لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی تهران در شب

مکان های تفریحی تهران در شب

کلان شهر تهران به واسطه وجود مراکز اقتصادی، سیاسی، صنعتی و دیگر مراکز مهم همواره شاهد رفت و آمدهای مسافران از سراسر ایران است. اما این فقط مراکز مهم نیستند که موجب سفر مسافران به پایتخت می‌شوند، مکان‌ های تفریحی تهران در شب از جمله جاذبه‌هایی هستند که مسافران را راهی تهران می‌کنند.

در این مقاله می‌خواهیم سفری کوتاه به تهران داشته باشیم و در مورد جاهای تفریحی تهران برای شب، ویژگی‌های آنها، آدرس و موقعیت مکانی این جاذبه‌ها بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی بیشتردر این زمینه کسب کنید.

معرفی بهترین جاهای تفریحی تهران در شب

بهترین جاهای تفریحی تهران در شب

هر چند در شهر تهران در تمام طول روز افراد مشغول انجام‌ کارهای خود هستند و فرصت برای دیدن جاذبه و تفریح بسیار کم دارند. اما شب‌های پایتخت با آرامشی بیشتر از روز، آنها را برای تفریح و گردش در جاذبه‌های مختلف تشویق می‌کند. اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که گردش در تهران آن هم در شب‌های زیبای آن را می‌پسندید در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از جاهای تفریحی شبانه تهران را ذکر کنیم و در مورد آنها توضیح دهیم:

١. دریاچه چیتگر و بام لند

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر از آن دست مناطق تفریحی است که هم در روز و هم در شب زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. اگر یک بار در شب به این مکان بروید و غروب زیبای خورشید را ببینید حتماً آن را به عنوان یکی از جاهای تفریحی شبانه تهران انتخاب می‌کنید. غروب زیبای خورشید و صدای پرندگانی که بر فراز دریاچه رقص کنان پرواز می‌کنند در شب بسیار تماشایی‌تر است. همچنین آرامش شب در این دریاچه شما را برای لحظاتی از هیاهو و دغدغه‌های روزمره دور می‌کند.

بام لند

شما می‌توانید از این مکان برای برپایی یک پیک‌نیک شبانه در بهار و تابستان استفاده کنید و از هوای فرح‌بخش آن در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید. اما این فقط آرامش و  زیبایی اطراف دریاچه نیست که شما را در این منطقه ماندگار می‌کند. اگر از سمت بام لند عازم رفتن به دریاچه چیتگر هستید در میانه راه می‌توانید کافه و رستوران‌های زیبا و متنوعی را ببینید و لحظاتی را در آنها برای خوردن فنجانی قهوه یا خوراکی لذیذ خوش بگذرانید.

در ادامه صدای هیجان‌انگیز جیغ و شادی افراد در شهربازی نزدیک به آن یا همان اسکای فلایر شما را هیجان  زده می‌کند. البته تنها آرامش و زیبایی‌های کم‌نظیر دریاچه و بازی در شهربازی اطراف آن نیست که مهمانان زیادی را راهی این منطقه می‌کند. در ادامه به برخی از امکانات و تفریحات این منطقه گردشگری به صورت لیست‌وار اشاره می‌کنیم:

  • گشت و گذار در مرکز خرید بام لند و گذراندن اوقاتی شاد به همراه خانواده
  • خوردن غذایی لذیذ و خوشمزه در رستوران‌های اطرف آن
  • پیاده‌روی در حوالی دریاچه و حال و هوایی تازه کردن
  • برپایی یک دورهمی خانوادگی در کنار عزیزان و دوستان
  • دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه
  • قايق سواری
  • سافاری و وحشت
  • ماهیگیری
  • قسمت هیجانی واقعیت مجازی

بام لند

از دیگر تفریحاتی هستند که شما به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. در واقع در دریاچه چیتگر علاوه بر داشتن لحظاتی آرام از انواع امکانات رفاهی و تفریحی نیز برخوردار می‌شوید. پس پیشنهاد ما به عنوان یک جای تفریحی تهران شب دریاچه چیتگر و بام لند است. ناگفته نماند بررسی دقیق‌تر موقعیت جغرافیایی دریاچه چیتگر و بام لند بر روی نقشه اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس دریاچه چیتگر: قسمت غربی تهران، انتهای اتوبان همت، دریاچه چیتگر
باغ کتاب تهران، مکانی برای آرامش روح
ادامه مطلب

٢. پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت نیز از جمله جاهای تفریحی تهران برای شب است. البته ناگفته نماند این پل و اطراف آن در طول روز هم داری زیبایی‌های منحصربه فرد خود است. اما در شب‌ها گردشگری و تفریح در این پل رونقی دو چندان دارد. شما می‌توانید در شب‌های خنک سال به تنهایی یا در کنار عزیزانتان بر روی این پل زیبا قدم بزنید و چشم اندازهایی را از برج‌های آتش پارک، فانوس دریایی، پارک طالقانی و.. را به زیبایی هر چه تمام‌تر ببینید.

پل طبیعت

جالب است بدانید این پل در سه طبقه ساخته شده و امکانات رفاهی زیادی نیز در اطراف آن برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است. اگر پس از گردش در این پل هوس خوردن غذا کردید می‌توانید در طبقه پایینی پل غذای دلخواهتان را سفارش و نوش جان کنید.

همچنین سکوهایی شمالی و جنوبی  طبقه سوم پل طبیعت مکانی مناسب برای پیاده‌روی است. علاوه بر موارد گفته شده با توجه به نزدیکی پارک طالقانی و پارک آب و آتش می‌توانید لحظاتی را هم در این مکان‌های زیبا سپری کنید.

پل طبیعت

از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در پل طبیعت از آن بهره‌مند شوید عكاسی است. علاقه‌مندان به اين هنر زيبا به هنگام تفريح در پل طبیعت در شب، صحنه‌هايی زيبا از اين جاذبه را به تصوير می‌کشند. همچنین موقعیت جغرافیایی پل طبیعت بر روی نقشه به صورت جزئی اطلاعات مسیر را به شما ارائه می‌دهد.

  • آدرس پل طبیعت: میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش، پل طبیعت

٣. بام تهران

سورتمه بام تهران

یکی از جاهای دیدنی تهران شب ‌ها بام تهران است. بام تهران یکی از زیباترین بام های تهران محسوب می‌شود. این جاذبه زیبا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعی بالا طرفداران زیادی دارد. در حقیقت اگر تماشای تمام تهران بزرگ را با چشم‌اندازی زیبا دوست دارید بام تهران مکانی مناسب بری این امر است. این قسمت از تهران به دور از هر گونه شلوغی و هیاهو آن هم در شب میزبان افرادی است كه ساعتی خلوت كردن با خود یا بودن در کنار خانواده را در فضایی آرامش‌بخش ترجیح می‌دهند.

بام تهران

اما زمانی که به این منطقه می‌روید فقط خلوت آرام و به دور از شلوغی آن نیست که شما را شیفته خود می‌کند. در این مکان تفریحات بسیاری برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است؛ شبیه‌سازی واقعیت مجازی، اتاق فرار، پیاده‌روی، باشگاه تیراندازی، بانجی جامپینگ و بگ جامپینگ از جمله تفریحاتی است که برای سپری کردن اوقات فراغت شما در این منطقه وجود دارد. در ضمن موقعيت مكانی بام تهران بر روی نقشه اطلاعات بيشتری در خصوص اين مكان و مسیرهای منتهی به آن به شما می‌دهد.

  • آدرس بام تهران: بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

٤. پارک وی تا تجریش

تجریش

یکی از مکان های تفريحی تهران برای شب مسیر پارک وی تا تجریش است. در حقیقت قدم زدن در خیابان پارک وی تا تجریش واقع در خیابان زیبای ولیعصر، یکی از تفریحات تهرانی‌ها در شب است. خیابان ولیعصر که از آن به عنوان یکی از بلندترین خیابان‌های خاورمیانه یاد می‌کنند یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. در اين خيابان زندگی را به معنای واقعی كلمه می‌توان احساس كرد.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این خیابان حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش است. این بخش از خیابان ولیعصر گاهاً تا ساعاتی از صبح همچنان شلوغ و پر از هیاهو است. اگر علاقه‌مند به خوردن غذهای سنتی آن هم در شب‌های سرد زمستان هستید مغازه‌های حلیم‌فروشی و آش و باقلوا با رویی گشاده در هر ساعتی از شب از شما پذیرایی می‌کنند.

بهترین صبحانه سلف سرویس در تهران
ادامه مطلب

تجریش

همچنین هنگام قدم زدن در این خیابان صدای نوازندگان خیابانی توجه شما را جلب می‌کند. ساعتی گوش دادن به این صداهای گوش‌نواز حال و هوایتان را عوض می‌کند.علاوه بر تمام لذت‌هایی که در بالا نام بردیم در این خیابان بزرگ و دیدنی رستوران و کافه‌های زیبایی نیز برای خوردن غذایی خوشمزه وجود دارد. کتابفرشی‌هایی متنوع نیز از دیگر جذابیت‌های موجود در این منطقه هستند. شما به راحتی می‌توانید موقعیت جغرافیایی پارک وی تا تجریش بر روی نقشه را به صورت دقیق بررسی کنید.

  • آدرس پارک وی تا تجریش: خیابان ولیعصر

٥. خيابان سی تير

خيابان سی تير

یکی از دلایلی که موجب شده خیابان سی تیر به عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران شب شناخته شود وجود موزه، کلیسا و چندین ساختمان قدیمی در آن است. خیابان سی تیر با سنگ‌هایی زیبا فرش شده و قدم زدن در آن احساسی لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.

پیاده‌روی در این خیابان آن هم در شب و در میان دکه‌های خوارکی فروشی حال و هوایی دیگر از سایر جاها دارد. در کنار خوردن غذای دلخواهتان می‌توانید از شنیدن موسیقی‌های خیابانی هم لذت ببرید. با بررسی موقعیت مکانی خیابان سی تیر بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در مورد این مکان به دست خواهید آورد.

  • آدرس خیابان سی تیر: تهران، میدان امام خمینی، خیابان سی تیر

٦. دربند

دربند

اگر علاقه‌مند به گذراندن شبی متفاوت در تهران هستید پبیشنهاد ما دربند است. دربند یکی از مکان های تفریحی شب تهران به شمار می‌رود.  به طوری که در بسیاری از شب‌های سال جمیت زیادی را می‌توان در این منطقه دید.

دربند

رستوران‌ها و کافه‌های متنوع موجود در این منطقه شما را به خوردن غذایی لذیذ در این منطقه خوش آب و هوا دعوت می‌کنند. لازم به ذکر است در برخی از این رستوران‌ها نیز موسیقی زنده به زیبایی هر چه تمام‌تر برای مشتریان نواخته می‌شود. ارزیابی موقعیت مکانی دربند بر روی نقشه به شما در مسیریابی بهتر کمک می‌کند.

  • آدرس دربند: تهران، منطقه یک، خیابان دربند، میدان دربند

٧. باغ ایرانی

باغ ایرانی

دیدن معماری سنتی باغ‌های ایرانی در شب لذتی دو چندان دارد. فضای زیبا و سرسبز این باغ ایرانی و عمارت زیبا و ساخته شده آن به سبک و سیاق اصیل ایرانی این مکان را به یکی از مکان های تفریحی تهران در شب تبدیل کرده است.

باغ ایرانی

سرسبزی باغ در کنار درختان سربه فلک کشیده و حوض بزرگ آن به این باغ آرامشی فراوان داده است. شما می‌توانید برای ساعتی در این باغ زیبا در شب قدم بزنید، از آب و هوای مطبوعش لذت ببرید و درختان تنومند و زیبای آن را تماشا کنید. ارزیابی موقعیت مکانی باغ ایرانی بر روی نقشه اطلاعات جزئی‌تری را از این مکان به شما می‌دهد.

  • آدرس باغ ایرانی: تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، ٢٠ متری پیروزان، کوچه شهید صابری

٨. پارک ملت

entertainment places tehran at night 15

اگر علاقه‌مند به دیدن پارک‌های تهران در شب هستید خوب است بدانید پارک ملت یکی از زیباترین پارک‌های تهران در شب است. در این پارک زیبا می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح از امکانات زیاد تفریحی موجود در آن نیز بهره‌مند شوید.

پارک ملت

باغ وحش، دریاچه مصنوعی، زمین ورزش برای تنیس، فوتبال، اسکیت، پردیس سینمایی و زمین بازی برای تفریح کودکان از جمله امکانات موجود در این پارک هستند. بررسی موقعیت مکانی پارک ملت تهران بر روی نقشه این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که نگاه دقیق‌تری به مسیرهای منتهی به آن داشته باشید.

  • آدرس پارک ملت: تهران، خیابان ولی عصر، جنب بزرگراه نیایش، پارک ملت تهران
موزه عبرت تهران، تاریخ سخن می گوید
ادامه مطلب

٩. بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه

به جرئت می‌توان گفت بوستان نهج‌البلاغه يكی از بهترین جاهای تفریحی تهران در شب است. فضای بزرگ، سرسبز و خوش آب و هوای این بوستان موجب شده تا افراد زیادی در تعطیلات و به خصوص شب‌ها به این منطقه بیایند. این بوستان سالهاست که مکانی مناسب برای تفریح گردشگران در شب به شمار می‌رود.

در حقيقت سال ١٣٨٨ زمان افتتاح این پارک بزرگ  بود. در این پارک وسیع امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری نیز برای استفاده مهمانان در نظر گرفته شده است. یکی از جاهای دیدنی پارک نهج‌البلاغه پل معلق آن است. این پل با معماری زیبای خود اولین پل معلق پایتخت است. چشم انداز زیبای بر فراز این پل، مناسب برای عکاسی آن هم در شب‌های زیبای تهران است.

بوستان نهج‌البلاغه

از جمله سرگرمی و تفریحات موجود در این پارک نیز می‌توان به سينما ٦ بعدی، لانگچر، بانجی جامپینگ، سرزمین شگفت‌انگیز و.. اشاره کرد. خلاصه اینکه بوستان نهج‌البلاغه از آن جاهای تفریحی شبانه تهران است که تمام زیبایی‌ها را در خود یکجا جمع کرده است. موقعیت جغرافیایی بوستان نهج‌البلاغه بر روی نقشه به خوبی موقعیت دقیق این منطقه را به شما ارائه می‌دهد.

  • آدرس بوستان نج‌البلاغه: تهران، منطقه پونک، انتهای بلوار همیلا

١٠. باغ فردوس

باغ فردوس

یکی دیگر از مکان های تفريحی شب تهران باغ فردوس است. باغ فردوس بنایی به جا مانده از دوران قاجاریه است. در باغ فرودس علاوه بر تفریح می‌توان از موزه سینما نیز دیدن کرد. سالن‌های سینما با نام‌های فردوس، تمدن و سینماتوگراف، کافه باف فردوس، کافه ویونا، کتاب‌فروشی و فروشگاه‌های شیرینی، شکلات و پوشاک از جمله بخش‌هایی است که در گوشه و کنار باغ فردوس پراکنده شده‌اند.

خلاصه اینکه در شب‌های زیبای تهران می‌توانید در این باغ قدم بزنید، لحظاتی را به خواندن کتاب و و خریدن آن مشغول شوید  یا در یکی از سینماهای آن فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید و در نهایت برای نوشیدن فنجانی قهوه به یکی از کافه‌های دنج و زیبای آن بروید. لازم به ذکر است که این باغ یکی از مکان های تفریحی تهران با مترو به شمار می‌رود. با بررسی جزئی‌تر موقعیت مکانی باغ فردوس بر روی نقشه اطلاعات شما در مورد وضعیت مسیرهای آن بیشتر خواهد شد.

  • آدرس باغ فردوس تهران: خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، باغ فردوس

جاهای دیدنی دیگر تهران در شب

باغ هنرمندان

علاوه بر مواردی که در بالا نام بردیم و در مورد آنها توضیحاتی ذکر کردیم، در دیگر نقاط تهران بزرگ نیز جاذبه‌های بسیاری برای تفریح و گردش در شب وجود دارد. در ادامه برخی دیگر از آنها را نام می‌بریم. برخی از این موارد، مکان های تفریحی تهران با مترو هستند که می‌توانید به راحتی در این مقاله مطالعه کنید.

جمع‌بندی

مکان های تفریحی تهران در شب به قدری زیاد و متنوع هستند که برای معرفی آنها نیاز به تهیه لیستی بلند بالا داریم. در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را با برخی از بهترین جاذبه‌های پایتخت در شب به صورت مختصر آشنا کنیم. امیداوریم توانسته باشیم با این اطلاعات به تهران‌گردی‌های شما در شب كمکی هر چند کوچک کرده باشیم.

4.4/5 - (13 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر