لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی عسلویه
مکان های دیدنی عسلویه

جاهای دیدنی عسلویه

اغلب با شنیدن نام شهری بلافاصله تصویری از آن شهر یا وصفی كه از آن شنیده ایم در ذهن ما نقش می بندد. برخی از شهر ها به دلیل وجود اماكن زیارتی در ذهن ما نقش بسته اند و برخی دیگر با طبیعت زیبایی كه دارند گردشگرانی را جذب خود می كنند. در این مقاله سعی بر این داریم كه شما را با عسلویه، شهری كه غالبا با گرمای هوا، كار و تلاش، نفت و گاز از آن یاد می كنیم آشنا كنیم. جاهای دیدنی عسلویه را در ادامه ببینید:

تا كنون به این فكر كرده ایم كه عسلویه كجاست؟ آیا “عسلویه” شهری است فقط و فقط برای كار كردن؟ آیا در “عسلویه” منطقه ای برای گردش و تفریح وجود دارد؟ همه این سوال ها در ذهن افرادی كه كمتر درباره “دیدنی های عسلویه” می دانند نقش بسته است. در این مقاله شما را با مناطقی زیبا و تفریحی در این منطقه آشنا می كنیم. گاهی افراد به كار در عسلویه فكر می كنند و كمتر كسی شاید به این شهر به چشم یك منطقه طبیعی با جاذبه های گردشگری زیبا فكر كرده باشد. ما می توانیم با سفر به این منطقه و رزرو هتل در عسلویه ساعت ها در ساحل زیبای خلیج همیشه فارس قدم زده و از جاذبه های آن لذت ببریم.

در ادامه این مقاله شما را با زیبا ترین مناطق ساحلی جنوب كشور در این منطقه از جمله: ساحل نایبند، چشمه كلات، روستای تاریخی بنود، روستای منحصر به فرد ده نو ، هتل ریم رام عسلویه و مجتمع تفریحی پازارگاد عسلویه آشنا خواهیم كرد.

لیست بهترین جاهای دیدنی عسلویه با عکس و آدرس

عسلویه” شهری است در مركز شهرستانی به همین نام در استان “بوشهر” كه در جنوب كشور واقع شده است. این شهرستان بیشتر به دلیل فعالیت در ضمینه نفت و گاز و بهره برداری از آن ها بین مردم شناخته شده است. به همین دلیل “عسلویه” را قطب انرژی كشور می نامند. در این مقاله در مورد بعد دیگری از این شهر برای شما گردشگران و سفر دوستان عزیز می گوییم. شهری كه كه به راحتی می توان تعطیلات نوروزی به یاد ماندنی را در آن سپری كرد.

شهری ساحلی با راه های ارتباطی فراوان با استان های همجوار كه دسترسی به این شهر را برای مسافران بسیار راحت می كند. از ویژگی های این شهر وجود فرودگاه عسلویه و ارتباط با خطوط هوایی استان های دیگر می باشد. با رزرو هتل و اقامت در یكی از بهترین هتل های ایران در جنوب كشور می توان از مناطق طبیعی و تاریخی و ساحل زیبای این شهر لذت برد.

بندر امام حسن دیلم بوشهر، قدیمی و زیبا
ادامه مطلب

1- پارك ملی نایبند، زیباترین ساحل عسلویه

پارك ملی نایبند از جاهای دیدنی عسلویه

منطقه حفاظت شده “نایبند” در سواحل شهرستان “عسلویه” قرار گرفته است. پارك ملی “نایبند” اولین پارك ملی دریایی كشور در سواحل خلیج فارس می باشد. در این منطقه حفاظت شده هر آنچه برای لذت بردن از طبیعت را گردشگران بخواهند می توانند تجربه كنند. حیاط وحشی كم نظیر و فراوانی حیواناتی از جمله: قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های نادری مانند آهوی هندی(جبیر) در این منطقه گردشگران زیادی را به خود جذب می كند.

از لحاظ پوشش گیاهی وجود جنگل های حرایی در این منطقه زیبایی سواحل “خلیج فارس” را دوچندان كرده است. درختان و درختچه هایی مانند: استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان در این پارك ملی به چشم می خورد. از دیگر زیبایی های كم نظیر این منطقه وجود تپه های مرجانی و به چشم خوردن لاك پشت های زیبایی كه برای تخم گذاری به این ساحل پا می گذارند، می باشد. صحنه ای به یاد ماندنی از دوستی طبیعت و حیوانات را می توان در این شهر و ساحل زیبایش تجربه كرد.

2- روستای هاله

1683365134 389 مکان های دیدنی عسلویه

از زیبا ترین روستاهای ساحلی جنوب ایران و زیباترین ساحل عسلویه، روستای هاله است که در خلیج نایبند مانند نگینی رخ نمایی میکند. سواحل صخره ای که پیوند آب و خاک را به رخ می کشند، جنگل های حرا، وجود سواحل ماسه ای سفید رنگ، صخره‌ای با پوشش گیاهی مردابی و دیدار از درختان کهور گر و کنار، هر ساله گردشگران زیادی را به این روستا جذب می کند.
آدرس روستای هاله: ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهرستان کنگان و در ۹ کیلومتری بندر عسلویه

3- آبشار درزو

1683365134 110 مکان های دیدنی عسلویه

آبشار درزو که از جاهای دیدنی عسلویه است، در روستای اخند، از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه واقع شده است. طبیعت بکر و چشمه ی این روستا همگان را مجاب می کند تا برای دیدن این تنگه و آبشار زیبا با پیاده روی تقریبا یک ساعته به این منطقه بیایند. آب ابشار درزو از کوه درزو سرچشمه می گیرد و در پای خود دارای حوضچه ی پرآبی است که محل مناسبی برای شنا کردن و اب تنی است. وجود گونه های گیاهی منحصر به فرد فراوان مخصوصا در اطراف چشمه و آبشار است بر زیبایی طبيعت بكر آن می افزاید.

موزه رئیسعلی دلواری بوشهر
ادامه مطلب

آدرس آبشار درزو: 15 کیلومتری عسلویه – روستای اخند

4- چشمه كلات

چشمه كلات از جاهای دیدنی عسلویه

در مجاورت شهر “عسلویه” روستایی به نام “كلات” قرار گرفته است. با ورود به این روستا و روبرو شدن با طبیعت آن، فراموش خواهید كرد كه این روستا در استانی صنعتی و منطقه ای پر از سكوهای گازی و نفتی قرار گرفته است. زیبایی كوه ها و صخره ها در كنار طبیعت سرسبز و از همه چشم نواز تر چشمه ای پر آب در این میان از ویژگی های این روستای زیبا می باشد. وجود نخل هایی سر به فلك كشیده در میان كوه و طبیعت، منظره ای چشم نواز به ویژه در فصول سرد سال و ایام نوروز را به وجود می آورد.

5- روستای بندو

روستای بندو

در جنوبی ترین مناطق استان “بوشهر” و در نزدیكی شهر “عسلویه” روستایی كهن به نام “بندو” واقع شده است. روستایی طبیعی، تاریخی و به دور از از هیاهوی صنعت، كه در پایتخت انرژی ایران قرار گرفته است. روستایی با قدمت بالا و كهن كه آثار گران بهای تاریخی را در دل خود جای داده است.

روستای بندو

بقایایی از آبگیر قدیمی ساسانی، آسیاب های آبی بندو، چشمه نهیر و سد بندو كه هر كدام از دورانی تاریخی به یادگار مانده اند. از جذابیت های این روستا بستن حوضچه ها و سد هایی در مقابل آب های روان و استفاده از این آب ها برای شرب بومیان این روستا می باشد كه به صورت كاملا سنتی استفاده می شود.

6- روستای ساحلی بنود

روستای ساحلی بنود

در حدود 40 كیلومتری شهر “عسلویه” روستایی ساحلی و زیبا به نام “بنود” قرار گرفته است. روستایی كم جمعیت و آرام كه در كنار زیباترین سواحل جنوب كشور قرار گرفته است. ساحل بنود عسلویه در بین تمام روستاهای جنوب كشور كم نظیر و محلی برای تفریح و بازی های ساحلی برای علاقه مندان به این رشته ها می باشد. زیبایی سواحل این روستا و آرام بودن آن باعث شده است كه در سال های اخیر محلی برای فیلم برداری فیلم های سینمایی و تلوزیونی باشد. به تدریج مناطقی از این سواحل قابلیت آن را دارد كه به شهرك سینمایی طبیعی تبدیل شود.

بوشهر
ادامه مطلب

7- پارك ساحلی نخل تقی

پارك ساحلی نخل تقی

در سمت غربی شهر “عسلویه” شهری به نام “نخل تقی” كه در شهرستان “عسلویه” قرار دارد واقع شده است. وجود قلعه ای تاریخی در اطراف این شهر نشان از قدمت بالای این منطقه می دهد. به دلیل وجود نخلستان های فراوان در این شهر، این شهر را به این نام، نامگذاری كرده اند. در مجاورت ساحل و اسكله این شهر، پاركی ساحلی و زیبا ساخته شده است. وجود تمامی امكانات رفاهی از جمله رستوران، محل بازی كودكان، محل ورزش و پیاده روی در كنار ساحل، كافی شاپ ها، اسكله های ماهی گیری باعث شده است كه هر ساله به ویژه در فصل نوروز افراد زیادی در این مكان گرد هم جمع شده و ساعاتی را به دور از دغدغه های روزمره خود بگذرانند.

8- دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه

دهكده گردشگری پازارگاد عسلویه

بر خلاف تصور افرادی كه به این منطقه سفر نكرده اند، مجموعه های تفریحی ساحلی بسیار وسیعی در منطقه “عسلویه” وجود دارد. یكی از بزرگترین و زیبا ترین آن ها “دهكده گردشگری پازارگاد” می باشد. مجموعه ای كامل از فضاهای بازی كودكان و شهر بازی ها، رستوران ها و لمكده های ساحلی، تفریحات دریایی از جمله انواع موتور جت ها و قایق ها، سینمای 6 بعدی و اجرای برنامه ها و كنسرت های گوناگون در فصول مختلف سال از جمله ایام نوروز در این منطقه صنعتی در این دهكده فعال می باشد.

9- هتل های عسلویه

هتل ریم رام عسلویه

سواحل دیدنی بوشهر و به ویژه شهر “عسلویه” در سال های اخیر به دلیل سواحل منحصر به فرد و آب و هوای ایده آل در زمستان و ایام نوروز قطب جدید گردشگری كشور به حساب می آید. به همین دلیل از لحاظ امكانات و اقامتگاه ها رشدی قابل قبول و درخور داشته است. قبل از سفر به این استان و شهر زیبای “عسلویه” می توان به راحتی خیال خود را از محل اقامت خود راحت كرد و با رزرو آنلاین هتل هایی از جمله: هتل ریم رام عسلویه و هتل آپارتمان رمیله عسلویه اقامت و سفری به یاد ماندنی برای خود رقم بزنیم.

4.1/5 - (8 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر