لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی تهران، لذت داشتن یک روز شاد

مکان های تفریحی تهران، لذت داشتن یک روز شاد

تهران قدیمی‌تر و با اصالت تر از آن است که بخواهیم آن را با نمای شلوغ و پر هیاهوی الان آن مقایسه کنیم. وقتی تاریخ این شهر را ورق می­زنیم خبر از مردمانی دارد که با مهر، شهر خود را آباد کرده‌­اند و در اختیار فرزندان و آینده قرار داده‌­اند. در هر شغل و پیشه­‌ای که باشید داشتن تفریح آن هم در کنار دوستان و نزدیکانتان از واجبات زندگی محسوب می­شود. تا حال روحتان خوب نباشد، جسم آسوده نمی­شود و فرسوده می­ماند، کوله باری سبک ببندید که امروز را قصد داریم در پایتخت بمانیم و مکان های تفریحی تهران را با هم مرور کنیم.

در جایی مثل کلان شهر تهران می­توانید انتظار همه جور تفریحی را داشته باشید که البته با وجود جمعیت ۱۳ میلیونی چیز عجیبی نیست. با مدرن شدن زندگی­ها، رنگ تفریح و سفر نیز عوض شده است و برخی شکل و ساختاری امروزی به خود گرفته‌­اند که نیاز روز مردم است.

مکان های تفریحی تهران آن‌قدر پر تعداد و متنوع هستند که اگر هر روز سال را به تفریح بپردازید، هیچ دو روز تکراری نخواهید داشت. بهترین جاذبه های تفریحی تهران را به شما معرفی می­کنیم تا بر اساس میل و سلیقه گردشگری خودتان بتوانید از بین آنها­ انتخاب­‌هایی داشته باشید و برای آن برنامه‌­ریزی کنید.

مکان های تفریحی تهران چه جور جاهایی هستند؟

پارک آب و آتش از مکان های تفریحی تهران

دور از ذهن نیست اگر در نگاه اول بخواهید جاهای دیدنی تهران را در دسته مدرن و امروزی ببینید؛ اما تنوع این جاذبه ها شما را حسابی غافل‌گیر می­کند. همین ابتدای راه باید بگوییم که نگران محل زندگی یا اقامت خود و دور بودن مسیرهای تفریحی نباشید؛ چون قرار نیست تنها به محدوده خاصی اکتفا کنیم و از شرق و غرب گرفته تا شمال و جنوب، این شهر را برای یافتن مکان های تفریحی شهرستان تهران با هم قدم می­زنیم.

پردیس سینمایی آزادی از مکان های تفریحی تهران

این جاذبه ها تنها مختص تهرانی­‌ها نیست؛ اکثر مردم برای یک بار هم شده راهی پایتخت شده­‌اند و ممکن است در سفر به اینجا فرصتی برای تفریح نیز داشته باشید که تهران بهترین­‌ها را برای شما رو می­کند.

تفریح و گردش برای هر کسی یک جور تعریف می­شود، بهترین مکان های تفریحی و دیدنی تهران از دید افراد میانسال، والدین، جوان­ها و کودکان متفاوت است و ما سعی می­کنیم به سراغ بهترین­‌هایی برویم که همه را راضی نگه دارد و برای هر سنی جذاب باشد.

پارک ملت از مکان های تفریحی تهران

در تهران، شهر هزار چهره می‌توانید از نمایشگاه‌های مختلف، بوستان‌ها، تماشاخانه‌ها، شهربازی، باغ وحش، پردیس‌های سینمایی، موزه‌ها، کاخ‌ها، مسجدها، کلیساها و… بازدید کنید.

بهترین مکان های تفریحی در تهران

بهترین مکان های تفریحی در تهران

حتما تا اینجا به‌خوبی متوجه شده‌اید که قرار است با لیستی از مکان های تفریحی گردشگری تهران روبرو شوید که نیاز یک روز شاد شما را برطرف می‌سازد. ترتیب خاصی برای آوردن اجزای این لیست نداریم و شما می‌توانید بسته به نیاز و شخصیت خودتان انتخاب کنید؛ اینکه بخواهید در جایی شلوغ، آرام، طبیعی، تاریخی، موزه و… باشید را بعد از خواندن این مقاله بهتر متوجه می‌شوید.

پارک آب و آتش، هم‌زیستی دو عنصر هستی

تماشاخانه پارک آب و آتش

معرفی بهترین مکان های تهران برای تفریح را با فضایی زیبا و جذاب به نام بوستان آب و آتش تهران آغاز می‌کنیم. پارک آب و آتش را برخی به بوستان ابراهیم نیز می‌شناسند. آمدن به اینجا دسترسی بسیار راحتی برای بازدید از دو جاذبه تفریحی دیگر تهران به نام‌های پل طبیعت و بوستان طالقانی به شما می‌دهد و در واقع پارک آب آتش نقطه اتصالی برای این دو است.

گنبد مینا در پارک آب و آتش

پارک آب و آتش از بهترین مکان های تفریحی تهران در شب هم زیباست و علت آن دیدن شعله‌های فروزان برج‌های آتش است که در تاریکی جلوه بسیار بیشتری دارد. در پارک آب و آتش می‌توانید با بازدید از قسمت‌هایی مثل مجسمه‌های انتزاعی، تندیس‌های افسانه‌های ایرانی، رصدخانه گنبد مینا، کبوترخانه‌ها، فانوس دریایی، کافه، رستوران، مسیر پیاده‌روی، مسیر اسکیت و دوچرخه سواری، برج آتش، آب‌نماهای بزرگ و آلاچیق به تفریح و گردش مشغول شوید. پارک آب و آتش در اراضی عباس آباد با مساحتی در حدود 24000 مترمربع ساخته شده است تا مکانی برای تفریح و گردش اهالی تهران و گردشگران پایتخت باشد.

  • آدرس بوستان آب و آتش: منطقه سه تهران حوالی شمال شهر، چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک آب و آتش، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک ساعی، جنگلی قدیمی در دل ولیعصر

مسیر پیاده روی در پارک ساعی

در مکان های طبیعی تفریحی تهران به بوستانی دیگر به نام پارک ساعی می‌رسیم. پارک ساعی تهران بوستانی قدیمی است که 12 هکتار مساحت دارد و ساخت آن 10 سال طول کشیده است. پروژه ساخت این پارک در سال 1352 تکمیل شد و به بوستانی که امروزه می‌بینیم تبدیل شد.

پارک ساعی تهران توسط مهندس ساعی درختکاری شده است که مجسمه یادبود آن نیز در پارک دیده می‌شود. بعد از مهندس ساعی این پارک در اختیار وزارت کشاورزی قرار داده شد و در نهایت زمین پارک به شهرداری واگذار شد. دریاچه، پیست اسکی، نمایشگاه، فضای بازی، باغ وحش، باغ ژاپنی و… از مکان های دیدنی و تفریحی این پارک محسوب می‌شوند.

پارک ساعی از مکان های تفریحی تهران

پوشش گیاهی پارک ساعی، بیش از هر چیزی نظر شما را به خود جلب می‌کند. از درختان بومی ایرانی تا درختان نادر جنگلی و خارجی در اینجا دیده می‌شود. چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، گردو، سیب، برگ بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، چنار، عرعر و سرو تبریزی از گونه‌های مختلف و متنوع درختان تشکیل‌دهنده پارک ساعی تهران است.

پارک ساعی

در قسمت حیات‌وحش پارک ساعی تهران، حیوانات مختلفی نگه‌داری می‌شود، حیواناتی که جان تازه‌ای به این بوستان بخشیده است. در این قسمت جانورانی چون خرگوش، قوچ، غاز، قو، سنجاب، مرغابی، طوطی و طاووس نگه‌داری می‌شود و حیوانات دیگری چون پرندگان آزاد و گربه‌ها نیز در اینجا دیده می‌شوند.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک ساعی، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک لاله، اصیل و قدیمی

پارک لاله از مکان های تفریحی تهران

در خیابان کارگر شمالی که حرکت کنید، یکی از زیبا ترین مکان های تفریحی تهران را به نام پارک لاله می‌بینید که از قدیم تا به امروز محبوب اهالی پایتخت است. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این پارک، درختان رعنا و قدیمی آن است که با مهر بر سر عابران و گردشگران سایه می‌اندازد.

پارک لاله

پارک لاله تهران در حوالی مرکز شهر است که موقعیت بسیار مناسبی برای تفریح و گردش به­ حساب می ­آید. پارک لاله در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد؛ اگر بخواهیم دقیق­تر بگوییم، پارک لاله از شمال با خیابان فاطمی، از غرب به خیابان کارگر شمالی، از جنوب با بلوار کشاورز و از شرق با خیابان حجاب محدود می­شود.

این بوستان بیش از نیم قرن سن دارد و در ابتدا به پارک گلسرخی معروف بود که بعدها به لاله تغییر نام داد. زمین پارک قبلاً زمین سوارکاری و رژه ارتش بود و در دوره پهلوی دوم به دستور فرح پهلوی به پارک تبدیل شد.

مجسمه معروف پارک لاله

طراح این پارک معماری فرانسوی به نام ژوفه با تیمی از افراد ایرانی و فرانسوی بودند. در این مکان تفریحی؛ تندیس­های زیبایی مثل تندیس شاعران، غرفه‌های فروش پوشاک، خوراکی و وسایل هنری، آلاچیق، آب نما، حوضچه و… نیز وجود دارند. دسترسی به پارک لاله یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران با مترو از طریق سوار شدن در خط ۶  و پیاده شدن در ایستگاه لاله ممکن است. این ایستگاه بین ایستگاه کشاورز و کارگر قرار دارد.

  • آدرس پارک لاله: از طریق مسیر خیابان فاطمی، خیابان حجاب، بلوار کشاورز و خیابان کارگر شمالی می­توانید وارد پارک لاله تهران شوید.
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک لاله بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

در بازدید از جاهای تفریحی گردشی تهران به سمت شمال این شهر می­رویم تا با پارک تفریحی دیگری به نام ملت آشنا شویم. در امتداد خیابان محبوب ولیعصر به این پارک می­رسید که حضور خود را در اینجا با مجسمه­‌هایی متفاوت به گردشگران اعلام می­کند.

باغ موزه قصر تهران، تفرجگاهی که تبدیل به زندان شد!
ادامه مطلب

گل های لاله در پارک ملت تهران

پارک ملت امکان حضور کودکان در کنار خانواده را برای داشتن یک روز تفریحی شاد در شمال پایتخت به خوبی فراهم کرده است. در پارک ملت از بهترین پارک های تهران امکانات تفریحی مثل آب‌نمای پلکانی، دریاچه، باغ ‌وحش کوچک، سینما ۴ بعدی و امکانات ورزشی در آن وجود دارد. از دیگر جاذبه های تفریحی این پارک می­توان به پردیس سینمایی ملت اشاره کرد که گردشگران بسیاری را به سمت این جاذبه می­کشاند.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک ملت بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

در سعادت آباد تهران که قدم بزنید به یکی از مکان های تفریحی و دیدنی تهران می‌رسید که شما را به سمت خود می­کشاند. صحبت از جایی به نام پارک ژوراسیک است، فضایی که علاوه بر بزرگ‌ترها، محبوب بچه‌­ها نیز هست و از آن به‌­عنوان یکی مکان های تفریحی کودکان تهران نیز نام برده می­شود. در پارک ژوراسیک دایناسورهایی با ابعاد بزرگ و کوچک دیده می­شود که شما را به میلیون سال پیش می­برد.

در اینجا ۲۸ مجسمه متحرک از گونه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت دیده می­شود. نگران نباشید با اینکه تحرک و هیبت دایناسورها ترسناک است اما؛ مجسمه‌ها کاملاً بی‌آزار هستند و کاری به شما ندارند.

پارک ژوراسیک از مکان های تفریحی تهران

این مجموعه با ۳۰۰۰۰ مترمربع مساحت در سال ۱۳۹۲ تأسیس شد و نام آن از رمان پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایکتون گرفته شده است. این پارک تنها مجموعه از دایناسورهای منقرض شده نیست و می‌توانید در بازدید از اینجا از تفریحاتی مثل کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما هشت ‌بعدی و کافی شاپ نیز استفاده کنید.

  • آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک ژوراسیک، بر روی نقشه کلیک کنید.

پردیس سینمایی آزادی

پردیس سینمایی آزادی

بی شک یکی از بهترین مکان های تهران برای تفریح در هر سنی سینما است. لذت فیلم دیدن در محیط سینما خیلی بیشتر از آن چیزی است که در صفحه تلویزیون تجربه می­کنید و می­تواند در برنامه هر هفته شما به‌راحتی قرار بگیرد. در معرفی مکان های تفریحی تهران می­خواهیم به سراغ پردیس سینمایی آزادی برویم که شکل امروزی­تری نسبت به سینماهای قدیمی دارد.

پردیس سینمایی آزادی

پردیس سینمایی آزادی و یا همان سینما فرهنگ­شهر سابق، پیش از انقلاب در سال 1348 در چهارراه عباس‌آباد افتتاح شد. این مجموعه از بهترین و به‌روزترین پردیس‌های سینمایی کشور است که در 4 طبقه تجاری، رستوران و کافی شاپ ساخته شده است. گذراندن ساعاتی کوتاه در مکانی مثل سینما آزادی یکی از مکان های تفریحی تهران، از نظر زمان و هزینه به نسبت بسیاری از تفریحات می‌تواند بهتر باشد.

  • آدرس پردیس سینمایی آزادی: خیابان بهشتی، نبش خالد اسلامبولی (وزرا)
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پردیس سینمایی آزادی، بر روی نقشه کلیک کنید.

دهکده آبی پارس تهران

دهکده آبی پارس تهران

جاذبه دیگری که در نام مکان های تفریحی تهران به چشم می­خورد دهکده آبی پارس است. امروزه با­وجود پارک‌های آبی مختلف در بسیاری از شهرها نیاز نیست تا همه سال را برای رفتن به جزایر و سواحل صبر کنید که بتوانید بازی و تفریحی آبی داشته باشید. دهکده آبی پارس از آن دست مکان های تفریحی جالب تهران است که با هر سن و سالی که به آن وارد شوید دلتان آب بازی می­خواهد.

دهکده آبی پارس از جمله پارک های آبی تهران است که به دو بخش معمولی و وی آی پی تقسیم می­شود. در بخش معمولی پارک آبی می­توانید از بازی درقسمت‌­هایی مثل چاله‌های فضایی، سرسره‌های سرعتی، رودخانه وحشی، دریاچه امواج و …لذت ببرید.

نمای ورودی دهکده آبی پارس تهران

اگر هم فقط برای آبتنی و شنا در به اینجا آمده‌­اید، باید به سمت استخر مجموعه بروید. در قسمت وی آی پی مجموعه دهکده آبی پارس، امکانات بیشتری مثل انواع سونا، اتاق ماساژ، مهدکودک، اتاق برف و … نیز وجود دارد. غیر از بازی های آبی، می‌توانید به سراغ مرکز خرید بروید یا در کافی‌شاپ و رستوران این قسمت، برای خودتان نوشیدنی گرم و سرد و یا غذا سفارش دهید که البته بعد از بازی در پارک آبی حسابی می­چسبد.

  • آدرس دهکده آبی پارس: اتوبان تهران – کرج، کیلومتر 22، روبروی ایستگاه گرمدره، خیابان شهدا، دهکده آبی پارس
  • برای مشاهده موقعیت مکانی دهکده آبی پارس، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک آبی اُ پارک تهران

پارک آبی اُ پارک از مکان های تفریحی تهران

جاهای تفریحی تهران را با هم مرور می­کنیم و به یکی دیگر از تفریحگاه­های این شهر از جنس بازی­های آبی به نام او پارک می­رسیم. جایی مثل پارک های آبی برای تفریح بهترین گزینه هستند. او پارک از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک های آبی تهران است که می‌تواند نیم روزی شاد و مفرح در کنار دوستان و خانواده برایتان بسازد. اینجا از مکان های تفریحی سربسته تهران است، او پارک بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه نیز شناخته می­شود.

پارک آبی اُ پارک تهران

او پارک تهران در فضایی به وسعت 55000 مترمربع در سال 1396 افتتاح شد. از سرسره‌ های پر پیچ و خم آبی گرفته تا چاله های فضایی و بازی‌های آبی دیگر، چنان صدای هیاهو و شادی را بین گردشگران بلند می‌کنند که شما را به هیجان و بازی وامی‌دارد.

  • آدرس پارک آبی او پارک: بزرگراه تهران – کرج، خروجی شهرک گلستان، خیابان شمیم
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک آبی او پارک تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

باشگاه انقلاب تهران

باشگاه انقلاب تهران

مکان های تفریحی جذاب تهران را با معرفی باشگاه انقلاب ادامه می­دهیم که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد. خوشبختانه در پایتخت ایران تفریحات متنوعی وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه­ای را راضی نگه دارد.

باشگاه انقلاب یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران است که یک تجربه متفاوت از تفریح به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌کند. باشگاه انقلاب در زمان پهلوی و در سال ۱۳۳۷ راه اندازه شد. این باشگاه در زمان پهلوی، کلوپ شاهنشاهی نام داشت و امروزه به آن باشگاه انقلاب می‌گویند.

باشگاه انقلاب تهران

باشگاه ورزشی انقلاب شما را با بازی‌ها و تفریحات متنوع خود مثل: زمین تنیس، باشگاه اسکواش، صخره‌نوردی، سالن‌های بدنسازی، تیراندازی و بولینگ غافل‌گیر خواهد کرد. در باشگاه انقلاب تهران علاوه بر بازی و ورزش‌های متفاوت می‌توانید از مسیر پیاده‌روی که با درختان سرسبز پوشیده شده است لذت ببرید.

  • آدرس باشگاه انقلاب: خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی باشگاه انقلاب تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

برج آزادی، نماد پایتخت ایران

برج آزادی

برج آزادی از مکان های تفریحی توریستی تهران است که تقریبا همه آن را می­شناسید. احتمالا برج باصلابت آزادی را در گذر از میدان یا عکس هایی از مکان های تفریحی تهران دیده باشید؛ اما بازدید از آن تجربه­‌ای متفاوت برایتان به همراه دارد.

موزه برج آزادی

این برج زیبا که در ایران و جهان شناخته شده است در ابتدا شهیاد نام داشت. نماد تهران که با رنگ سفید خود نشان از پاکی و آزادی در قلب ایران دارد. برج آزادی در سال ۱۳۴۹ توسط معمار برجسته ایرانی، حسین امانت طراحی شد و مدیریت ساخت آن را محمد پور فتحی به عهده داشت. نماد ایران مدرن در روزگاری که هنوز بسیاری از کشورهای جهان، از تمدن به‌دور بودند.

برج آزادی از نمای بالا

معماری زیبای این برج در واقع تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. در قسمت زیرین این برج محوطه‌ای وجود دارد که در آن چندین تالار همایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار داده شده است که فرصت تفریح و گردش را به شما می­دهد. بنای زیبای برج آزادی در سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس برج آزادی: تهران، میدان آزادی
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی برج آزادی تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

برج میلاد، نشان تهران مدرن

ورودی برج میلاد

وقتی از تهران مدرن و امروزی سخن به میان می‌­آید  و صحبت از برج سازی و ساختمان­‌های بلند و بالا می­شود؛ باید بگوییم برج میلاد تهران سردسته آن­هاست. جایی مثل برج میلاد که از مکان های تفریحی گردشگری شهر تهران است از ابتدای احداث تاکنون توانسته است گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به سمت خود روانه کند.

مرکز خرید ونک کجاست و چه امکاناتی دارد؟
ادامه مطلب

موزه برج میلاد

تنوع بسیار بالای بخش­‌های مختلف این برج توانسته آن را بین مردم محبوب کند و برای تفریحات مختلف برج میلاد را انتخاب کنند. برگزاری کنسرت­‌های مهم، جشنواره­‌ها، مجسمه شمعی مشاهیر ایرانی، فروشگاه صنایع دستی زیپ لاین، دلفیناریوم، برج معلق، فوتبال حبابی، اتاق فرار، سینما، رستوران گردان، کافه و… تنها بخش از تفریحاتی است که در این برج باشکوه در اختیار مردم قرار داده شده است.

  • آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی برج میلاد تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

اگر هنوز در ذهنتان با این سؤال که جای تفریحی تهران کجا بریم مواجه هستید، باغ کتاب یکی از مکان های تفریحی رایگان تهران را به شما معرفی می­کنیم. باغ کتاب از مکان های تفریحی تهران است که به ما یادآوری می­کند از جنبه آموزش در کنار تفریح نباید غافل شویم. یکی از بخش­‌های پرطرف‌دار این مجموعه فکر بازیا است که به هوش و استعداد کودکان کمک می­کند و بازدید از آن را به شما پیشنهاد می­کنیم.

باغ کتاب تهران

در باغ کتاب از مکان های تفریحی سرگرمی تهران، علاوه بر گردش علمی و تفریحی برای بازدیدکنندگان امکاناتی مثل نیمکت، فروشگاه کتاب، فروشگاه لوازم تحریر، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و… در نظر گرفته شده است.

در دنیای امروزی یکی از مهم­‌ترین کارهایی که هر پدر و مادری می­توانند برای فرزندشان انجام دهد آشنا کردن او با دوستی ابدی و آگاه به نام کتاب است. باغ کتاب از بهترین کافه کتاب های تهران است که در فضای آرام و امن می­توانید از آن بازدید کنید.

باغ کتاب تهران

فقط کافی است یک بار بچه‌ها را به باغ کتاب تهران بروید تا ببینید چطور عاشق اینجا می­شوند و هر بار از شما می­خواهند تا با هم به اینجا سر بزنید. در فضای سرپوشیده باغ کتاب مجسمه­‌هایی از انیمیشن‌­های محبوب مثل علی­‌بابا، جودی ابوت، چوپان دروغگو، زورو و… دیده می­شود.

  • آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب
  • برای مشاهده موقعیت مکانی باغ کتاب تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

شهربازی و پارک ارم تهران

شهربازی پارک ارم تهران

عکس مکان های تفریحی تهران را ببینید حتماً در بین آن­ها با وسایل بازی مثل سرسره و چرخ و فلک‌های بزرگ نیز روبرو می­شوید. اگر در بین مکان های تفریحی تهران به دنبال هیجان و انرژی بالا می­گردید بهتر است راهتان را به سمت پارک ارم تهران کج کنید.

در قدیم نام پارک خرم بر روی این مکان قرار داشت و امروزه آن را به شهربازی و پارک ارم تهران می‌شناسند. پارک ارم را یکی از سرمایه گذران قدیم تهران به نام رحیم علی خرم در سال 1350 در وسعتی به اندازه‌ 72 هکتار افتتاح کرد.

شهربازی و پارک ارم یکی از مکان های تفریحی معروف تهران را می‌توانیم به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران نیز معرفی کنیم که دریاچه، باغ‌ وحش، استخر روباز و سه مجموعه شهربازی با وسایل متعدد در آن دیده می‌شود.

باغ وحش پارک ارم تهران

این شهربازی که با خرید بلیط می­توانید به آن وارد شوید؛ جایی است که بچه‌­ها می­تواند در کنار خانواده یک دل سیر بازی کنند و شاد باشند. یکی از بخش­‌های مهم این مجموعه به باغ وحش آن مربوط می­شود و چندین گونه حیوان در آن زندگی می­کنند که گردشگران علاقه زیادی به بازدید از آن­ها دارند.

این پارک از امکاناتی چون تالار پذیرایی، رستوران، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، دکه‌های خوراکی، سفره‌خانه، سالن آمفی‌تئاتر، دستگاه خودپرداز، آب‌خوری و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند است تا نیاز گردشگرانی که برای تفریح به اینجا می‌آیند را مرتفع سازد.

  • آدرس شهربازی ارم: کیلومتر 4 اتوبان تهران به کرج، بعد از اتوبان ستاری، کنار گذر پل اتوبان شهید باکری
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهربازی ارم، بر روی نقشه کلیک کنید.

تئاتر شهر تهران، جای برای تماشای هنر نمایش در آرامش

تئاتر شهر تهران

تمام مکان های تفریحی تهران، توانایی ساختن یک روز مفرح و سرگرم‌کننده را برای بازدیدکنندگان دارند و در این میان می‌خواهیم به سراغ تفریحی متفاوت برویم که مخاطبان خاص خودش را دارد. تئاتر شهر از زیباترین مکان های تفریحی تهران است که از قدیم تابه‌حال با نمای بیرونی و درونی، اهالی هنر را شیفته خود ساخته است.

برای رفتن به تئاتر شهر باید به چهارراه ولیعصر و سپس پارک دانشجو بروید. این بنای زیبا نیز به‌مانند بسیاری از ساختمان و جاذبه‌های تفریحی دیگر به دستور همسر محمدرضا شاه، فرح پهلوی ساخته شده است.

فضای داخلی تئاتر شهر تهران

سالن‌های نمایش و تئاتر مختلفی در پایتخت وجود دارد؛ ولی انگار تئاتر شهر فرزند محبوب اهالی نمایش بوده و محبوبیت خاصی دارد. شاید از نمای بیرون که نگاه کنید مجموعه‌ای بسیار بزرگ به نظر نرسد؛ اما ساختمان تئاتر شهر چندین سالن نمایش دارد که تئاترهای خاص و فاخری در آن اجرا می‌شود.

تئاتر شهر تهران از بهترین مکان های تفریحی در تهران

در طبقه چهارم ساختمان تئاتر شهر یک کتابخانه تخصصی قرار گرفته و مرکز اسناد هنرهای نمایشی نیز هست. فروشگاه کتاب و کافه‌تریای این مجموعه پاتوق محلی برای دور هم نشستن هنر دوستان و علاقه‌مندان به تئاتر است که از حرف‌های آن‌ها می‌توانید متوجه تفسیر و نقد نمایش‌ها نیز بشوید.

  • آدرس: تهران، چهارراه ولیعصر، ضلع غربی پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر
  • برای مشاهده موقعیت مکانی تئاتر شهر تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر جاذبه دیگری در پایتخت است که از دریاچه های اطراف تهران به‌حساب می‌آید و در منطقه 22 در شمال غرب این شهر قرار دارد. این دریاچه را امروزه به نام دریاچه شهدای خلیج فارس نیز می‌شناسند. دریاچه چیتگر بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور است و با امکانات رفاهی و تفریحی متعدد توانسته است فضای جذاب برای تفریح و گردش اهالی تهران و مسافران این شهر به‌ وجود بیاورد.

دریاچه چیتگر

مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، می‌تواند مکان خوبی برای برپایی دورهمی‌های خانوادگی و یا قرارهای دوستانه شما باشد. دوچرخه سواری، پیاده روی، عکاسی و  تماشای منظره زیبای غروب خورشید دریاچه از تفریحات رایگان و در دسترسی است که با ورود به این مجموعه نمی‌توانید بی‌خیال آن شوید.

دریاچه چیتگر

قایق‌سواری، راید اسکیت هوایی، سرسره‌های سقوط آزاد، پیست پرش در آسمان، سینما شش ‌بعدی و سافاری پارک وحشت از دیگر تفریح‌هایی است که می‌توانید در کنار دوستان در اینجا تجربه کنید و لذت ببرید.

  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر
  • برای مشاهده موقعیت مکانی دریاچه چیتگر، بر روی نقشه کلیک کنید.

بام تهران

بام تهران

در بین جاهای تفریحی در تهران می‌خواهیم سری به بام‌ های تهران بزنیم و این شهر از نگاه بالا ببینیم و لذت ببریم. بام تهران را می‌توان از مکان های تفریحی تهران برای عکاسی نیز دانست، چون با دیدن تهران آرام و پرنور حتماً دست به دوربین می‌شوید تا صحنه‌هایی زیبا از این منظره را شکار کنید. در بام تهران تمام شهر چون دشتی پر گل بر زیر پایتان است و انگار آرام‌ترین جای جهان است.

بام تهران

در بام تهران گردشی دلچسب و متفاوت در پایتخت در انتظارتان است. فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، آلاچیق و… از جمله امکاناتی است که در این مکان تفریحی در اختیار گردشگران قرار دارد.

بام تهران در زمستان

در بام تهران تفریحات مختلفی مثل: بادی جامپینگ، بگ جامپینگ، سورتمه‌سواری، شبیه‌ساز واقعیت مجازی، تله سیژ، زیپ لاین، باشگاه تیراندازی و … برای تفریح وجود دارد. حتی یک شب نشینی ساده یا قدم زدن در محیط این منطقه تفریحی جذاب به­‌حساب می­آید که نباید از آن غافل شد

  • آدرس بام تهران: بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
  • برای مشاهده موقعیت مکانی بام تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

جاهای تفریحی تهران کجاست؟ سؤالی که برای پیدا کردن جواب آن تا اینجای مقاله همراه ما بوده‌اید و در حال بررسی گزینه‌های پیش رویتان هستید. با انتخاب گزینه تفریح برفی ادامه می‌دهیم. پیست اسکی توچال یکی از مکان های تفریحی زمستانه تهران است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می­کشاند.

معرفی بام های تهران به همراه عکس و آدرس
ادامه مطلب

پیست اسکی توچال

پیست توچال از پایین قله توچال به ارتفاع ۳۸۵۰ متر آغاز می­شود و تا هتل توچال به ارتفاع ۳۵۵۰ متر پایان پیدا می­کند. خبر خوب برای کسانی که دوست دارند اسکی کردن را یاد بگیرند و از آن اطلاعاتی ندارند؛ می­توانند به مدرسه اسکی این پیست در ایستگاه شماره ۷ مراجعه کنند و زیر نظر مربیان باشند.

پیست اسکی توچال

با حضور در این پیست اسکی، چشم‌­انداز بسیار زیبایی از کلان شهر تهران را روبروی خودتان خواهید داشت. مجموعه توچال مکانی تفریحی ورزشی است که با وجود تله‌کابین، بام تهران، تله ‌سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی، هتل و… به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری ایران در روزهای سرد زمستان تبدیل شده است.

پیست اسکی توچال

از دیگر امکانات پیست توچال می­توانید به مواردی چون: رستوران، اتاق فرار، سقوط آزاد، باشگاه اسکی، باشگاه تیراندازی و بانجی جامپینگ اشاره کنیم. ازآنجایی‌که توچال به نسبت پیست‌های دیگر تهران به مرکز شهر نزدیک است دسترسی به مترو و خطوط حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس نیز بسیار راحت است.

پیست اسکی توچال

برای رفتن به این پیست با کمک مترو می­توانید بر خط مترو شماره یک سوار شوید و با پیاده شدن در ایستگاه تجریش به سمت میدان تجریش حرکت کنید. تاکسی و ون‌هایی که در کنار میدان وجود دارند شما را به پیست اسکی توچال می­رسانند. از این رو میتوان این پیست را از مکان های تفریحی تهران با مترو به حساب آورد.

  • آدرس پیست اسکی توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پیست اسکی توچال تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی لویزان تهران

پارک جنگلی لویزان تهران

تا اینجا مقاله به‌خوبی متوجه تنوع مکان های تفریحی تهران شده‌اید که نیاز تفریحی گردشگران را در هر سن و سلیقه‌ای به‌خوبی پوشش می‌دانند. حالا می‌خواهیم به سراغ یکی از پارک جنگلی‌ های تهران در مسیر شمال شرق این شهر برویم.

درست حدس زده‌اید مقصد بعدی ما برای تفریح پارک جنگلی لویزان است، جایی که ترکیب بی­نظیر از سبزی درختان، آواز پرندگان و هوای پاک در آن دیده می‌شود. در پارک جنگلی لویزان، جاده باریکی را می­بینید که با شوق شما را به سمت خود می­کشاند تا به دل این جنگل آرام در درون تهران شلوغ بروید.

پارک جنگلی لویزان تهران

لویزان در سال ۱۳۴۲ برای جلوگیری از گسترش بیش از حد بافت شهری احداث شد و به مانند ریه‌­های سبز پایتخت دودی است. پارک جنگلی لویزان از بزرگ‌ترین پارک­های شهری ایران محسوب می­شود که فضایی در حدود ۱۱۰۰ هکتار وسعت دارد.

اینجا را می­توان از مکان های تفریحی تهران برای خانواده دانست که البته خوراک کمپ­‌های گروهی نیز هست. در پارک جنگلی لویزان می­توانید تفریحی چون لذت تماشای تهران از منظره­‌ای زیبا را به خودتان هدیه دهید.

پارک جنگلی لویزان تهران

غیر از این؛ در اینجا باوجود کافه، رستوران، فضای سبز، آلاچیق، سرویس بهداشتی، سالن بولینگ، باغ پرندگان، مسیر پیاده‌­روی، اسکیت، مسیر دوچرخه‌سواری و… امکانات خوبی که برای گردشگران فراهم شده است به جاذبه گردشگری تبدیل شده.

پارک جنگلی لویزان در دل خود یک باغ زیبا برای پرندگان نیز دارد که بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. باغ پرندگان پارک لویزان، مکان زندگی ۱۵۰۰ گونه پرنده است. در طراحی این باغ از آخرین فناوری‌­ها استفاده شده است تا مکانی امن برای پرنده‌ها باشد. این باغ ۳۰ متر ارتفاع دارد که فرصت خوبی برای پرواز پرندگان ساکن اینجا فراهم کرده است.

  • آدرس پارک جنگلی لویزان: شمال شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان
  • برای مشاهده موقعیت مکانی پارک جنگلی لویزان تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

دربند تهران

دربند تهران

اگر از کسانی که تهران‌گردی داشته­‌اند و یا اهل این شهر هستند سراغ مکان های تفریحی و گردشگری اطراف تهران را بگیرید حتماً دربند را به شما معرفی می­کنند. قدم زدن در هوای تازه اینجا و یا کوه‌پیمایی در این منطقه، جانی تازه به شما می‌دهد.

دربند لذت یک تفریح حسابی در هوای پاک به‌دوراز شلوغی را با امکانات رفاهی مناسب به گردشگران می­دهد. دربند از مکان های تفریحی زیبای تهران است که سال­های سال پاتوق افراد خوش­گذران به حساب می‌­آمد. دربند قبلاً روستای ییلاقی در نزدیکی تجریش بوده است و مسیر محبوب کوهنوردان قله توچال تهران است.

دربند تهران

دیدن افرادی که راهی کوه هستند یا شاد و خندان از فتح کوه به پایین می‌آیند مسیر حرکت را برای شما لذت‌بخش می‌کند. اگر به پیاده‌روی علاقه­ ندارید جای نگرانی نیست، چون با تله کابین های اینجا هم به مقصد می­رسید و هم از مسیر لذت می­برید. کافه، قلیان خانه و رستوران­‌هایی که در مسیر حرکت‌تان می­بینید جای خوبی برای تفریح و دورهمی در کنار دوستان به شما می­دهد.

  • آدرس دربند: تهران، میدان تجریش، خیابان فناخسرو، خیابان دربند، میدان سربند
  • برای مشاهده موقعیت مکانی دربند تهران بر روی نقشه کلیک کنید.

کارتینگ آزادی

کارتینگ آزادی

با اینکه بسیاری از مردم با شنیدن سروصدای ماشین و موتور آزار می­بینند؛ اما برخی نیز عاشق این دنیای شلوغ هستند. در شهر تهران برای هوداران ماشین و موتور و عاشقان سرعت فضایی ساخته شده که بدون خطر به اوج هیجان برسند.

طبیعی است که افراد بسیاری عاشق سرعت و حرکات نمایشی با وسیله نقلیه باشند؛ اما خیابان و محله­‌ها جای این کار نیست و برای تجربه درست آن باید به سمت کارتینگ­‌ها رفت. مجموعه آزادی با ایجاد کارتینگ آزادی، یک روز پر هیجان را برای شما رقم می­زند که تا همیشه در خاطر بماند.

کارتینگ آزادی

کارتینگ آزادی یک مجموعه بزرگ و منحصربه‌فرد در خاورمیانه است که با حمایت Rotax، یکی از سازندگان موتور در جهان ساخته شده است. طول پیست کارتینگ آزادی ۸۰۰ متر و عرض آن بین ۸ تا ۱۰ متر است. اگر از طرف‌داران سرعت و رانندگی هستید پیشنهاد می­کنیم به کارتینگ آزادی یکی از مکان های تفریحی تهران سری بزنید. از دیگر امکانات این مجموعه می­توان به پینت بال، ماشین کنترلی، سالن همایش، سالن بازی، رستوران، باشگاه، اتاق فرار، واقعیت مجازی و… اشاره کرد.

  • آدرس: تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره ۱۳
  • برای مشاهده موقعیت مکانی کارتینگ آزادی تهران، بر روی نقشه کلیک کنید.

دره فرحزاد

دره فرحزاد

بسیاری از افراد وقتی از آن­ها بپرسید که مکان های تفریحی تهران کجاست به شما پاسخی می­دهند که بخش شکم گردی و خوراکی­‌های خوشمزه را نیز پوشش بدهد. در انتهای این مقاله می­خواهیم به سراغ جایی برویم که کار لذت­‌بخشی مثل غذا خوردن در آن بیشتر کیف می­دهد.

دره فرحزاد

فرحزاد، نام یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان است که تقریباً همه با آن آشنایی دارند. فرحزاد را همیشه سرسبز و با هوای مطبوع می­بینید و علت آن منطقه‌­ای است که در آن قرار گرفته است.

دره فرحزاد

دره فرحزاد در شمال شهر تهران با وجود رودخانه­‌ای که در کنار آن می­گذرد از قدیم تا حالا محل تفریح و پاتوق اهالی خوش­گذران بوده است. با انتخاب فرحزاد برای داشتن یک روز تفریحی هم غذاهای خوشمزه در رستوران و کافه‌های اینجا نصیبتان می­شود و هم می­توانید از تماشای طبیعت زیبای منطقه لذت ببرید.

  • آدرس: تهران، شمال غربی تهران، انتهای بزرگراه یادگار امام، دره فرحزاد
  • برای مشاهده موقعیت مکانی دره فرحزاد بر روی نقشه کلیک کنید.

کلام آخر

در این زمانه با وجود مسائل متعددی چون مشکلات اقتصادی، کاری، کمبود وقت و… باید خیلی بیشتر از قبل مواظب جسم و روح خودمان و کسانی که دوستشان داریم باشیم. تفریح کردن نوعی مواظبت کردن است تا هم جسممان سالم بماند و هم روحیه‌ای شاد با تفریح و بازی داشته باشیم.

سخت نگیرید برای داشتن یک روز زیبا و شاد در کنار خانواده، نباید تا آن سر دنیا بروید و کلی هزینه تفریح انجام دهید، همین که دست خانواده را بگیرید و دل به دل هم بدهید و به سراغ یکی از مکان های تفریحی تهران بروید بزرگ‌ترین قدم را برای آینده و حال خود و همراهانتان برداشته‌­اید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر
نادر
14 روز قبل

تهران حتی اگر این جاذبه ها رو هم نداشته باشه دل کندن ازش سخته. سپاس از شما بسیار جامع و مفید بود و کمک کرد بسیاری از مکان ها را بهتر بشناسم.

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر