لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی نور و بابلسر، از ساحل دریا تا جنگل تن سبز
جاهای دیدنی نور و بابلسر

جاهای دیدنی نور و بابلسر، از ساحل دریا تا جنگل تن سبز

سفر به شمال از آن انتخاب‌هایی است که نمی‌توانید به آن نه بگویید و در هر فصلی از سال برایتان خواستنی است. فرقی نمی‌کند به قصد سفر در کدامیک از شهرهای شمالی ایران، خانه را ترک می‌کنید، مهم این است که با کوله باری از خاطرات خوش و سبز به خانه برمی‌گردید. این بار را می‌خواهیم به قصد بازدید از جاهای دیدنی نور و بابلسر راهی جاده شویم و از مسیر سبز روبرویمان لذت ببریم.

جاذبه های طبیعی نور

بهتر دیدیم در این مقاله جاهای دیدنی نور و بابلسر را به صورت تفکیک شده در دو بخش به شما معرفی کنیم تا در انتخاب مقاصد گردشگری تان برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و دچار سردرگمی نشوید. در این بخش ابتدا به سراغ شهرستان زیبای نور می‌رویم که حس خنکی و هوای مطلوب آن تا همیشه در ذهنتان می‌ماند.

آبشار آب پری

آبشار آب پری

در منطقه خوش آب و هوای آب پری، آبشاری زیبا به همین نام لانه کرده که بی‌شک هر گردشگری را بر سر ذوق می‌آورد. برای تفریح در کنار آبشار آب پری باید وارد جاده رویان به بلده شوید. ظاهر این آبشار با دیگر آبشارهای مازندران که تا کنون دیده‌اید متفاوت است. منظره زیبای آبشار که با جاری شدن آب در دل کوه‌های شکافته شده به‌وجود آمده است شما را حیرت‌زده می‌کند.

آبشار آب پری از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نور

بازدید از این آبشار یک تیر و دو نشان است؛ چون در مسیرتان به جنگل زیبایی نیز می‌رسید که لذت گردش را برایتان دوچندان می‌سازد. در نزدیکی آبشار فروشگاه‌ مواد غذایی و سرویس بهداشتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بهترین زمان برای لذت بردن از منظره زیبای آبشار آب پری در هوای خوش بهار و تابستان است.

  • آدرس: شهرستان نور، جاده رویان به بلده، نرسیده به گلندرود
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار آب پری، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

صحبت از مناطق ییلاقی شمال ایران که به میان می‌آید حس خنکی آن را می‌توانیم حتی در فصل گرم سال هم لمس کنیم. شهر چمستان در مسیر ییلاقی لاویج قرار دارد. پارک جنگلی کشپل، پارکی بسیار سرسبز با پوشش گیاهی غنی از درختان و گیاهانی چون توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیر و ممرز پناهی برای گرفتن آرامش از طبیعت است. این منطقه زیبا رودخانه‌ و چشمه‌های زلالی نیز در خود جاری دارد.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی کشپل

جنگل کشپل بسیار بزرگ بوده و مساحتی معادل ۷۲۰۰ هکتار دارد که در آن امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی تعبیه شده است. از جمله امکانات رفاهی اینجا می‌توان به ابزار بازی برای کودکان، فروشگاه مواد غذایی برای خرید اقلام مورد نیاز، نمازخانه، تلفن عمومی، سکو هایی برای قرار دادن چادر ها، آلاچیق هایی برای اقامت و استراحت در آن‌ها، رستورانی با غذاهای باکیفیت، زمین هایی برای انجام بازی های فوتبال و والیبال، پله های سنگی، مسیرهایی برای پیاده‌روی و غیره اشاره کرد.

  • آدرس: شهرستان نور، مسیر ییلاقی لاویج، ۲.۵ کیلومتری چمستان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی کشپل، بر روی نقشه کلیک کنید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات از مشهورترین جاهای دیدنی نور

یکی از جاهای دیدنی نور و بابلسر در نزدیکی شهرستان نور، دریاچه الیمالات است. این دریاچه در 8 کیلومتری مسیر نور به چمستان با فاصله کمی از جاده قرار دارد که فرصت بسیار خوبی برای گردش و تفریح به شما می­دهد.

دریاچه الیمالات در نزدیکی روستای کارگرکلا قرار دارد و فرصت خوبی برای روستاگردی به گردشگران می­دهد. این دریاچه علاوه بر جاذبه بصری دلنشینی که دارد، علاقمندان به ماهیگیری را برای صیدی خوشمزه به سمت خود می آورد.

قایق سواری در دریاچه الیمالات

پیک نیک در دل طبیعت و کمپینگ کردن در کنار این دریاچه زیبا یکی از بهترین تفریحات سفرتان خواهد بود. اطراف دریاچه امکانات رفاهی دیگری مانند اقامتگاه، سوپرمارکت، قایق، رستوران، آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی و… وجود دارد.

  • آدرس: کیلومتر ۸ نور به چمستان
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دریاچه الیمالات، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار سیسنگان

آبشار سیسنگان

آبشار سیسنگان یکی دیگر از جاهای دیدنی نور است که با طبیعت دلنشین خود هر ساله گردشگران بسیاری را روانه اینجا می‌کند. این آبشار نیز در پارک جنگلی هم نام خود قرار دارد که مسیر رسیدن به این عروس جنگل را برایتان زیباتر می‌سازد. آبشار سیسنگان در تنگه معروف نهر رودبار قرار دارد.

جنگل سیسنگان

از طریق شهر کجور باید در مسیر معدن زغال سنگ قرار بگیرید و با عبور از آن به سمت رودخانه و آبشار هدایت می‌شوید. در نزدیکی آبشار امکانات رفاهی متنوعی چون: کافی‌شاپ، رستوران، سفره‌خانه، زمین‌بازی، سرویس بهداشتی و… برای مسافران وجود دارد.

  • آدرس: شهرستان نور، کیلومتر ۳۰ جاده‌ نوشهر به نور
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی جنگل سیسنگان، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار ونوش

آبشار ونوش

لازم به ذکر است که شهرستان نور به داشتن جنگل‌ها و آبشارهای متعدد معروف است. در ادامه می‌خواهیم به سراغ یکی دیگر از جاهای دیدنی نور به نام آبشار ونوش برویم که بازدید از آن برایتان خاطره انگیز خواهد شد.

آبشار ونوش در کنار روستایی به همین نام است که در همسایگی سواحل خزر و کوه‌های البرز قرار گرفته است. آبشارهای ونوش در جنوب روستا و در میان ارتفاعات جنگلی علوی کلا واقع ‌شده‌‌اند. منطقه ونوش دارای آبشارهای کوچک و بزرگ است که در بین آن‌ها سه آبشار با ارتفاع‌های ۱۵ متر، ۴۰ متر و ۱۵ متر معروف هستند.

  • آدرس: ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان نور، جاده ساحلی نور به نوشهر، روستای ونوش
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار ونوش، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور از معروف‌ترین جاهای دیدنی نور

هر چند کیلومتری که در مسیر جاده­‌های شمالی طی می­کنید می­توانید یک پارک جنگلی زیبا و باشکوه ببینید. پارک جنگلی نور یکی از جاهای دیدنی نور و بابلسر است که فرصت داشتن روزی خاطره‌انگیز به مسافران این مسیر زیبا را می­دهد. این فرصت گردشگری زیبا در مسیر نور به محمودآباد تابلو راهنمایی دارد که شما را به اینجا می رساند.

معرفی مجتمع جهانگردی چالوس - هتلی در میان جنگل
ادامه مطلب

طبیعت زیبای پارک جنگلی نور

 این پارک در سال ۱۳۵۱ و با تلاش حسین سعیدی آشتیانی که بنیان‌گذار پارک‌های جنگلی در ایران است، طراحی و ساخته شد. پارک سعیدی آشتیانی نام دیگری است که بر روی این مکان گذاشته­‌اند. پارک جنگلی نور با 3600 هکتار گفته می­شود بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه است. کیلومتر ۵ جاده اصلی نور به محمودآباد، ورودی غربی این پارک واقع شده است و سردری سنگی با پوشش چوبی، راه آن را به شما نشان می­دهد.

  • آدرس: کیلومتر 5 نور به محمود آباد
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی نور، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار سواسره

آبشار سواسره

اگر از گردشگران که به نور سفر کرده‌اند بخواهید یک آبشار دیدنی و رویایی را به شما معرفی کنند، در انتخاب‌هایشان حتما نام آبشار سواسره را خواهید شنید. آبشاری که از آن صحبت می‌کنیم در روستای زیبای بلده قرار دارد و از دل کوه بر زمین فرومی‌ریزد. نکته جالب توجه در مورد این آبشار ارتفاع ۱۰۰ متری آن است که سبب می‌شود، آب با شدت بالایی به زمین برسد و کاملا سفید پوش باشد.

برپایی پیک‌نیک خانوادگی یا کمپینگ با دوستان و همسفران در کنار این آبشار یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های طبیعت‌گردی را به‌همراه دارد. این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و سواسره معنای زیبای نسیم صبح‌گاهی می‌دهد.

  • آدرس: شهرستان نور، روستای بلده

روستای لاویج

طبیعت زیبای روستای لاویج

شهرستان نور روستاهای بزرگ کوچک بسیاری دارد که هر کدام جاذبه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شوند. قصد داریم در بازدید از جاهای دیدنی نور و بابلسر به دیدن روستای لاویج از روستاهای معروف و توریستی نزدیک شهرستان نور برویم. با توجه به آثار تاریخی کشف شده و گورهای باستانی که در این منطقه وجود دارد می‌توان گفت این روستا بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.

لاویج در میان جنگل‌های انبوه کوهستانی قرار گرفته و طبیعت بی‌نظیری دارد. غیر از طبیعت زیبا، از جاذبه‌های گردشگری لاویج می‌توان به جاذبه هایی مثل آبگرم معدنی و مجسمه فیل سنگی یاد کرد.

روستای لاویج از معروف‌ترین جاهای دیدنی نور

آبگرم لاویج قبلا به‌صورت حوضچه‌های طبیعی بوده و امروزه با لوله‌کشی، آب آن به صورت استخرهایی مجزا برای بانوان و آقایان قابل استفاده است. فیل سنگی تخته ‌سنگ بزرگی است که فرسایش طبیعی آن را به شکل یک فیل درآورده است؛ تندیسی که مردم محلی داستان‌هایی درباره آن نقل می‌کنند.

  • آدرس: شهرستان نور، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی چمستان روستای لاویج
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای لاویج، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای انارجار

روستای انارجار

به سراغ بهشت گمشده نور می‌رویم که با تصویر چشم‌نواز خود، دل و ذهن را مشغول می‌سازد. می‌خواهیم به روستای سرسبز و بهشت گونه به نام انار برویم که از روستاهای توریستی استان مازندران و شهرستان نور شناخته می‌شود. روستای انارجار فاصله کمی تا شهر نور دارد و فرصت خوبی برای گردش و تفریح به مسافران این شهر می‌دهد.

طبیعت سرسبز روستای انارجار

این روستا در دل خود، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به آبشار تیسکول و رودخانه‌های بزرگ و کوچک اشاره کنیم. این روستا در بخش جنوبی روستای عباسا قرار دارد که بعد از عبور سد که در مسیرتان است به انارجار می‌رسید.

  • آدرس:  شهرستان نور، روستای انارجار
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای انارجار، بر روی نقشه کلیک کنید.

آبشار آلاشور

آبشار آلاشور

یکی از جاهای دیدنی نور و بابلسر آبشار آلاشور یا همان نجارده است. ارتفاع این آبشار ۳۲ متر است و در روستای نجارده قرار دارد. نجارده از قدیمی‌ترین روستاهای مازندران است که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. زیبایی و شکوه این آبشار در کنار درختان سبز و سر به فلک کشیده جنگلی، جلوه‌ چشم‌نوازی به این جاذبه داده است.

  • آدرس:  شهرستان نور، ۷ کیلومتری شرق نوشهر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آبشار آلاشور، بر روی نقشه کلیک کنید.

جاذبه های تاریخی نور

آرامگاه نیما یوشیج

آرامگاه نیما یوشیج از جاذبه های تاریخی نور

جاهای دیدنی نور تنها به جاذبه‌ های طبیعی ختم نمی‌شود. کسانی که به شعر و ادبیات علاقه دارند، حتما نام علی اسفندیار؛ ملقب به نیما یوشیج را بسیار شنیده‌اند. نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی است که اشعار فاخری در این سبک سروده است. روستای یوش همان جایی است که نیما در آن، دوران کودکی خود را سپری کرده و پس از سال‌ها زندگی پربار، در همین روستا به خاک سپرده شد.

سنگ قبر آرامگاه نیما یوشیج

خانه نیما جاذبه‌ای است که در این روستا باید به سراغ آن بروید و تنوعی به گردش‌هایتان بدهید. در این خانه که به شکل موزه درآمده وسایل و کتاب‌های این شاعر دیده می‌شود. برای رفتن به روستای یوش باید از نور وارد جاده رویان به بلده شوید و مسیر را ادامه دهید تا به بلده برسید و سپس در غرب بلده به روستای یوش می‌رسید.

  • آدرس: شهرستان نور، روستای یوش، محله لالو
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آرامگاه نیما یوشیج، بر روی نقشه کلیک کنید.

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس

 اگر به بناهای تاریخی آن هم با سبک معماری متفاوت علاقه‌مند هستید، بهتر است به سراغ کلیسای آنتوان مقدس در نور بروید. این کلیسا در شهرک هایکاشن قرار دارد و گفته می‌شود زمان ساخت آن به سال ۱۹۷۴ میلادی می‌رسد.

کلیسای آنتوان مقدس

ساخت این کلیسا به روزگاری برمی‌گردد که ارامنه در اینجا ساکن بوده‌اند. معماری کلیسا آنتوان مقدس به شکل ۸ ضلعی است و دیواره‌های آن از گچ و سیمان ساخته شده است. جلوی ناقوس خانه کلیسا پله‌هایی دیده می شود که شما را به سمت داخل کلیسا راهنمایی می‌کند.

  • آدرس: شهرستان نور، بین نور و علمده، شهرک ساحلی هایکاشن
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی کلیسای آنتوان مقدس، بر روی نقشه کلیک کنید.
جاهای دیدنی رامیان استان گلستان
ادامه مطلب

قلعه‌ پولادی بلده

قلعه‌ پولادی بلده

در بازدید از جاهای دیدنی نور، بد نیست به سراغ یکی از آثار تاریخی این شهر برویم که قدمت آن به دوره سلجوقیان می‌رسد. قلعه پولادی بلده از جاهای دیدنی این شهرستان است که شما را به سفری تاریخی روانه می‌کند. این قلعه قدیمی در بلندای ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد و گفته می‌شود در گذشته پایگاهی برای قدرت‌های محلی بوده است.

قلعه‌ پولادی بلده

امروزه بخش‌های زیادی از این بنا ویران شده و تنها می‌توانید از بقایایی که مربوط به شاه‌نشین، اصطبل، اتاق‌های نگهبانی و برج دیده‌بانی می‌شود، دیدن کنید.

  • آدرس:  شهرستان نور، روستای بلده
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی قلعه‌ پولادی بلده، بر روی نقشه کلیک کنید.

کاخ تمیشان

کاخ تمیشان از نمای بالا

در شمال ایران کاخ‌های متعددی دیده می‌شوند که اغلب به دوره پهلوی مربوط می شوند. کاخ تمیشان از جاذبه های دیدنی شهرستان نور است که با فضای لوکس و معماری دلنشین در کنار فضای سبز عمارتی شاهی پدید آورده است.

کاخ تمیشان

این کاخ در دوران پهلوی به دستور اشرف، خواهر محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد. فضای سلطنتی داخل کاخ و طراحی که در آن به کار گرفته شده از این بنا جاذبه‌ای لوکس و زیبا ساخته است. در بیرون از کاخ قسمت‌هایی مانند پلاژ سلطنتی، استخر و اصطبل دیده می‌شود.

  • آدرس: ۵ کیلومتری شرق شهرستان نور
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی کاخ تمیشان، بر روی نقشه کلیک کنید.

مجموعه تفریحی سد آبیدر

سد آبیدر

یکی از محبوب ترین و معروف‌ترین جاذبه های دیدنی و تفریحی شهرستان نور، سد آبیدر یا همان سد صلاح الدین است. این سد در سال ۱۳۷۲ احداث شد که هم جاذبه‌ای تفریحی است و هم آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی را تامین می‌کند.

ساحل سد آبیدر

دریاچه‌ای که در جوار این سد قرار دارد یکی از بهترین فرصت‌های گردشگری و کمپینگ را در اختیار گردشگران قرار داده است. شنا در آب این دریاچه ممنوع است و بهتر است تنها به لذت بردن از مناظر طبیعی اطراف اکتفا کنید.

  • آدرس: شهرستان نور، نزدیکی روستای صلاح‌الدین کلا
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی مجموعه تفریحی سد آبیدر، بر روی نقشه کلیک کنید.

ساحل شهرستان نور

ساحل دریا شهرستان نور

کم‌کم شهر نور را ترک می‌کنیم و بهتر است برای خداحافظی به سراغ دریا برویم. از مهم‌ترین دلایل سفر به شهرهای شمالی بهره بردن از طبیعت دریا و جنگل در کنار هم است. شهرستان نور بیش از ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی دارد که همین باعث شده تا گردشگران زیادی برای تفریح در ساحل، به این شهر بیایند. در کنار نوار ساحلی نور؛ ویلا، سوییت اجاره‌ای، تفریحات آبی و امکانات رفاهی زیادی دیده می‌شود.

  • آدرس: شهرستان نور، ساحل نور
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهرستان نور، بر روی نقشه کلیک کنید.

جاهای دیدنی بابلسر

پرواز پرندگان در اسکله ساحلی بابلسر

از نور که بگذریم به تکه‌ای دیگر در پازل بهشتی شمال ایران میرسیم. شهری به نام بابلسر که وصف طبیعت باشکوه آن کار دشواری است. شهرستان بابلسر با اسکله زیبا، جنگل‌های سرسبز، چشمه‌های زلال، آبشارهای روان، ساحل رویایی و تاریخ کهن میزبان این بخش از سفر ماست.

رودخانه بابلرود و پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر در شب

بابلرود از رودخانه‌های معروف شمال ایران است که از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و با وقار و آرامش به دریای خزر می‌ریزد. بابلرود و حاشیه آن از مهم‌ترین مکان های تفریحی بابلسر هستند که گردشگران بسیاری در کنار آن به قایق‌سواری، ماهیگیری و استراحت می‌پردازند. بر روی این رودخانه در سال ۱۳۱۳ توسط مهندسان سوئدی و آلمانی پل معلقی ساخته‌اند که اولین پل ماشین‌رو ایران نیز شناخته می شود.

پل معلق بابلسر

این پل قسمت‌های شرقی و غربی شهر را به‌ هم وصل می‌کند و راه ارتباطی بین بابلسر، محمودآباد و فریدونکنار نیز می‌باشد. پل معلق بابلسر از پرترددترین پل‌های شمال ایران است که ۱۶ متر ارتفاع، ۸ متر عرض و ۸۰ متر طول دارد. در حوالی پل معلق و رودخانه بابلرود کافی‌شاپ و مکان های تفریحی دیگری نیز وجود دارد که با تماشای منظره زیبای رودخانه، لذت گردش شما را بیشتر می‌کند. برای آشنایی با جاهای ماهیگیری در بابلسر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

  • آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی رودخانه بابلرود و پل معلق بابلسر، بر روی نقشه کلیک کنید.

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

بابلسر از روزگار قدیم تا بحال از شهر­های مهم ایران بوده و علاوه بر جاذبه های دیدنی از مهم­ترین قطب­‌های اقتصادی و کشتیرانی در دریای خزر نیز به شمار می­رود. با وجود رفت و آمد کشتی­ها، اسکله­‌ای بزرگ در این شهر ساخته شده است که در قدیم محلی برای پهلو گرفتن کشتی­‌های ایرانی و روسی بود. این اسکله در حال حاضر مثل گذشته رونق ندارد؛ اما بیشتر به عنوان جاذبه ه­ای گردشگری، از مکان های دیدنی بابلسر شمرده می­شود.

اسکله ساحلی بابلسر

در اطراف اسکله ساحلی بابلسر چندتایی کافه و اقامتگاه وجود دارد که برای تفریحی کوتاه و استراحت، مکان مناسبی است. تماشای منظره دلنشین دریا در کنار اسکله بابلسر، تفریحی لذت­بخش است که از آن نمی‌شود گذشت.

  • آدرس: بابلسر، شرق بابلرود، جاده فرعی اسکله ساحلی
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی اسکله ساحلی بابلسر، بر روی نقشه کلیک کنید.

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک

اهالی طبیعت گردی، مازندران را به‌مانند بهشتی زمینی می­شناسند که در هر گوشه آن می­توان به تفریح پرداخت. تالاب عزیزک با مساحتی در حدود ۵۵۰ هکتار، از ۴ آب بندان بزرگ و کوچک در دهستان عزیزک ایجاد شده است. این تالاب از مناظر زیبای طبیعی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به اینجا می­کشاند. اگر در فصل مهاجرت پرندگان اینجا باشید می‌­توانید پرنده‌های مهاجری مانند اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا و گیلارو را که در تالاب عزیزک زندگی می‌کنند ببینید.

درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا
ادامه مطلب

تالاب عزیزک زیستگاه ماهی­های متنوع بسیاری نیز هست که با بازی در سطح آب به‌­خوبی دیده می‌­شوند. وجود امکانات رفاهی در کنار این جاذبه سبب رضایت و حضور بیشتر گردشگران در اینجا شده است.

  • آدرس: بابلسر، دهستان عزیزک
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب عزیزک، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهرک ساحلی خزر شهر

شهرک ساحلی خزر شهر

خزر شهر، شهرکی ساحلی در نزدیکی محمود آباد است که با امکاناتی که دارد به‌­عنوان منطقه­‌ای لوکس شناخته می­شود. این منطقه به دو قسمت خزر شهر شمالی و جنوبی تقسیم شده است. اینجا شهرکی گردشگری است که با وجود امکانات متنوع، به تفریحگاهی برای مسافران تبدیل شده است. خزر شهر حدود 200 تا 300 متر ساحل اختصاصی دارد و سرگرمی‌های آبی مانند جت‌اسکی و قایق‌سواری در این ساحل برای گردشگران وجود دارد.

ساحل خزر شهر

در شهرک خزرشهر چندین کافی شاپ، رستوران، پارک سرپوشیده، زمین فوتبال، والیبال، تنیس، بسکتبال و مکانی مخصوص بازی کودکان ایجاد شده است و از هر نظر مکان مناسبی برای تفریح گردشگران به‌حساب می‌­آید.

  • آدرس: کیلومتر ۶ بابلسر به فریدون‌کنار
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهرک ساحلی خزرشهر، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود

در بازدید از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس به یکی از جاذبه های تماشایی بابلسر به نام منطقه ساحلی میرود می­رسیم که بازدید از آن خالی‌ ­از ­لطف نخواهد بود. برای رسیدن به منطقه ساحلی میرود باید مسیر رودخانه تالار که محلی‌ها به آن تِلار هم می‌گویند، را در پیش بگیرید. این رودخانه زیبا منظره‌­ای تماشایی به منطقه میرود بخشیده که سبب حضور گردشگران بسیاری در اینجا می­شود.

غروب آفتاب در منطقه ساحلی میرود

امکانات خوبی مثل آلاچیق‌های راحت، سرویس بهداشتی، آب شرب و سرگرمی‌های مخصوص کودکان که در این منطقه گردشگری وجود دارد، اینجا را به یکی از بهترین مکان های گردشگری و تفریحی بابلسر تبدیل کرده است.

  • آدرس: بابلسر، ۱۵کیلومتری شرق بابلرود
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی منطقه ساحلی میرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای گالشکلا

روستاها همیشه بین گردشگران محبوب بوده‌اند تا جایی که گاهی ترجیح می‌دهند به جای هتل‌های لوکس و رستوران‌های گران قیمت شبی را در طبیعت آن سر کنند و از غذ‌ا‌های محلی میل کنند. یکی از روستاهای جذاب گردشگری در شمال ایران و شهرستان بابلسر روستای گالشکلا است که تنوع خوبی به سفر شما خواهد داد.

طبیعت بکر این روستا سبب شده تا به آن لقب بهشت دامداران بدهند. خاک حاصلخیز این روستا سبب شده تا محصولات کشاورزی مرغوبی از آن حاصل شود. اگر به گالشکلا سر زدید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از محصولات لبنی که تولید محلی اینجاست میل کنید.

  • آدرس: بابلسر، جنوب منطقه ساحلی بهنمیر

برج ساعت بابلسر

هتل برج ساعت بابلسر

اگر بخواهیم به دیدن جاهای دیدنی بابلسر که تاریخی نیز باشند، برویم یکی از انتخاب‌هایمان برج ساعت این شهر است. برج ساعت بابلسر به دوره پهلوی اول می‌رسد و ساخت آن را به شیخ سید صالح صالحی بزرگ‌خاندان صالحی بابلسر نسبت می‌دهند.

برج ساعت بابلسر

این بنای قدیمی یک ساختمان سفید رنگ و بسیار ساده است که یک ساعت بزرگ در بالاترین قسمت آن قرار دارد. برج ساعت یکی از نماهای شهر بابلسر است که در هتلی با همین نام قرار دارد و برای بازدید از آن، باید به هتل برج ساعت بابلسر بروید. این برج زیبا در سال 1368 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • آدرس: شهر بابلسر، خیابان فلسطین
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی برج قدیمی ساعت، بر روی نقشه کلیک کنید.

سد لاستیکی عرب خیل

سد لاستیکی عرب خیل

شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از جاهای دیدنی بابلسر را سدی لاستیکی ساخته است که گردشگران بسیاری نیز به دیدن آن می‌روند. این سد بر روی رود تالار قرار گرفته که حدود ۵۰ متر طول و ۳ متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.

سد لاستیکی عرب خیل در منطقه زیبا و سرسبز بهنمیر واقع شده که جذابیت این منطقه را برای گردشگران دوچندان کرده است. استراحت و برپایی پیک‌نیک در کنار این سد یک تفریح رایگان و به‌یاد‌ماندنی برای شما و همراهانتان در این سفر خواهد ساخت.

  • آدرس: استان مازندران، بابلسر، بهنمیر، میدان شهدا
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی سد لاستیکی عرب خیل، بر روی نقشه کلیک کنید.

اقامت برای بازدید از جاهای دیدنی نور و بابلسر

اتاق دبل هتل میزبان بابلسر

شهرهای شمالی ایران به ویژه جایی مثل بابلسر و نور بی شک ارزش وقت گذاشتن برای بازدید از مناظر طبیعی و تفریح را دارد. با وجود تنوع جاهای دیدنی نور و بابلسر، اقامت در این شهرها امری ناگزیر است که بهتر است قبل از سفر به فکر آن باشیم.  رزرو هر کدام از هتل های بابلسر مثل هتل پنج ستاره میزبان بابلسر، هتل 4 ستاره میزبان بابلسر و هتل ساحلی میزبان بابلسر و یا هتل های نور مانند هتل نارنجستان نور را می‌توانید به ایران هتل آنلاین بسپارید و دغدغه اقامت در این سفر را از ذهنتان دور کنید.

کلام آخر

در این مقاله، باز هم سفری دلنشین و خاطر‌انگیز در شمال ایران و استان زیبای مازندران را کنار هم تجربه کردیم. تنوع جاهای دیدنی نور و بابلسر آنقدر زیاد است که پرداختن به همه آن‌ها در این مقاله کار دشواری بود و سعی کردیم شما را با بهترین‌های این سفر آشنا کنیم. این مقاله راهنمایی بود برای شما که زندگی را سخت نمی‌گیرید و به‌دنبال فرصتی برای گذراندن روزهای خوش در کنار دوستان و عزیزانتان هستید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر