کسب نمایند و وجود نی زار های بسیار زیبا در طرفین این پل فضای فرح بخشی را برای افراد رقم می زند. قایق هایی در جوار این پل چوبی جهت کرایه به مسافران به منزله گشت در تالاب و بین نیزار ها قرار دارد. تالاب کیاشهر حدود دویست هکتار وسعت دارد.

بندر کیاشهر
در ساحل کیاشهر امکاناتی نظیر، پارک کودک، نمازخانه، آلاچیق های خانوادگی، نمایشگاه صنایع دستی و پیست موتور سواری وجود دارد. این ساحل شنی برای شنا مناسب می باشد و امکانات لازم جهت شنا در این ساحل فراهم است. همجواری دریا و منطقه حفاظت شده بوجاق، تالاب و جنگل یک امتیاز ویژه جهت جلب نظر گردشگران در این منطقه محسوب می شود.
ساحل زیبای عسگر آباد: در کیلومتر 5 جاده کیاشهر به چمخاله مناظری دل انگیز به چشم می خورد که نشانگر همجواری جنگل و دریا می باشد. این مناظر رویایی که در دهستان دهکاء واقع شده اند، بسیار بکر هستند و همواره مورد توجه گردشگران بوده اند. خط مرزی شالیزارها وجنگل های سرسبز که در بردارنده درختان تنومند جنگلی در هم فرو رفته می باشند از ویژگی های بارز این منطقه توریستی می باشد. ساحل بسیار زیبای عسگر آباد که از سال 1380 مورد توجه گردشگران و بومیان منطقه قرار گرفت، در تمامی فصول میزبان سیل عظیمی از مردم می باشد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به بازار محلی آن که در روز چهار شنبه برگزار می شود و نیز بازار ماهی فروشان اشاره نمود.
نتیجه گیری:

شما کشورمان مملو از دیدنی های جذاب و سرسبز است. اگر این بار عازم گیلان شدید به جای مقاصد معمول حتما سری به بندر کیاشهر بزنید. بندر کیاشهر با پل چوبی مشهورش، سواحل زیبا و جنگل های انبوه درختان توسکا در کنار چشم انداز زیبای مزارع برنج قطعا یکی از زیباترین بخش های استان گیلان است.

تالش گیلان- شهری در همسايگی كوه و دريا و جنگل
ادامه مطلب

اما شما در سفر به گیلان از کدام نقاط و شهرهای این استان بازدید می کنید؟ آیا تاکنون از پل چوبی کیاشهر دیدن کرده اید؟ کدام فصل را برای سفر به بندر کیاشهر توصیه می کنید؟

 

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر